Beantwoord

Netwerk verbinding mislukt

  • 15 November 2021
  • 10 reacties
  • 1033 Bekeken

Kreeg afgelopen weet steeds de volgende mededeling op mijn TV. Netwerkverbinding mislukt SSL errors: https://eds.prd.tvt.t-mobilethuis.nl/EDS/jsp/login.jsp?template=PRD_TMNL6_7478/index.html

Afstandbediening  werkt niet en ook stopt de telefoon-en internetverbinding plotseling en blijft deze mededeling op een verder zwart TV scherm staan. Buitengewoon irritant. Iemand een idee wat er aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Lisa 16 November 2021, 16:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit geen prettige melding is en help je dan ook graag. Doet de telefoon- en internetverbinding het inmiddels weer? Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er gelukkig prima uit. Zo te zien is er vandaag geen sprake geweest van een wegvallende internetverbinding, klopt dat? 

Wat betreft de foutmelding op de tv, ervaar(de) jij dit probleem op beide TV Boxen of op één van de twee? Mocht jij dit enkel op één van de twee Boxen ervaren, dan wil ik je graag vragen om de TV Box die deze melding niet weergeeft op de plek te zetten van de TV Box mét melding. Geeft deze TV Box op deze plek dezelfde problemen? Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik verder op zoek naar een definitieve oplossing! 💪

Het probleem doet zich op beide Amino boxen voor, ook werkten de afstandsbedieningen niet meer, de ledjes blijven rood branden i.p.v. blauw . Wanneer ik het Huawei modem en de Amino’s loskoppel van het stroomnet, de UTP kabels ontkoppel en daarna  weer opstart en aansluit werkt alles weer. Maar het is buitengewoon irritant wanneer tijdens een telefoongesprek de verbinding opeens wegvalt of bij het kijken naar een TV programma het scherm op zwart gaat. Vandaag lijkt er geen storing te zijn, vorige week leek dat soms ook zo te zijn maar een dag later ging het weer mis.  Gisteravond deed de storing zich overigens wel voor. Toen uitsluitend Amino-box ontkoppelt en weer aangesloten. Zie foto:

Voor iemand die voor de tweede wereldoorlog is geboren een cryptisch bericht.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vulpes82, wellicht een gekke vraag, maar kun je eens een foto maken van de internetkabels die vanuit het modem naar de TV Boxen lopen? Ik ben heel benieuwd naar het type CAT en of er beschadigingen zijn. Ik heb de streams aan deze kant gecheckt en zie geen fouten of lagere kwaliteit naar voren komen. Dat wil natuurlijk pertinent niet zeggen dat jij geen kwaliteitsverlies of uitval ervaart, maar meer dat we het dan niet in de verbinding moeten zoeken. 

 

Hallo Jason, de kabels zijn vorig jaar tot tweemaal toe doorgemeten door Guidion, De korte kabel van de converter naar het Huawei modem is een cat 6 kabel, de overige kabels zijn cat 5e en cat 6.  Het modem is  middels een soortgelijke kabel verbonden met een 4K Apple TV,, deze  laatste speelt zonder storing 4K films van Netflix af. Vandaag 17 -11 functioneert alles  maar gisteren moest ik de TV box weer resetten. Wanneer een kabel slecht is zou naar mijn idee het daarop aangesloten apparaat niet werken. Maar afgelopen zondag deden zowel mijn telefoon als internet als TV  het niet. Wanneer ik weer storing ervaar zal ik alle apparaten alsmede de AppleTV wederom testen. Betekent SSL secure socket layer, in dat geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat de storing aan de kabels kan liggen. Bijgaand toch maar een foto gemaakt met mijn telefoon. 

Huawei modem

 

Reputatie 7

@Vulpes82 volgens mij zit je op het nieuwe tv platform. Als het modem geen verbinding heeft zal hij elk domein naam omleiden naar de inlog pagina van het modem. Zo ook de tv streams. Omdat het certificaat niet geldig is (wel veilig) zal hij een foutmelding geven. Dit is op te lossen door T Mobile niet het certificaat te checken –no-check-certificate

Dit geld niet voor het oude platvorm. 

Dus de vraag is werkt je internet verbinding goed. Dit kan T Mobile op afstand controleren 

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling en voor het toevoegen van deze foto! Ik ben echt heel erg blij om te lezen dat alles weer goed functioneert. Heb jij hierna nog problemen ervaren of werkt alles weer naar behoren? Ik heb voor de zekerheid jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik dat er afgelopen week wel wat wegval heeft plaatsgevonden. Graag wil ik deze wiki artikelen naar jou doorzetten, waarin meerdere tips staan om jouw bekabelde verbinding te verbeteren: 

Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Voor nu wil ik jou een heel mooi weekend wensen! 😊

@Lisa L.S.Wederom geen TV op beide Amino kastjes. Ook viel internet gedurende korte periode uit op zondagmorgen 21 11 j.l.. Meestal goede internet verbinding maar vanaf het begin (2018) problemen met TV. Nu wederom op het andere platform. Kennelijk weet ook Jason niet wat er met mijn TV- verbinding aan de hand is want slechte bekabeling lijkt me heel onwaarschijnlijk gezien het bericht en omdat beide Amino’s tegelijkertijd uitvallen en de kabel vanuit de converter naar het modem een korte cat 6 kabel is.Nu alweer 3 weken getob met TV. Zelf krijg ik alles wel weer aan de praat maar voor mijn vrouw is dit door haar leeftijd een onoverkomelijke hindernis. Overigens bovengenoemde raadgevingen zijn totaal overbodig, ik ben geen kleuter.

Ik heb er echt genoeg van. Als er komende week wederom storing is maak ik, overigens met veel tegenzin, gebruik van de Black Monday aanbieding van KPN. Ik krijg een halfjaar korting  en kan bovendien  één van mijn kleinkinderen blij maken met een ledTV .

Reputatie 7

Hi @Vulpes82, merci voor het aangeven! Wat ontzettend balen dat deze tv problemen blijven aanhouden. Ik ben het helemaal met je eens dat dit definitief opgelost dient te worden en duik hier dan ook graag verder in. Maak jij toevallig gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld een switch? Zo ja, dan zou ik heel graag aan je willen vragen om deze los te koppelen om te zien of dit het probleem verhelpt. Zou je dit aan mij kunnen laten weten? Dankjewel voor de moeite, ik hoor het graag!

 

In de nacht van 22 op 23 november is er onderhoud gepleegd op TV aansluitingen. Tot nu toe geen storingen. Wie weet?

Reputatie 7

Het zou super zijn als door dat onderhoud de problemen bij jou definitief zijn verdwenen! Blijf je ons op de hoogte houden? Fingers crossed!