Beantwoord

Nat loopback werkt niet meer na rest modem

  • 30 October 2021
  • 11 reacties
  • 378 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb mijn Zyxel VMG8825-T50 een factory reset gegeven omdat ik een timeout kreeg bij het inloggen op de webinterface. Na de reset heb ik mijn poort forwarding settings gepushed via upnp van mijn NAS naar de zyxel. Dit werkt eigenlijk allemaal goed alleen kan ik mijn externe ip niet meer benaderen op mijn interne netwerk. Ik kan nergens een optie vinden voor NAT loopback en dit heeft voorheen eigenlijk altijd gewerkt?

 

Als ik via mijn telefoon op 5G het externe ip benader krijg ik wel gewoon de website van mijn NAS te zien.

icon

Beste antwoord door BndG 4 November 2021, 06:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 2

Precies hetzelfde probleem hier. Weet dat het voorheen werkte maar ik kan het nu niet meer vinden.

De klantenservice van T-Mobile weten hier ook geen raad mee.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @BndG en @maglor,

Welkom op de Community!

Zouden jullie eens willen inloggen op de Zyxel en dan naar Menu (drie streepjes) > Onderhoud > Extern beheer gaan? Hoe staan de instellingen daar? Er horen geen vinkjes in de WAN-kolom te staan. Die overrulen namelijk de port-forwarding-instellingen. De vinkjes in de LAN/WLAN-kolom moeten wel blijven staan, anders kun je niet meer vanuit je eigen netwerk op 192.168.1.1 inloggen en sluit je jezelf dus buiten. 

 

De webserver was weer vastgelopen en kon 192.168.1.1 niet benaderen. Na een reset heb ik de settings zo staan omdat ik poort 80 en 443 zelf wil gebruiken.

Reputatie 7

Hoi @BndG ,

Dat ziet er gek uit. Wellicht handig om nog de wifi-instellingen op het modem te controleren of deze na de FR niet botsen met de upnp settings. Ook ben ik benieuwd hoe je het modem benadert. Gaat dit via wifi of bekabeld? Via welk apparaat gaat dat? We horen het graag van je.

Wifi staat uitgeschakeld op de modem en benader de modem via een bekabelde pc.

Ok we zijn eruit. Vanochtend waren al mijn upnp regels verdwenen en ik dacht bekijk het maar ik doe het wel met de hand. Upnp uitgeschakeld, regels met de hand ingevoerd en nat loopback werkt weer. Nat loopback met Upnp wordt dus niet ondersteunt.

Reputatie 7

Fijn om te horen dat de kwaaddoener boven water is, @BndG! Wellicht geeft dit ook voor @maglor de juiste stappen om de settings weer goed te krijgen. 

@BndG @Boris Ook met upnp uitgeschakeld kan ik de optie voor NAT loopback niet vinden. Kunnen jullie me een aanwijzing geven?

Reputatie 7

Hoi @watermarkhu ,

Goed dat je het bij ons nagaat! Ik denk graag met je mee en ben dan ook benieuwd of de settings nog in lijn zijn met de Wifi-instellingen op het modem. Komen deze nog geheel overheen of dienen deze wellicht ook opnieuw te worden ingesteld? Het delen van je instellingen wordt natuurlijk altijd geapprecieerd. Hoe meer informatie, hoe beter! 

Hallo Boris, bedankt voor je antwoord. Om welke settings heb je het dan over? Onder extern beheer zijn geen instellingen veranderd. Mijn vraag is dan ook eigenlijk heel simpel, als de optie voor nat loopback zou moeten verschijnen met juiste instellingen voor bijv. upnp, waar zou ik het dan kunnen vinden?

Nat loopback staat volgens mij gewoon automatisch aan als je via Netwerkinstelling>NAT>Poortdoorschakeling je poorten toewijst. Je hoeft hier dus geen vinkje voor aan te zetten, althans ik hoef dat niet en het werkt gewoon. Neem aan dat je ook een Zyxel VMG8825-T50 modem hebt? Maak anders eens een sceenshot van je Poortdoorschakeling.