Beantwoord

Modem veiligheidslog registreert "attacks", wat moet ik doen?

  • 4 June 2020
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste,

Modem eind vorig jaar geïnstalleerd, probleemloos. Ik heb de wachtwoorden van de administrator en het draadloos netwerk veranderd, ook heb ik MAC-filtering toegepast op zowel draadloos als LAN. Vorige week, rond het geplande onderhoud, kreeg ik last van internet uitval. In eerste instantie gewoon modem reset, daarna nog steeds uitval. Factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld, nog steeds uitval. De logs maar aangezet. Die registreert "attacks”, telkens een ander ip adres, steeds hetzelfde MAC-adres. 

Mijn internet valt niet meer uit sinds een paar dagen, maar de modem registreert nog steeds "attacks”. Het IP-adres is steeds anders, maar het MAC-adres is steeds hetzelfde. Volgens "het internet” kan ik niet veel meer doen. Kunnen jullie dit MAC-adres blokkeren? Willen jullie het log, kunnen jullie het zelf uitlezen? Is dit normaal?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 June 2020, 11:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Bram888, dat is een bijzondere, ik kijk graag met je mee! Wat we op afstand kunnen zien is beperkt maar de verbinding an sich ziet er stabiel uit (al is de demping wel wat aan de hoge kant) en de verbinding is al meer dan 9 dagen online. Is het misschien mogelijk een screenshot van de modem log hier te plaatsen? Mischien kunnen we daarmee achterhalen wat er precies gebeurt.

Natuurlijk,

De eerste meldingen kwamen dus binnen op 28 mei, diverse keren moeten inloggen:

En recentelijk:

Dat inloggen ben ik steeds geweest, dat is koosjer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bram888, goed dat je het aankaart in een topic! Ik ben ermee aan de slag gegaan en kan je in ieder geval vertellen dat het MAC-adres dat af te lezen is in de log-schermen, afkomstig is van een Zyxel apparaat. Heb je toevallig een Zyxel WAP extender in je netwerk aangesloten? Wanneer de Zyxel WAP niet goed aangesloten is, kan het zijn dat de IP telkens ververst omdat je niet in dezelfde DHCP range zit als het modem/onze server. Je kunt de WAP in dat geval het beste als access point aansluiten (bekabeld in een poort op het modem).

Laat me weten wat ik verder voor je kan doen! 😎👍

Reageer