Beantwoord

Mijn netwerkkabel ligt er al 10 dagen uit - KPN/T-mobile: waarom duurt dit zo lang totdat dit wordt opgelost?

  • 10 March 2021
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Op 1 maart rond 10:45u terwijl ik in een Teams meeting thuis werk… poef… weg internet.

Gauw hotspot opgezet en weer door. Straks maar bellen tijdens lunchtijd. Wachttijden tot en met dus dat werd 's avonds laat, nog steeds na 20 minuten wachten pas een operator aan de lijn.

Ergens wist ik direct dat mijn glasvezel kabel eruit was getrokken. Ze gingen de lijn doormeten, maar dat hield al snel op. Mijn melding werd doorgezet naar de technische dienst voor beoordeling of er een monteur langs zou moeten/mogen komen.

Vrijdag 5 maart maar weer gebeld: "ze zijn druk aan het meten, we hebben allemaal systemen om door te meten waar het probleem ligt". Wat moet ik daar nou mee? 4 of 5 dagen automatisch meten? Wat voor systeem is dat? 

Maandag 8 maart weer gebeld. Dinsdag komt er iemand van Guidion langs. Die geeft direct aan dat hij ook niks kan doen ("bij een meting van -40 dan zou T-Mobile ook moeten weten dat de kabel eruit ligt” gaf hij aan → hebben ze daar nou een week lang voor moeten meten?!). Woensdag zouden ze de kabel er weer in stoppen (ja zo simpel is het). Monteur van Guidion vertelde me dat KPN onervaren en nieuwe mensen inzet die "gewoon” kabels eruit trekken waar data doorheen gaat. Dat kan toch niet?? Ik snap niet waarom dit zo lang moet duren en ook dat er zo slecht gecommuniceerd/teruggekoppeld wordt (niks namelijk).

Pffff… en nu is het woensdag 10 maart. Nog geen internet, want KPN had het te druk om mijn kabel er vandaag in te stoppen. Weet ik, omdat ik net weer even heb gebeld. Frustrerend op zijn zachts gezegd.

 

Iemand nog tips?!

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 11 March 2021, 20:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ingridweima,

Allereerst bedankt voor de uitgebreide informatie en sorry dat het al zo lang duurt, dit is zeker niet onze wens noch bedoeling! Ik kan je verzekeren dat als de oplossing simpelweg een kabeltje omsteken was wij dit al zeker voor je gedaan hadden. Ik ben niet blij dat er nog geen oplossing voor je gevonden is en ik ga mijn uiterste best doen om morgen nog meer prioriteit om op jouw dossier te krijgen. In de tussentijd werken wij hard door om dit op te lossen en ik vermoed dat wij spoedig de oplossing zullen vinden!

Beste Cal, 

Na vele telefoontjes de afgelopen 11 dagen om uberhaupt te begrijpen hoe jullie processen lopen (in-efficient is een understatement) is er zojuist eindelijk een monteur van Volker Wessels langs geweest. Het probleem was precies wat ik vanaf het begin aangaf. De kabel is er uitgetrokken en is onjuist geadministrateerd bij jullie. Ik hoop dat jullie orde op zaken gaan stellen. Verder is het onbegrijpelijk dat jullie niet sneller in staat zijn om het probleem te localiseren (ook als ik mijn vermoeden aangeef duurt dit nog 10 dagen) en ook de juiste organisatie hier op af te sturen. Guidion had niet langs hoeven komen, dat zeggen ze zelf ook. Daar heb ik een 8 dagen op moeten wachten. Vervolgens wordt ik weer in die ondoorzichtige inefficiente molen ingeduwd en duurt het weer 4 dagen voordat de juiste partij is ingeschakeld. Als er geen spanning op een kabel staat is het duidelijk. 

Reputatie 6

Nogmaals oprechte excuses vanuit onze kant @ingridweima! We zullen jouw feedback zeker meenemen om onze processen te verbeteren!

Reageer