Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 december 2019
  • 95 reacties
  • 13951 Bekeken


Toon eerste reactie

95 reacties

Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe smart tv (hiervoor had ik geen smart TV en streamde ik via chromecast).

modem: Drytek Vigor 132FVn

TV: 55OLED705

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

netwerk: glasvezel

Alle andere streamingdiensten en apps deden het verder prima. Ik heb wel vaker problemen gehad met de DNS vanuit T-Mobile dus heb eigenlijk al mijn apparaten over de jaren heen naar Google's DNS gezet.

Had eerst modem reset en tv reset gedaan maar geen soelaas. Alles leek het prima te doen, behalve netflix.

Beste Jason,

Ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem.

Ik heb alle tips in dit topic geprobeerd echter vaak helpt het maar heel kort.

Netflix doet het vaker niet dan wel. In een privebericht heb ik de gegevens van mijn draytek modem gestuurd. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Luukioso, bedankt voor je privébericht: ik ga er meteen voor zorgen dat de Draytek omgeruild wordt. Je kunt binnen maximaal zeven dagen een Zyxel en Media Converter verwachten. Houd er wel rekening mee dat deze door een monteur aangesloten dienen te worden. Je zult binnen één dag een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail zodat je gelijk wat kunt inplannen met Guidion! 😉

Beste Jason,

Ook ik ondervind dit probleem en ook ik heb alle tips in dit topic geprobeerd. Heel soms kom ik tot het inlogscherm, maar meestal direct foutmelding.

 

Modem: Drytek

TV: Sony Bravia KD-55A8

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AlbertW20, bedankt voor je melding en top dat je meteen een foto erbij geplaatst hebt van de foutmelding! 

Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter.  Zodra de Zyxel en converter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij PostNL wordt aangeboden, stuurt PostNL je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden!

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

zojuist is het modem vervangen en dit heeft het probleem opgelost. tnx @Jason 

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan @AlbertW20, ben blij dat dit dé oplossing is! 😊

Als ik ooit nog iets voor je kan doen, let me know!

Ook ik heb problemen met Netflix. Heel soms als ik mijn internet statisch maak kom ik in Netflix. Graag zou ik ook een andere modem willen ontvangen om het probleem op te lossen. 

 

Reputatie 2

@Itiraf 

De betreffende foutmelding duidt volgens netflix op een fout met het verbinden van met hun servers. Nu gebruikt netflix heel veel aws servers en er zijn de nodige problemen hiermee. Zie dit topic:

Mocht het in jouw geval alleen een issue met netflix zijn dan is een ander modem misschien zinvol. Mocht je meerdere rare dingen ervaren, denk aan het moeten herladen van sites e.d., dan zou ik bovenstaand topic in de gaten houden.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Itiraf ,

Ik zie dat er inmiddels contact is opgenomen met de telefonische klantenservice en zij hebben de ruil voor je in orde gemaakt! Super om te horen dat de oplossing onderweg is. Je ontvangt jouw track and trace wanneer ons pakketje is aangemeld bij PostNL. Laat je het weten als je vragen hebt? Ik zit voor je klaar!

Helaas hebben wij ook al maanden dit probleem. 
alle tips/oplossingen uit dit forum ook al geprobeerd. 
helaas heeft niets geholpen. Hij blijft de code NW-2-5 aangeven bij het opstarten van Netflix op onze Sony Bravia tv. Wij hebben de zyxel 4908.

is dit ook op te lossen met de zyxel 50 en de mediaconverter? 
 

 

Ik heb hier al een paar keer met tmobile gebeld. Op hun advies 2.wifi versterkers zyxel aangeschaft. Nog steeds problemen. Het modem is van draytek.

Hoi @Boris ,

 

Na het wijzigen van de modem is het probleem gelukkig opgelost.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ferhat

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Jannekedenotter ,

Ook voor jou vraag ik met alle liefde een ruil naar een Zyxel modem aan! Ik vermoed dat dit ook voor jou het probleem gaat verhelpen. Omdat je gebruik maakt van een Glasvezelverbinding zal er een monteur komen om de installatie van het nieuwe modem te voltooien. Je krijgt zo snel mogelijk een bericht om digitaal een afspraak te maken. Alvast heel veel kijkplezier en mocht je vragen hebben, dan zit de Community voor je klaar!

Heel fijn. Komt er eindelijk een eind aan de Netflix problemen. Ik wacht op bericht van T-mobile. Dank je wel.

 

Gr. Janneke de Otter

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Jannekedenotter, ik zie dat jij onderhand ook een afspraak hebt ingepland met Guidion! Super fijn dat dit gelukt is. Ik duim dat na de afspraak met de monteur de Netflix problemen voorgoed verdwenen zijn.

Nieuwe Smart TV en heb nu ook die fout code NW-2-5.

Heb ook nog een Draytek Vigor modem.

Ik heb vorige week een zyxel modem ontvangen en laten plaatsen door tmobile.Na maanden ergernis.Nu werkt alles prima. Monteur van Gideon en t- mobile, bedankt voor de goede service .

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dlreclame Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen en we gaan de modem omwisselen voor een Zyxel. Je ontvangt zo bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak in te plannen!

@Jannekedenotter Super om te horen dat het is gelukt!

Reageer