Beantwoord

Netflix-fout NW-2-5

  • 30 December 2019
  • 95 reacties
  • 13951 Bekeken

ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.

Momenteel kan  er geen steamingdienst Netflix met een  bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd  tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de  Netflixservers,

Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met  een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement  dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en  mijn film op de smart TV afgespeeld.

 

je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,

 

Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet

internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende
vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende
verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee
je bent verbonden:

* secure.netflix.com
* appboot.netflix.com
* uiboot.netflix.com
* fast.com
 

is er iemand die ervaring heeft met een oplossing

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2020, 18:00

[Update] Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen de modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos een monteur langs om de nieuwe modem te installeren.

Hi @rolo65, dat zou goed kunnen, Netflix heeft namelijk net zoals ons verschillende afdelingen en “ingangen”. Onze technische dienst heeft contact met de support van Netflix. Dit is een ingang voor voor partners en zij houden zich vooral bezig met grotere storingen. Zij hebben onze meldingen onderzocht maar ons vervolgens geadviseerd om de klanten individueel contact op te laten nemen omdat het aantal meldingen relatief weinig is (sinds de start van dit topic zijn het er ongeveer 10). Het zou dus goed kunnen dat de klantenservice van Netflix hier niet van weet.  

Sinds de corona maatregelen zien we ook geen stijging in het aantal meldingen, dit zou je gezien de grote hoeveelheden mensen die nu thuis zitten wel verwachten. Het lijkt dus echt een specifiek issue met bepaalde hardware. Het gebruik van een andere DNS lijkt hier in een aantal gevallen de oplossing maar het is op het moment niet iets waar wij (of Netflix) een oplossing voor hebben.

Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dlreclame Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen en we gaan de modem omwisselen voor een Zyxel. Je ontvangt zo bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak in te plannen!

@Jannekedenotter Super om te horen dat het is gelukt!

Ik heb vorige week een zyxel modem ontvangen en laten plaatsen door tmobile.Na maanden ergernis.Nu werkt alles prima. Monteur van Gideon en t- mobile, bedankt voor de goede service .

Nieuwe Smart TV en heb nu ook die fout code NW-2-5.

Heb ook nog een Draytek Vigor modem.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Jannekedenotter, ik zie dat jij onderhand ook een afspraak hebt ingepland met Guidion! Super fijn dat dit gelukt is. Ik duim dat na de afspraak met de monteur de Netflix problemen voorgoed verdwenen zijn.

Heel fijn. Komt er eindelijk een eind aan de Netflix problemen. Ik wacht op bericht van T-mobile. Dank je wel.

 

Gr. Janneke de Otter

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Jannekedenotter ,

Ook voor jou vraag ik met alle liefde een ruil naar een Zyxel modem aan! Ik vermoed dat dit ook voor jou het probleem gaat verhelpen. Omdat je gebruik maakt van een Glasvezelverbinding zal er een monteur komen om de installatie van het nieuwe modem te voltooien. Je krijgt zo snel mogelijk een bericht om digitaal een afspraak te maken. Alvast heel veel kijkplezier en mocht je vragen hebben, dan zit de Community voor je klaar!

Hoi @Boris ,

 

Na het wijzigen van de modem is het probleem gelukkig opgelost.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ferhat

Ik heb hier al een paar keer met tmobile gebeld. Op hun advies 2.wifi versterkers zyxel aangeschaft. Nog steeds problemen. Het modem is van draytek.

Helaas hebben wij ook al maanden dit probleem. 
alle tips/oplossingen uit dit forum ook al geprobeerd. 
helaas heeft niets geholpen. Hij blijft de code NW-2-5 aangeven bij het opstarten van Netflix op onze Sony Bravia tv. Wij hebben de zyxel 4908.

is dit ook op te lossen met de zyxel 50 en de mediaconverter? 
 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Itiraf ,

Ik zie dat er inmiddels contact is opgenomen met de telefonische klantenservice en zij hebben de ruil voor je in orde gemaakt! Super om te horen dat de oplossing onderweg is. Je ontvangt jouw track and trace wanneer ons pakketje is aangemeld bij PostNL. Laat je het weten als je vragen hebt? Ik zit voor je klaar!

Reputatie 2

@Itiraf 

De betreffende foutmelding duidt volgens netflix op een fout met het verbinden van met hun servers. Nu gebruikt netflix heel veel aws servers en er zijn de nodige problemen hiermee. Zie dit topic:

Mocht het in jouw geval alleen een issue met netflix zijn dan is een ander modem misschien zinvol. Mocht je meerdere rare dingen ervaren, denk aan het moeten herladen van sites e.d., dan zou ik bovenstaand topic in de gaten houden.

Ook ik heb problemen met Netflix. Heel soms als ik mijn internet statisch maak kom ik in Netflix. Graag zou ik ook een andere modem willen ontvangen om het probleem op te lossen. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan @AlbertW20, ben blij dat dit dé oplossing is! 😊

Als ik ooit nog iets voor je kan doen, let me know!

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

zojuist is het modem vervangen en dit heeft het probleem opgelost. tnx @Jason 

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AlbertW20, bedankt voor je melding en top dat je meteen een foto erbij geplaatst hebt van de foutmelding! 

Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter.  Zodra de Zyxel en converter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij PostNL wordt aangeboden, stuurt PostNL je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden!

Beste Jason,

Ook ik ondervind dit probleem en ook ik heb alle tips in dit topic geprobeerd. Heel soms kom ik tot het inlogscherm, maar meestal direct foutmelding.

 

Modem: Drytek

TV: Sony Bravia KD-55A8

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Luukioso, bedankt voor je privébericht: ik ga er meteen voor zorgen dat de Draytek omgeruild wordt. Je kunt binnen maximaal zeven dagen een Zyxel en Media Converter verwachten. Houd er wel rekening mee dat deze door een monteur aangesloten dienen te worden. Je zult binnen één dag een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail zodat je gelijk wat kunt inplannen met Guidion! 😉

Beste Jason,

Ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem.

Ik heb alle tips in dit topic geprobeerd echter vaak helpt het maar heel kort.

Netflix doet het vaker niet dan wel. In een privebericht heb ik de gegevens van mijn draytek modem gestuurd. 

 

Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe smart tv (hiervoor had ik geen smart TV en streamde ik via chromecast).

modem: Drytek Vigor 132FVn

TV: 55OLED705

oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

netwerk: glasvezel

Alle andere streamingdiensten en apps deden het verder prima. Ik heb wel vaker problemen gehad met de DNS vanuit T-Mobile dus heb eigenlijk al mijn apparaten over de jaren heen naar Google's DNS gezet.

Had eerst modem reset en tv reset gedaan maar geen soelaas. Alles leek het prima te doen, behalve netflix.

Reputatie 7
Badge +7

Geweldige oplossing @MVB1, voor degenen die nog gebruik maken van een Draytek en dit probleem ondervinden: laat het hieronder weten + graag een screenshot van de foutmelding (NW-2-5) en stuur me meteen een privébericht met het MAC-adres en serienummer van de Draytek. 

Gevraagde gegevens kun je vinden op de achterkant van het modem: 

Zodra ik de info binnen heb, onderzoek ik meteen wat wel en wat niet mogelijk is - ik kan hier nog geen garanties op bieden omdat dit via een voorstel ingediend wordt. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd!

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic heb ikzelf actie ondernomen met het gewenste resultaat. Ik zal het hieronder uiteenzetten voor een ieder die hier nog inzit.

Sinds een langere periode werkte Netflix niet meer op de Playstation 4 en XboxOne (dat kan inmiddels zomaar een jaar zijn). Nu dacht ik in eerste instantie dat er vanuit Playstation, Xbox of Netflix een update zou komen die dat zou oplossen, die update kwam alleen nooit.

Ik had op dat moment een Drytek Vigor modem en heb alle variabelen getest. Op de PS4 en Xbox werkte Netflix bekabeld of op WiFi niet. Dit werkte wel via een hotspot (de Netflix app is dus geupdate). Daarnaast werkte bekabeld of via WiFi Netflix wel op de laptop, PC, tablet en op mobiel.

Naar aanleiding van dit topic (dank aan BrianFrederiks) heb ik ook een Zyxel T50 aangevraagd en vanaf dat moment starte direct de Netflix weer op vanaf de PS4.

 

Wat precies het verschil ook moge zijn tussen de twee modems en beveiligssleutels weet ik niet, maar ik deel graag de ervaring dat dit wel de oplossing is. Dat dit ook het probleem kan zijn van een SmartTV kan ik mij heel goed voorstellen. Doe er jullie voordeel mee en vervang jullie Drytek Vigor modem zodra jullie hier ook tegenaan lopen.

 

 

Groeten van een T-mobile klant :)

 

Heel hartelijk bedankt voor deze oplossing. Hier ook het modem vervangen naar een Zyxel T-50 en inderdaad, Netflix start direct op!

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic heb ikzelf actie ondernomen met het gewenste resultaat. Ik zal het hieronder uiteenzetten voor een ieder die hier nog inzit.

Sinds een langere periode werkte Netflix niet meer op de Playstation 4 en XboxOne (dat kan inmiddels zomaar een jaar zijn). Nu dacht ik in eerste instantie dat er vanuit Playstation, Xbox of Netflix een update zou komen die dat zou oplossen, die update kwam alleen nooit.

Ik had op dat moment een Drytek Vigor modem en heb alle variabelen getest. Op de PS4 en Xbox werkte Netflix bekabeld of op WiFi niet. Dit werkte wel via een hotspot (de Netflix app is dus geupdate). Daarnaast werkte bekabeld of via WiFi Netflix wel op de laptop, PC, tablet en op mobiel.

Naar aanleiding van dit topic (dank aan BrianFrederiks) heb ik ook een Zyxel T50 aangevraagd en vanaf dat moment starte direct de Netflix weer op vanaf de PS4.

 

Wat precies het verschil ook moge zijn tussen de twee modems en beveiligssleutels weet ik niet, maar ik deel graag de ervaring dat dit wel de oplossing is. Dat dit ook het probleem kan zijn van een SmartTV kan ik mij heel goed voorstellen. Doe er jullie voordeel mee en vervang jullie Drytek Vigor modem zodra jullie hier ook tegenaan lopen.

 

Groeten van een T-mobile klant :)

Hey goed om te horen.

Maar dan zou het netjes zijn van T-mobile thuis dat ze bij de mensen die er last van hebben juist die modem's te gaan omwisselen.

Ik heb gisteren zelf nog een mail naar sony gestuurd inverband met de slechte updates aangezien iedere update wel 1 nieuwe fout met zich mee brengt en ook om het feit dat Netflix niet fatsoenlijk werkt.

Maar bedankt voor de info ik ga hier ook ff werk van maken bij T-mobile zelf.

Fijn weekend.

Sorry voor het late reageren, 

ik ben er achter de schermen wel even mee bezig geweest en had er ff helemaal genoeg van.…

contact gehad met Tmobile “internet werkt overal goed, dus wij leveren onze diensten”, netflix “op je laptops, tablets en telefoons werkt het wel dus ligt het aan tmobile en sony...” en uiteindelijk ook sony “tv werkt goed, andere stream-apps doen het wel maar het ligt vlg ons aan de poortforwarding in je modem (draytek vigor)….”

 

met deze laatste info heb ik van iemand een zyxel T50 modem kunnen lenen. En warempel….probleem opgelost…..!

 

wederom contact met tmobile. Daar moet je dan een technische discussie aangaan met een callcenter medewerker die bij voorbaat al zegt geen technische kennis te hebben. Tussendoor moeten ze hun technische afdeling raadplegen, daar zitten weer weken tussen. Dan moet je van hen weer de Tv tig keren naar fabrieksinstellingen brengen, als landinstelling België instellen (ik woon in Limburg), interne tijd Vd draytek modem opnieuw moeten instellen…… dit werkt allemaal niet.

 

ook krijg je een heel verhaal, dit vindt je ook terug in deze community, over hoe je zelf de poortforwarding van je modem kunt veranderen. Echter ga ik hier zelf niet aan beginnen, ik werk wel in de techniek maar ben geen ict’er. 

 

vervolgens zeggen ze dat je een zyxel t50 kunt kopen voor 175euro.…

 

uiteindelijk gedreigd met overstappen naar ziggo en dan krijg je opeens wel een nieuwe modem…..

 

al met al in totaal een dik half jaar bezig geweest maar uiteindelijk is het (door mijzelf) opgelost. Maar er moet niet veel meer gebeuren willen ze mij nog als vaste klant alsnog verliezen.…

 

afijn ik hoop dat jullie hier wat aan hebben…

 

fijn weekend!

Reageer