Beantwoord

Na verhuizing weer 100 Mbit/s ipv 1000 Mbit/s

  • 10 January 2022
  • 14 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 1

Hallo allen!

Ik ben afgelopen week verhuist waarbij mijn internet abonnement is mee verhuisd. Op mijn oude adres had ik 1000mbit glasvezel, maar via een Speedtest op het nieuwe adres kom ik niet verder dan 100mbit. Moet er op het nieuwe adres opnieuw een migratie plaatsvinden van WBA naar GPON?

Tevens heb ik geen inloggegevens van mijn nieuwe account. Als ik inlog met mijn mailadres en wachtwoord krijg ik mijn oude abonnement te zien en ik heb geen nieuwe gegevens ontvangen afaik. Kan een mod mij hierbij helpen?

Ik hoor graag!

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 January 2022, 14:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @LVHK520.

Wat de maximale snelheid op een adres is hangt af van het type aansluiting wat geleverd kan worden. Dat kan op je oude adres dus anders zijn dan je nieuwe adres.

Begin eens met het uitvoeren van de postcode checker? Wat zegt deze?

Reputatie 1

Hoi @LVHK520.

Wat de maximale snelheid op een adres is hangt af van het type aansluiting wat geleverd kan worden. Dat kan op je oude adres dus anders zijn dan je nieuwe adres.

Begin eens met het uitvoeren van de postcode checker? Wat zegt deze?


1000/1000, dat had ik inderdaad al nagekeken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LVHK520 

Wacht even op een moderator die dat account issue kan verhelpen, vervolgens kan je in je T-Mobile thuis account onder abonnementen > internet wijzigen zelf een migratie aanvragen 💪

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @LVHK520, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😄

Ik heb je nieuwe contract op het nieuwe adres erbij gepakt en zie in de coverage check (snelheidsmeting) een maximum van 1000 Mbit/s staan. Echter, ik kan op ODF Glasvezel niet jouw maximaal haalbare snelheid op dit moment zien (actual bitrate). Kun je eens een speedtest uitvoeren op de onderstaande manier en dan graag de screenshots daarvan in een nieuw bericht hieronder plakken, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

 

Wat betreft jouw nieuwe My T-Mobile Thuis account: momenteel is je oude account (op het vorige abonnement/adres) nog actief met hetzelfde e-mailadres dat je aangemeld hebt op het nieuwe abonnement. Ik zal het e-mailadres bij je oude account weghalen en ervoor zorgen dat je deze kunt gebruiken voor je nieuwe account. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat het oude account daarmee dan ook gedeactiveerd is en je geen inzage meer hebt in je oude abonnement. Je kunt over een klein uurtje zelf een nieuw account aanmaken met het persoonlijke e-mailadres dat je geregistreerd hebt! 😉

Reputatie 1

Goedemorgen @LVHK520, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😄

Ik heb je nieuwe contract op het nieuwe adres erbij gepakt en zie in de coverage check (snelheidsmeting) een maximum van 1000 Mbit/s staan. Echter, ik kan op ODF Glasvezel niet jouw maximaal haalbare snelheid op dit moment zien (actual bitrate). Kun je eens een speedtest uitvoeren op de onderstaande manier en dan graag de screenshots daarvan in een nieuw bericht hieronder plakken, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

 

Wat betreft jouw nieuwe My T-Mobile Thuis account: momenteel is je oude account (op het vorige abonnement/adres) nog actief met hetzelfde e-mailadres dat je aangemeld hebt op het nieuwe abonnement. Ik zal het e-mailadres bij je oude account weghalen en ervoor zorgen dat je deze kunt gebruiken voor je nieuwe account. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat het oude account daarmee dan ook gedeactiveerd is en je geen inzage meer hebt in je oude abonnement. Je kunt over een klein uurtje zelf een nieuw account aanmaken met het persoonlijke e-mailadres dat je geregistreerd hebt! 😉


Dank! Ik kom hier zo snel mogelijk even op terug qua Speedtest over de kabel. Ik gebruik overal in huis WiFi (AX, dus WiFi 6 of AC WiFi 5 afhankelijk van het apparaat - gebruik een ASUS AX-11000 en 3x AX-92U in AiMesh) en in mijn oude huis haalde ik daar ook makkelijk 500-600Mbit mee. Dus ik vermoed dat de max hier op dit moment 100Mbit is, maar ik test het graag even uit via de kabel. :-)

Wat betreft mijn T-Mobile Thuis account en e-mailadres. Als ik kies voor de optie “Ik heb nog geen account” bij het inloggen en mijn mailadres opgeef krijg ik verder geen e-mail met een nieuw wachtwoord of aanmaken account. Kun je eens kijken wat daarin misgaat?

Reputatie 7
Badge +15

@LVHK520 

Heb je ook in je spam folder gekeken? Meestal komt die mail wat later binnen.

Reputatie 1

@LVHK520

Heb je ook in je spam folder gekeken? Meestal komt die mail wat later binnen.

Zeker! Altijd in dit soort gevallen, maar ook daar niets te vinden.

Reputatie 7

Hi @LVHK520, helemaal super dat jij in dit topic terugkomt met de speedtests! Ik zie ze graag tegemoet komen, zodat ik je verder kan helpen. Voor nu help ik je alvast graag verder met het inloggen. Ik heb zojuist een kleine aanpassing verricht, waardoor het nu zou moeten werken. Zou je het nog eens willen proberen? Mocht het nog steeds niet lukken, dan pas ik aan de achterkant jouw wachtwoord aan en stuur ik dat naar je in een privébericht. Ik wil dit voor je fixen! 💪

 

Reputatie 1

Hi @LVHK520, helemaal super dat jij in dit topic terugkomt met de speedtests! Ik zie ze graag tegemoet komen, zodat ik je verder kan helpen. Voor nu help ik je alvast graag verder met het inloggen. Ik heb zojuist een kleine aanpassing verricht, waardoor het nu zou moeten werken. Zou je het nog eens willen proberen? Mocht het nog steeds niet lukken, dan pas ik aan de achterkant jouw wachtwoord aan en stuur ik dat naar je in een privébericht. Ik wil dit voor je fixen! 💪

 

Het inloggen is inmiddels gelukt na het ontvangen van de reset mail. Dank daarvoor, Lisa! Ik zie nu echter dat de eerste factuur op het nieuwe adres een stuk hoger is dan hiervoor. Ik heb hier vorige week over gebeld, omdat ik al vermoedde dat dit niet goed zou gaan, maar de collega die ik gesproken heb gaf aan dat het allemaal klopte, niet dus. :-( Ik zou 25 euro p.m. moeten betalen vanwege mijn Unlimited abonnement voor T-Mobile Thuis. Kan ik dat via deze weg laten corrigeren?

Reputatie 1


Hopelijk zijn de screenshots duidelijk genoeg. Beide wired getest via 2 servers, kom niet verder dan 93 en 94Mbps zoals ook vanuit de WiFi apparaten.

Reputatie 7

Check je adapter. Link snelheid staat volgens mij gewoon op 100Mbps

Ik denk dat er ergens een utp kabel niet goed is

Reputatie 1

Check je adapter. Link snelheid staat volgens mij gewoon op 100Mbps

Ik denk dat er ergens een utp kabel niet goed is


Dat is het inderdaad… daar heb ik niet aan gedacht. Blijkbaar zijn de UTP kabels hier geen CAT5E of CAT6 waardoor de linkspeed niet hoger kan dan 100Mbps. Ik heb mijn laptop direct aan het modem gehangen met een CAT6 kabel en dan haal ik netjes 950Mbps. Loos alarm en had ik moeten checken voordat ik een topic opende hierover. :-| Dat wordt nieuwe kabels trekken door het huis, want het is overal het geval. Heb ik weer wat te doen zeg maar.

Het account is in ieder geval opgelost samen met de snelheid. @Lisa of @Jason zou je nog wel willen kijken omtrent mijn factuurvraag?

Reputatie 7

@LVHK520 als de kabel 8 draadjes heeft dan zit ie niet goed aangesloten als ze 4 hebben dan moeten ze helemaal vervangen worden 

Reputatie 7

Yay, wat ontzettend fijn dat het issue hiermee verholpen is @LVHK520! Heel erg bedankt voor de oplossing @Hidden.nld! Ik ben helemaal blij dat jij weer de juiste snelheid behaalt. Juist top dat je een topic opende, want wij helpen je hier altijd graag. Voor wat betreft het factuur heb ik ook goed nieuws. Alles staat goed en vanaf nu betaal jij inderdaad 25 euro per maand. De kosten van het eerste factuur zijn hoger uitgevallen, omdat Klantvoordeel toen nog niet actief was. De rekening is namelijk 4 januari opgemaakt en op 6 januari was Klantvoordeel aangezet. Maak je dus geen zorgen, het staat helemaal juist in het systeem en jij betaalt inderdaad 25 euro per maand aan abonnementskosten. Weet jij zo voldoende? Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik die heel graag. Geniet van het weekend! 😁