Beantwoord

Meer dan twee weken geen internet

  • 24 August 2021
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Hallo,

Ik heb al meer dan 2 weken geen internet, het probleem heeft waarschijnlijk te maken met “GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF” gezien in een ander topic. Ik heb geen verdere kennis van deze zaken dus technisch kan ik er niet op in gaan. Ik wil wel een keer duidelijk antwoord in plaats van slap gelul en leugens, want meer kan ik er niet van maken. Sinds 10 augustus hebben wij geen internet:

  • 10 augustus heeft KPN ons netwerk overgezet naar de nieuwe technologie voor 1 Gigabit glasvezel
  • 11 augustus kwam er een monteur langs om het nieuwe Huawei kastje aan te sluiten
    • De monteur zei dat het gebrek aan internet normaal was en dat dat zich in de loop van de dag zou herstellen
    • Dat is niet gebeurd er is dus een nieuwe afspraak gemaakt met een T-Mobile monteur
  • 19 augustus kwam de tweede monteur langs
    • Deze monteur zei dat het probleem bij KPN ligt er zou een ticket voor het backoffice aangemaakt worden waarna er (diezelfde dag) met mij contact op zou worden genomen
    • Niet gebeurd
  • 20 augustus naar de T-Mobile shop gegaan en die kon ook geen duidelijkheid krijgen van de stand van zaken 
    • Ook contact gehad met KPN en die zeiden dat er geen contact is geweest vanuit T-Mobile's backoffice omtrent onze verbinding
  • 23 augustus weer gebeld met T-Mobile, er werd gezegd dat de ticket intern is aangemaakt op 19 augustus en dat er einde dag contact met mij zou worden opgenomen. Ook zou ik een nieuwe unlimited internet code opgestuurd krijgen
    • Beide zijn niet gebeurd
  • 24 augustus weer gebeld met T-Mobile, die zeiden dat inderdaad 19 augustus een interne ticket is aangemaakt en dat de backoffice 2 dagen heeft om het aan te pakken
    • 2 dagen die vanaf dat punt al verstreken waren
    • Weer contact gehad met KPN en die zeiden dat er geen contact is geweest vanuit T-Mobile's backoffice omtrent onze verbinding

Dus wie kan mij vertellen wat de werkelijke status is van mijn probleem, wanneer er contact met mij gaat worden opgenomen (vanuit de backoffice) en wanneer wordt er vanuit T-Mobile contact opgenomen met KPN zodat ons internet gefixed kan worden?

icon

Beste antwoord door Boris 26 August 2021, 10:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Rizzledadon 

Welke lampjes knipperen, branden constant of zijn uit op de Huawei mediaconverter?

Kan je ook eens een foto bijvoegen van het glasvezelaansluitpunt en de Huawei mediaconverter?

Hallo @Waqqas, bedankt voor je bericht. Het PON lampje op het Huawei-kastje knippert, de rest brandt stabiel.

 

Wat betreft de Zyxel, het brandt de wereldbol rood en LAN knippert (7de van links)

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik bedoelde Huawei MC ipv Zyxel MC 😅

Maar het patchkabeltje heeft 2 groene connectors? Dan is daar niks fout aan.

Het kabeltje met de groene connectors gaat van de Huawei-box naar een KPN-kastje aan de muur. De kabel tussen de Huawei-box en Zyxel heeft twee gele connectors. 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Rizzledadon ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community! Ook wil ik je bedanken voor het delen van je gevoel en de situatie hoe die nu speelt, dit geeft ons al enorm veel inzicht. Het spreekt van zelf dat dit totaal niet de service is die wij voor ogen hebben en ben daarom ook direct gaan kijken wat er precies gaande is in hoop je meer duidelijkheid te geven. 

Zoals je zelf al kan aangeven is er al een hoop aansturing en onderzoek geweest en is het nu onduidelijk waar de bal ligt. Geen zorgen - dat kan ik duidelijk voor je in zien. Omdat we hebben gezien dat het probleem wat jij ervaart, namelijk issues met de GPON technologie, gezien worden bij een klein deel van onze klanten. Er is daarom een onderzoek gestart bij onze netwerkspecialisten van IT, nadat de netwerkbeheerder heeft aangeduid dat er bij hun geen problemen worden gezien. Momenteel loopt dit onderzoek nog, en zijn we hard op zoek de oplossing voor je boven water te halen. Excuses voor het ongemak.

Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt, ook wij zien die graag. We doen er alles aan om dit te bewerkstelligen. Heb je in de tussentijd vragen? Laat het ons vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reageer