Beantwoord

Netflix werkt niet

  • 8 October 2018
  • 9 reacties
  • 2250 Bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar dagen heb ik T-Mobile Thuis internet: ADSL 100Mbit. Overgestapt van Ziggo 250 Mbit. Nu al spijt. Ik ondervind volgende problemen:

1. Netflix werkt niet via mijn Samsung Smart tv
2. Netflix werkt ook niet via mijn Nvidia Shield Android tv
3. Als ik met wifi van T-Mobile gekoppeld bent worden de plaatjes niet geladen (zoals de tegels bij Netflix, maar ook de plaatjes van bijvoorbeeld Marktplaats op mijn telefoon, wel bij switch naar 4G van T-Mobile zoals gebruikelijk)
4. Amazon Prime streamingdienst werkt niet
5. Kodi werkt ook niet.

In eerste instantie gekoppeld aan 5G WiFi van T-Mobile. Snelheid is 65-77Mbit. Snel genoeg. Content bij Netflix wordt geladen en bij 24% stopt het en krijg de melding dat de titel momenteel niet afgespeeld kan worden. Na 3 dagen nog steeds dezelfde melding. Op mijn telefoon of laptop werkt het gewoon.
Vervolgens wifi T-Mobile uitgezet en mijn Orbi Netgear RBR50 geplaatst. Verder de satelliet geplaatst in de woonkamer. Zowel tv als Nvidia via ethernet gekoppeld aan Orbi satelliet. Maar ook zonder ethernet kabel geprobeerd (gewoon wifi). Helaas zonder resultaat. Zowel via smarttv als Nvidia Shield werkt Netflix en Amazon Prime niet.
Medewerker T-Mobile kwam met een onzin verhaal in mijn beleving. Reden van deze problemen is omdat ik wifi gebruik en geen bekabeld internet!!!!!. Zij was geen voorstander van wifi. Zij adviseert mij bekabeld aansluiting of power Line via stopcontact proberen.

Iemand ervaring met deze problemen? İk wil na 3 dagen weer weg bij T-Mobile. İk ga officieel een klacht indienen en mijn abonnement direct kosteloos beëindigen. Al deze problemen had ik bij Ziggo totaal niet. Ook bij Ziggo nam ik ALLEEN internet af.
icon

Beste antwoord door Brian 11 October 2018, 12:13

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Dar is een vreemd verhaal zeg. kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. maak je gebruik van regio switshing voor netflix en prime ?

controleer eens of het werkt als je een andere dns server gebruikt. je kan ook even je smarttv opnieuw opstarten door de powerknop 10sec ingedrukt te houden.

problemen oplossen doe je ook door uitsluiting. dus even testen met een kabeltje rechtstreeks op het modem is zeker de moeite waard.
Reputatie 1
Dank voor je reactie. Ik heb wat vragen.

1. Wat bedoel je met regio switching
2. Hoe kan ik de DNS server wijzigen en naar welk DNS moet ik dan wijzigen

Ik heb zowel de NVidia Shield als wel de Smarttv uitgeschakeld door de stroomkabel eraf te halen.

Je begrijpt dat ik technisch niet veel weet. Voor mij is het simpel. Het enige wat is veranderd is de internetaanbieder. Ook bij Ziggo kon ik probleemloos via WiFi Netflix, Amazon Prime Video en Kodi bekijken. Nu niet meer.

Verder vind ik het ook vreemd dat de plaatjes bij bijvoorbeeld Marktplaats ook niet geladen worden bij Wifi.

Bekabeld internetten ga ik niet doen en is in tegenstelling tot wat de medewerker van T-Mobile zegt niet meer van deze tijd.
Reputatie 7
Hi ucaylan, wat vreemd dat het niet werkt ondanks dat je wel een goede Wifi verbinding hebt. Heb je de netwerkinstellingen van je Smart TV en Shield op handmatig of automatisch staan? Als je ze op handmatig hebt staan dan proberen je apparaten nog steeds verbinding te maken met je Ziggo modem die er niet meer is. Een reset van je apparaat zelf of de netwerkinstellingen van het apparaat kan dit verhelpen. Heb je al ook geprobeerd de modem een keer een fabrieksreset te geven? Dit kan je doen door het kleine 'reset' of 'FR' knopje een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker. Ik hoor graag wat het resultaat is!
Reputatie 1
Dag Brian,,

Netwerkinstellingen staan op automatisch. Reset ook geprobeerd. Zonder resultaat. Probleem is echt WIFI. Ik heb de modem bekabeld rechtstreeks aangesloten op mijn Nvidia en later op mijn Smarttv. Probleem was hiermee opgelost.

Anno 2018 is bekabeld internet not done, dat wil ik ook niet. T-Mobile garandeert ook op mijn postcode goede wifi snelheid. Alleen in combi met streamingsdiensten faalt T-Mobile behoorlijk.

Door deze tekortkoming heb ik behoorlijk extra kosten moeten maken. Ik heb namelijk voor EUR 249,- Devolo 1200+ Wifi moeten aanschaffen zodat internet beneden en boven via de stopcontact binnenkomt. Vervolgens heb ik de apparaten bekabeld kunnen koppelen in plaats van 15-30 meter kabels aan te leggen en overal te moeten boren. Verder heb ik voor EUR 15 internetkabel gekocht puur om te testen of bekabeld internet het probleem zou oplossen alvorens Powerline adapters te kopen.

Gelukkig is mijn probleem nu opgelost. Het heeft mij wel EUR 275 gekost. Wat gaat T-Mobile voor mij hierin betekenen? Het voordeel qua kosten bij T-Mobile tov Ziggo is hiermee bijna teniet gedaan. Ik schiet er niets mee op. Qua internetsnelheid ga ik fors op achteruit. Ik reken op een bijdrage van T-Mobile voor een klant die jaren ook mobiel klant is bij T-Mobile. Nu 2 abonnementen en een 3e komt er binnenkort.
Reputatie 1
Het klinkt alsof je problemen met de DNS server te maken hebben. Ik had namelijk precies hetzelfde. Een kabel zou geen verschil moeten maken t.o.v. WIFI (Ik had het namelijk zowel met kabel als met WIFi). Een andere DNS instellen in je modem en het probleem was/is waarschijnlijk opgelost.
Reputatie 1
Dat maakt niet meer uit. Het probleem is opgelost na investering van EUR 275.

Klantenservice gebeld maar die aardige dame vond wifi maar niets en bleef hameren op bekabeld internet en dat T-Mobile Netflix niet ondersteunt. Ik vroeg om een monteur maar zij gaf aan dat de monteur mij niet kon helpen.

Nu dus EUR 275 kosten gemaakt en verwacht echt compensatie van T-Mobile. Zo niet, ik ben dan weer weg over 1 jaar. İnclusief 3 mobiele abonnementen. Zo makkelijk ben ik dan ook
Reputatie 7
Hi ucaylan, goed om te horen dat het gelukt is om het zelf op te lossen maar ik kan je niet tegemoet komen in de kosten. Het is goed dat je zelf het initiatief hebt genomen maar een Wifi snelheid van 65-77 Mbit zou ruim voldoende moeten zijn om Netflix te streamen (HD kwaliteit is 5 Mbit, Ultra HD 25 Mbit). Mocht je verbinding echt het probleem zijn geweest dan zijn er een aantal zaken die we eerst kunnen proberen zoals je modem vervangen of een Wifi versterker plaatsen. Uiteraard proberen we je altijd zo goed mogelijk te helpen maar Netflix is daarnaast ook nog eens een app van een derde partij dus bij specifieke problemen met apps kan je in eerste instantie het beste terecht bij de maker, in dit geval Netflix zelf. De keuze om direct Powerline adapters aan te schaffen is begrijpelijk maar uiteindelijk je eigen keuze. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Reputatie 1
Beste Brian, laat ik allereerst zeggen dat ik niet verrast ben dat jullie niet tegemoet willen komen in de kosten. Dat zeggen de bedrijven altijd in eerste reactie. Wellicht moest je dat ook zeggen van je teammanager.

Je conclusie is echter ongegrond en voorbarig. Je geeft aan dat de keuze om power Line aan te schaffen mijn keuze is geweest. Het klopt dat niemand mij met een pistool tegen mijn hoofd heeft gedwongen om te kopen. Laten wij even hebben over wat de medewerkers van jullie klantenservice wel hebben gezegd cq hebben geadviseerd. Daarbij vielen de namen van Tp Link en Devolo. Ik heb zelfs gevraagd om een monteur maar dat zou niets oplossen volgens de medewerker. Wat verwacht je dan dat ik ga doen. Inderdaad het advies opvolgen, want spijt van overstappen naar T-Mobile had ik toch al.

Vervolgens heb je over Netflix, dat het een derde partij app is enzo. Het probleem lag simpelweg bij T-Mobile. Niet alleen deed Netflix niet maar ook Amazon Prime en Videoland. Ga nu niet de schuld bij andere partijen leggen.

Enfin...jullie standpunt is helder. Mijn probleem is dankzij Devolo opgelost. Wil je aan je teammanager ook doorgeven dat T-MOBILE over 1 jaar een klant weer kwijt is voor T-Mobile thuis en 3 mobiele abonnementen.
Reputatie 7
Hi ucaylan, vooropgesteld, het is zeker aan ons als je provider om eventuele verbindings- of Wifi problemen op te lossen. Een Devolo of Powerline adapter kán een oplossing zijn maar we geven hier duidelijk bij aan dat we deze niet ondersteunen. Tussen de melding van je verbindingsproblemen en de oplossing zitten een aantal stappen waarvan we nu niet de kans hebben gehad om deze met je door te nemen. Nogmaals, ik snap je gedachtengang (ik heb zelf bijvoorbeeld ook geïnvesteerd in een Wifi-mesh netwerk omdat ik overal in huisgoed werkende Wifi wil) maar ik kan je niet tegemoet komen in de kosten.

Reageer