Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 102 reacties
  • 15601 Bekeken

Reputatie 2

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2020, 18:00

Bekijk origineel

102 reacties

Reputatie 7

Hi allen, dank voor de informatie! We hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @Netfixxer @EduardA @rolo65 @bvandep212 @masterted

Reputatie 7

Hi allen, we zijn nog steeds in contact met een engineer van Netflix maar omdat het om een klein aantal meldingen gaat met wat lijkt een specifieke oorzaak adviseert Netflix ons om jullie ook rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. Het is niet de bedoeling om jullie van het kastje naar de muur te sturen en we zijn nog steeds met Netflix in contact maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of we via deze weg een oplossing gaan vinden. Meld dit issue dus zeker ook rechtstreeks bij Netflix support zoals Netflix adviseert. Zodra wij wat aan onze kant horen deel ik dit uiteraard direct hier!

Reputatie 2

Beste allemaal

Speciale dank aan Brian en Masterted

Het is mij gelukt op Netflix zonder Foutmelding NW-2-5 te streamen op mijn smart TV

Wat heb ik gedaan hiervoor, de instructie zoals eerder beschreven op te volgen.

het wijzigen van standaard Dynamisch IP adres naar Statisch IP adres

“Ik moet zeggen, het heeft wel even geduurd en wat kop brekens aleer ik het voor elkaar kreeg”

Op mijn TV zit ergens instellingen netwerk configuratie IP instellingen, ja even zoeken, plots zie ik dan ook wijzigen van dynamisch(DHCP) naar statisch. Ik neem het IP adres over dat bij dynamisch hoort

netwerk masker  wiijzig ik niet , standaard poort wijzig ik niet, van allebij geen idee wat het inhoud,

maardan zoals in de instructie staat beschreven wijzig ik de primari DNS in 8.8.8.8 en secundari DNS 8.8.4.4 sla het geheel.op, start de NNetflix app en zie daar het werkt iedereen blij blij

even gewacht natuurlijk om eea te posten, maar nu na een dikke week en diverse updates van Netflix en Sony blijft Netflix streamen zonder NW-2-5

Super die tip nogmaals hartelijk dank voor jullie allen inzet ik hoop dat  deze instructie ook lukt  bij een ieder die een gelijkwaardig probleem heeft met NW-2-5

 

Reputatie 1

@Netfixxer : Ik had hetzelfde probleem en heb hem nu ook even op een vast ip adres gezet met google als DNS. Voor nu lijkt dat idd de oplossing. Lijkt er dus op dat er iets niet goed gaat met de DNS server van T-Mobile.

Reputatie 2

Hi hjtoering,  dank voor je reactie goed te vernemen dat het lukt, tja  de vraag rijst voor hoelang  de instelling op de het vaste IP adres stabiel blijft, zelf heb ik er geen kaas van gegeten  van google als DNS, maar  ik ben wel ontzettend blij dat het werkt hoi

Reputatie 2

Wij hebben sinds vorige week problemen met de ontvangst van Netflix op onze Smart TV. Dezelfde problemen met de foutcode als hierboven beschreven: foutcode 2-5. Bij controle van de foutmeldingen blijkt ene keer server 2 niet bereikbaar andere keer server 3. 

Een volledige reset van de TV heeft één avond gewerkt. Daarna helemaal niet meer. Een reset van de modem heeft niets uitgehaald.

Ik vind het nogal omslachtig en ook niet aan mij om allerlei toeren te moeten uithalen, met extra bedradingen, aanpassingen van instellingen e.d., als de fout - kennelijk - bij de instellingen van T-mobile zit. Het is ook opvallend dat de storing bij ons bestaat sinds de update van 26/27 maart jl. Daarvoor hadden wij zelden problemen met de ontvangst.

 

Graag een oplossing!

 

Groet,

R-J.

 

Reputatie 7

Hi @Ruben-Joachim , we hebben hier een tijd met Netflix contact over gehad en ze hebben een onderzoek ingesteld maar uiteindelijk hebben ze ons geadviseerd om klanten zelf contact met ze op te laten nemen omdat het om een relatief klein aantal meldingen ging (uiteindelijk hebben we 7 concrete gevallen door kunnen zetten). Je zou in dit geval dus het beste rechtstreeks contact op kunnen nemen met de customer support van Netflix op hun advies. Mocht je nog vragen voor mij hebben laat het dan zeker weten! 

Reputatie 2

Beste @Netfixxer,

Netflix zegt nu weer wat anders: Zij hebben mij geadviseerd telefonisch contact op te nemen met een technisch gekwalificeerde medewerker van T-mobile, om de storingen door te nemen, aan de hand van een lijst van aandachtspunten die zij mij hebben toegestuurd. Alles ziet op de internetverbindingen, aansluitingen, DNS-codes en wat niet meer...

De vraag is dus hoe ik met die medewerker van T-mobile in contact kom. Het is in ieder geval duidelijk dat er geen oplossing wordt gevonden door een simpele Q&A.

Ik verneem graag!

Reputatie 1

Ook hier hetzelfde probleem met Netflix sinds kort.Fix was statische DNS!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ruben-Joachim, de engineer van Netflix met wie wij in contact waren, heeft ons geadviseerd om de mensen die last hebben van de NW-2-5 foutmelding contact op te laten nemen met hen. Kom je er niet uit met de tips van @Netfixxer?

 

“Posted on 28 February 2020, 00:49

Author28

Beste allemaal

Speciale dank aan Brian en Masterted

Het is mij gelukt op Netflix zonder Foutmelding NW-2-5 te streamen op mijn smart TV

Wat heb ik gedaan hiervoor, de instructie zoals eerder beschreven op te volgen.

het wijzigen van standaard Dynamisch IP adres naar Statisch IP adres

“Ik moet zeggen, het heeft wel even geduurd en wat kop brekens aleer ik het voor elkaar kreeg”

Op mijn TV zit ergens instellingen netwerk configuratie IP instellingen, ja even zoeken, plots zie ik dan ook wijzigen van dynamisch(DHCP) naar statisch. Ik neem het IP adres over dat bij dynamisch hoort

netwerk masker  wiijzig ik niet , standaard poort wijzig ik niet, van allebij geen idee wat het inhoud,

maardan zoals in de instructie staat beschreven wijzig ik de primari DNS in 8.8.8.8 en secundari DNS 8.8.4.4 sla het geheel.op, start de NNetflix app en zie daar het werkt iedereen blij blij

even gewacht natuurlijk om eea te posten, maar nu na een dikke week en diverse updates van Netflix en Sony blijft Netflix streamen zonder NW-2-5

Super die tip nogmaals hartelijk dank voor jullie allen inzet ik hoop dat  deze instructie ook lukt  bij een ieder die een gelijkwaardig probleem heeft met NW-2-5”

 

Reputatie 2

Hi @Jason ,

Het begint nu werkelijk vervelend te worden!

Jouw bericht is nu de zoveelste doorverwijzing van het kastje naar de muur. Ik krijg de indruk dat het beter is om zowel mijn Netflix abonnement als mijn T-mobile abonnementen op te zeggen, want ik betaal voor zaken die ik niet krijg. In juridische termen noemen we dat een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst of ook wel: wanprestatie. 

Ook ik heb de hierboven genoemde oplossing geprobeerd (zoals ik jouw collega’s ook al eerder heb laten weten) en het enige resultaat was dat alles vasthing en ik helemaal niets meer kon kijken.

Dus zeg het maar.

Gaan jullie nog een echte oplossing aanbieden, of zal ik mijn ontbindingsbrief gaan klaar maken.

Groet,

 

P.S. Excuses voor de nare toon, maar ik ben er werkelijk helemaal klaar mee….

Reputatie 1

Hi Jason,

 

Nog steeds geen echte oplossing? Van klantenservice naar forum. Van Philips monteur naar chat van verkoper.  MAAR NOG STEEDS GEEN FATSOENLIJK NETFLIX. Moeten wij nu echt van T-mobile naar Ziggo?

 

Reputatie 2

Hi @rolo65 , 

 

Hier hetzelfde probleem en hoewel ik niet weet wat voor een toestel jij hebt; op mijn android apparaat is tot nu toe de oplossing om geen google /gmail-account te koppelen. Ik heb alles geprobeerd met de DNS instellingen, maar dat werkte niet. Ook de voorgestelde oplossing om de Google DNS instellingen aan te passen of de statische DNS gebruiken werkte niet.

ik heb dan ook de sterke indruk dat het probleem niet bij T-Mobile zit, maar bij google. Het toestel werkt dan weliswaar minder, omdat niet alle functies te gebruiken zijn, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet heel erg vind niet volledig aan Google te zijn gebonden…

Het is dan ook maar de vraag of je bij Ziggo niet hetzelfde probleem houdt..

 

gr

Reputatie 7

Hey @rolo65 & @Ruben-Joachim,

We willen jullie maar al te graag bij ons houden! Ik houd er niet van om te doorverwijzen, maar in dit geval ligt de oplossing in handen van onze collega's bij Netflix. De customer support van Netflix kan dit probleem voor jullie oplossen zodat jullie wederom van alle films en series kunnen genieten. :relaxed:

Reputatie 1

Beste Piotr Brian en Jason,

 

Zojuist heb ik 20 minuten met Netflix gesproken. Een vriendelijke meneer heeft mij te woord gestaan en verteld dat er bij hun IT team geen contact is over dit probleem of dat het zo nieuw is dat het nog in onderzoek is. Voor dit onderwerp is nog geen zogenaamd “research” gedaan met het team. Dus bij deze wil ik jullie vragen met wie jullie met Netflix over dit probleem gesproken hebt. “als jullie hier vertellen dat er contact is maar in werkelijkheid niet” dan wordt dit een hele leuke aflevering voor Kassa bij NPO. Laten we voordat het zover is even duidelijkheid krijgen over de communicatie want veel mensen zijn nu de dupe van dit probleem.

Reputatie 7

[Update] Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen de modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos een monteur langs om de nieuwe modem te installeren.

Hi @rolo65, dat zou goed kunnen, Netflix heeft namelijk net zoals ons verschillende afdelingen en “ingangen”. Onze technische dienst heeft contact met de support van Netflix. Dit is een ingang voor voor partners en zij houden zich vooral bezig met grotere storingen. Zij hebben onze meldingen onderzocht maar ons vervolgens geadviseerd om de klanten individueel contact op te laten nemen omdat het aantal meldingen relatief weinig is (sinds de start van dit topic zijn het er ongeveer 10). Het zou dus goed kunnen dat de klantenservice van Netflix hier niet van weet.  

Sinds de corona maatregelen zien we ook geen stijging in het aantal meldingen, dit zou je gezien de grote hoeveelheden mensen die nu thuis zitten wel verwachten. Het lijkt dus echt een specifiek issue met bepaalde hardware. Het gebruik van een andere DNS lijkt hier in een aantal gevallen de oplossing maar het is op het moment niet iets waar wij (of Netflix) een oplossing voor hebben.

Reputatie 1

Hi Brian, bedankt voor je bericht. Jammer dat wij nu niet geholpen kunnen worden. Als het dan om 10 man gaat hadden jullie best een nieuw modem kunnen sturen als test of dat het probleem op lost. Voor nu zijn wij genoodzaakt om over te stappen naar Ziggo (gaat gebeuren per 29-5) om te zien of het dan beter gaat met Netflix.

Ik zal laten horen via deze  of de problemen voor ons dan opgelost zijn.

Cheers!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rolo65 

Heb je al eens nagekeken of je ip niet in een database is opgenomen (blacklist).

Via deze site hoef je enkel op Check te klikken normaal hoort er maar 1 rood bolletje te staan tussen al die groene.

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Reputatie 1

Dankje voor je suggestie. Voor mij ook slecht 1 rood bolletje. Daar ligt het niet aan..

Reputatie 7

Hi @rolo65, een nieuw modem gaat het probleem niet oplossen ben ik bang, anders hadden we uiteraard een nieuw modem naar je opgestuurd! 

Reputatie 2

 @Brian Afgelopen dagen geen tijd gehad om te reageren. Je vroeg me foto’s te plaatsen van het stappenplan van het doorvoeren van de DNS instellingen. Bijgaand enkele foto’s:

 

Reputatie 2

@Brian 

 

Reputatie 2

@Brian Na bij DNS 1 en DNS 2 de codes 8888 en 8844 te hebben ingevoerd, krijg ik:

 

OPGESLAGEN

 

(Foto’s kan ik niet uploaden want zijn te groot...)

Reputatie 2

@Brian Enige oplossing tot nu toe is Google account niet opgeven, dus geen connectie laten maken met Gmail account, waardoor idee van Smart TV ongeveer verloren gaat, maar ok….

Reputatie 7

Hi @Ruben-Joachim, bedoel je daarmee dat het wel werkt wanneer je niet ingelogd bent met het Gmail account? Dan wordt het helemaal bijzonder haha. Je hebt de DNS wel ingevoerd met de ‘punten’ er tussen? dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4? Op de eerste screenshot kan ik niet goed zien wat er ingevuld is, deze is een beetje te licht :grin:

Reageer