Beantwoord

Na overstap WBA naar ODF trage download hoge upload


Gisteren zijn wij overgegaan van WBA naar ODF met een 1000Mbit aansluiting. 🎉 Echter, de downloadsnelheid komt niet boven de 200Mbit uit. 😕 Upload gaat netjes naar 900Mbit. Dit alles uiteraard gemeten vanaf het modem, met een kabel via een van de LAN poorten, met 2 verschillende devices.

Vanochtend heb ik hier contact over gehad met T-mobile Thuis klantenservice. Na alle checks op afstand en controlevragen kon hij niets meer doen voor me. Ik kreeg van hem een mailtje met instructies een email te sturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl met dit verhaal. Dat heb ik gedaan, maar ik heb geen reactie ontvangen.

Wat is het verwachte traject qua afhandeling nu? Gebeurt er iets? Of wordt dit zo’n kastje/muur situatie als her/der online te vinden is? Komt mijn email wel ergens aan, of was dit een mooie manier van de klantenservicemedewerker om door te kunnen naar een ander omdat ik een ‘lastige klant’ ben?

Ik vraag me nu af of ik gewoon moet wachten, of dat ik hier zelf nog iets in kan doen. Ik zou het graag opgelost willen zien.

Overigens snap ik niet dat een kabel de ene kant op sneller kan zijn dan de andere. Dat is fysiek toch niet mogelijk? 🤔

icon

Beste antwoord door rogiervdb 6 July 2021, 19:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rogiervdb 

Heb je de snelheid ook getest in veilige modus op je laptop/pc om alle factoren die de snelheid kunnen verminderen te minimaliseren? Sluit je pc/laptop dan direct aan op de modem en minimaal een CAT5e kabel.

Reputatie 7
Badge +4

@rogiervdb als je vanmorgen een e-mail heb gestuurd mag je wel 5 werkdagen uittrekken voor een reactie. De backoffice werkt niet in het weekend.

De kabel werkt even snel alle kanten op, hoe jou computer het verwerkt kan wel uitmaken. Windows firewall staat er om bekend dat deze de snelheid negatief kan beïnvloeden

Thnx voor jullie reacties @Waqqas en @Hidden.nld 

Ook in veilige modus hetzelfde resultaat. Ik heb echt alles getest nu.

Ik heb zojuist mijn eigen router direct aan de mediaconvertor gehangen, VLAN op 300 en guess what → Volledige snelheid. Maar TV werkt niet op deze manier..

 

Ik denk dat mijn Zyxel t50 van T-mobile dus kuren heeft. :( Morgen weer wat meer experimenteren.

Reputatie 7
Badge +15

@rogiervdb 

Welke router heb je nu?

Tv van T-Mobile zou moeten werken op vlan 300 met het nieuwe tv platform of zit je nog op het oude (vlan640).

@rogiervdb

Welke router heb je nu?

Tv van T-Mobile zou moeten werken op vlan 300 met het nieuwe tv platform of zit je nog op het oude (vlan640).

Ik heb een Ubiquiti Dream Machine. Zie hier wat er gebeurt als de mediaconvertor direct in mijn UDM gaat:

 

Als ik het terugstekker naar ‘normaal’, dan zit ik weer op max 200Mbit download. Het is bijna alsof mijn ‘oude abonnement’, wat maximaal 200Mbit had, nog ergens in een setting is blijven hangen. 😮

Overigens, ik heb de poort naar de TVBox op VLAN 640 staan idd, maar mijn TVBox blijft updaten nu.. Hopelijk komt dat ook nog goed 🤷‍♂️😅

Hoe kan ik weten of ik op het nieuwe TV platform zit?

Reputatie 7
Badge +15

@rogiervdb

De nieuwe interactieve tv dienst van T-Mobile heet T-Mobile tv.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-alles-over-t-mobile-tv-324227

@rogiervdb

De nieuwe interactieve tv dienst van T-Mobile heet T-Mobile tv.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-alles-over-t-mobile-tv-324227

OK, wij zitten dus nog op het oude TV netwerk. Dus ik heb een VLAN640 nodig, maar dat gaat niet zonder managed switch of de Zyxel. We gaan ons TV abo waarschijnlijk toch opzeggen (we gebruiken het minimaal en nu werkt het dus ook nog eens totaal niet), dus we kunnen nu mooi eens zien of we het missen :P

Mijn setup is dus met de Zyxel volledig uitgeschakeld. Mediaconvertor direct in de UDM en alles werkt als een zonnetje. 900+ up én down. Bizar dat het niet met de Zyxel zo werkt, maargoed.

En, mocht T-mobile over een paar weken toch eens reageren, dan zie ik dan wel weer verder. 

Ik bedacht nog over dat IPTV, ik zit dus op het oude Interactieve TV platform, waardoor TV niet via mijn router werkt.

Is er niet een manier om geforceerd over te gaan naar het nieuwe T-mobile TV platform? Want zodra dat gefixt is, kan ik namelijk de Set top box ook weer gebruiken.

Als ik nu in het T-mobile Thuis krantenportaal inlog staat er wel bij televisie trouwens “Let op! Je hebt op dit moment een lopende bestelling.” Wat betekent dat? Is mijn ‘upgrade’ naar het nieuwe platform dan al onderweg?

Reputatie 7
Badge +15

@rogiervdb 

Een moderator kan je wel overzetten als ze je topic zien.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rogiervdb, er lijkt inderdaad iets mis te zijn met het modem. Mijn collega's van de technische dienst hebben Guidion aangestuurd om dit te komen herstellen met vervangende apparatuur. Mag ik je verzoeken om een afspraak met hen in te plannen via de afspraaktool die we je per SMS en e-mail hebben toegestuurd, alsjeblieft?

Zodra dit opgelost is, kunnen we je overzetten op T-Mobile TV!

Dankjewel Jason, alles is in orde nu! 

TV kijken we ondertussen via de T-mobile app op de AppleTV, zo hebben we alles bij elkaar. Dank voor alles :)

Reageer