Beantwoord

Modem (Huawei HG659) via extern IP te benaderen

  • 30 September 2020
  • 4 reacties
  • 273 Bekeken

Net de simpele vraag gesteld bij de helpdesk maar zij vonden deze vraag te ingewikkeld en moest mijn vraag hier stellen.

Nou daar gaat ie dan, hou je vast: Waarom is mijn modem via mijn externe IP adres te benaderen? Ik ga er van uit dat deze instelling onder het admin account zit want ik kan hem niet vinden onder het user account.

Wie o wie kan deze moeilijke vraag beantwoorden en deze instelling eventueel voor mij aanpassen?

 

Hoop niet dat er breincellen sneuvelen met het bedenken voor een oplossing.

 

Oftewel ik wil remote beheer uit hebben in mijn modem. Welk vinkje is dat?

icon

Beste antwoord door Jason 2 October 2020, 08:48

Bekijk origineel

4 reacties

Laat maar.. Al gevonden..

Thnx.. voor de service.. Thumbs Up

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Andy York, fijn dat je het antwoord al gevonden hebt en tegelijkertijd mijn excuses dat wij je niet eerder van een antwoord hebben voorzien. We proberen normaliter binnen 24 tot maximaal 48 uur te reageren, maar soms zijn we minder snel door grote drukte. 

Ik hoop dat je in de toekomst wel jouw vraag hier beantwoord krijgt en mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan houd ik me zeer zeker aanbevolen. Een prachtig weekend toegewenst! 

P.s. waar heb je het antwoord gevonden en hoe heb je remote management uitgezet?

Hieronder de doorloopstappen om remote management in-/en uit te schakelen voor users die dit topic lezen:


1. Open het IP-adres van het modem in je browser (standaard: 192.168.1.1)
2. Log in op webGUI (gebruikersnaam en wachtwoord staan op modem)
3. Navigeer naar Onderhoud> Externe MGMT
4. Configureer en schakel de poorten in/uit zoals gewenst voor je externe toegang (d.w.z. schakel HTTP en HTTPS vanuit WAN in)
5. Navigeer naar het statusoverzicht en je kunt je WAN IP controleren (of bezoek een website zoals whatismyip.com om je WAN IP te controleren)
6. Test je externe toegang vanaf een ander netwerk door het WAN IP in de browser te typen

Goedemorgen @Andy York, fijn dat je het antwoord al gevonden hebt en tegelijkertijd mijn excuses dat wij je niet eerder van een antwoord hebben voorzien. We proberen normaliter binnen 24 tot maximaal 48 uur te reageren, maar soms zijn we minder snel door grote drukte. 

Ik hoop dat je in de toekomst wel jouw vraag hier beantwoord krijgt en mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan houd ik me zeer zeker aanbevolen. Een prachtig weekend toegewenst! 

P.s. waar heb je het antwoord gevonden en hoe heb je remote management uitgezet?

Hieronder de doorloopstappen om remote management in-/en uit te schakelen voor users die dit topic lezen:


1. Open het IP-adres van het modem in je browser (standaard: 192.168.1.1)
2. Log in op webGUI (gebruikersnaam en wachtwoord staan op modem)
3. Navigeer naar Onderhoud> Externe MGMT
4. Configureer en schakel de poorten in/uit zoals gewenst voor je externe toegang (d.w.z. schakel HTTP en HTTPS vanuit WAN in)
5. Navigeer naar het statusoverzicht en je kunt je WAN IP controleren (of bezoek een website zoals whatismyip.com om je WAN IP te controleren)
6. Test je externe toegang vanaf een ander netwerk door het WAN IP in de browser te typen

Bij stap 3 zie ik geen Externe MGMT. Waar kan ik dit tegenwoordig uitschakelen?

Reputatie 6
Badge +2

Hi @ndthien, hele goede vraag! Graag trommel ik @Pieter_B en @Hidden.nld op, met de vraag of zij jou hier meer over kunnen vertellen. Ik weet dit eerlijk gezegd niet namelijk en wil graag dat je zo goed mogelijk wordt geholpen!

Reageer