Niet de volledige snelheid met Wifi


Beste T mobile ik ben al jaren klant en betaalook voor de snelste Thuis internet abbonnement , deze behoord 1000 te behalen waar ik ook voor betaal . Sinds 1,5 jaar behaal ik deze snelheden niet terwijl ik er wel voor betaal . Ik heb al talloze guideon monteurs over de vloer gekregen en elke keer werd ik aan het lijntje gehouden met een internet reset server reser antenna van modems afstellen en NOG STEEDS GEEN RESULTAAT .  İk voel me echt bedonderd ! 
 

afgelopen week kreeg ik een eerlijke monteur toegewezen deze heeft mij haarfijn het probleem uitgelegd .  Ik heb een verouderde modem deze behaalt geen 5 G een nieuwere modem zal deit probleem ook niet verhelpen omdat mijn platform er niet voor geschikt is . Dus heel simpel eigenlijk , T-Mobile moet mijn platform omzetten naar waar ik voor betaal zodat een guideon monteur langs kan komen om een 5 G modem te plaatsen ( Zyxell merk ) met deze 2 handelingen is mijn probleem opgelost zou je zeggen . Nu heb ik nog een probleem erbij dat is namelijk ik heb voor iets betaald wat ik bewust niet heb gekregen en wil hoer nu wel een compensatie voor . Ik wil ook dat ik eindelijk geholpen wordt zodat ik echt gebruik kan maken van 5 G !  Ticket nummer : 2020060812005251 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Superocean1978 

Ik begrijp je frustratie over het ontbreken van 5 GHz Wifi op de Draytek. De maximale snelheid is echter een ander verhaal. Die kun je enkel goed meten via een Windows 10 pc die bekabeld direct op het modem is aangesloten. Eerst de Windows 10 Ookla Speedtest App installeren, dan pc in veilige mode starten en de snelheid meten. 

Er is vreemd genoeg maar 1 optie om een ander (Zyxel) modem te krijgen namelijk: voor 1 maand overstappen naar KPN met een maandelijks opzegbaar abonnement en dan weer terug naar T-Mobile.

Een snellere optie is een Accesspoint installeren en via Cat6 kabel verbinden met de Draytek.

Groet, Folkert

Dus eigenlijk kan Tmobile mijn probleem niet verhelpen ? En dan nog al die maanden dat ik heb betaald voor maximaal haalbare snelheid en deze nooit heb gekregen .? İk wil niet overstappen ik wil niet met een ander provider inzee gaan . İk wil dat Tmobile mij levert waar ik. Oor heb betaald

Reputatie 7
Badge +15

Niet elke provider heeft de verplichting om alleen maar nieuwe modems te leveren met de nieuwe functies. Er zijn nog zelfs providers die niet eens een 5 GHz modem hebben.

Bekabeld zou je de volle snelheid prima moeten halen op de manier die @Folkert aangeeft of je zou een alternatieve optie kunnen kiezen zoals vermeldt.

Via de wifi garandeerd T-mobile minimaal 20 Mbit op de verdieping waar de modem staat, 1 verdieping boven en 1 verdieping onder.

Reputatie 7
Badge +4

Welke snelheid behaal je nu? Zowel bekabeld als via WIFI? Zou je de resultaten willen delen? 

5Ghz WIFI zal nooit 1000Mbps halen. Ook niet met Zyxel. Dat is niet mogelijk. Zelfs niet met een eigen high end router. Wel moet het goed genoeg zijn. Bekabeld is, zoals @Folkert al aangeeft, 1000Mbps wel haalbaar. 

Wat bedoel je trouwens met platform?

Mij is uitgelegd door een monteur  dat “platform “ je basis snelheid is die je toegezonden krijgt van je provider soort programering voor de gebruiker . . Met alle respect voor jullie vragen maar İk krijg nu allemaal vragen en opdrachten alsof ik berecht wordt , en het zelf moet uitzoeken en oplossen ..maar zit nog steeds met het probleem , mischien dat Tmobile deze vragen intern gaat stellen en mijn probleem verhelpt door zelf actie te ondernemen em niet de klant zelf het probleem laat onderzoeken want ik ben de klant en niet de leverancier .. ik ben de klant die voor iets betaald wat hij niet krijgt !

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Superocean1978,

Dit is een klantcommunity. Hier helpen klanten elkaar. Zowel @Waqqas, @Folkert als ik zijn klanten die je gewoon graag willen helpen. De vragen die we stellen helpt het probleem te adresseren en uiteindelijk is het ook goede input voor de webcare. Zij lezen mee op deze community. 

Dus zeker geen berechting, maar betrokken medeklanten die je willen helpen. In heel veel gevallen leidt dat tot verbeteringen, oplossingen of de input die webcare nodig heeft om jou sneller te hebben.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Superocean1978  Welkom, deze community is bedoeld om je te helpen.

Het is een klant helpt klant community.

De mensen die jouw antwoord geven hebben erg veel ervaring op dit gebied en proberen je te helpen om het op te lossen.

je zal van TM  eerst dezelfde vragen en oplossingen krijgen zodat ze wat dingen kunnen uitsluiten.
Er is dus al een ticketnummer aangemaakt Als je onze hulp niet wil moet je daar even op wachten.

Fijn weekend en hopelijk succes! 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik snap ook wel dat je met een 1000 Mbit connectie het meest optimale wilt bereiken maar via de wifi wilt T-mobile dat jij zeker boven die ondergrens van 20 Mbit zit en je zo een werkende wifi verbinding hebt dus T-mobile mobile zorgt er eigenlijk voor dat alles werkend is en als je dan zelf nog betere resultaten wilt halen is het meestal even kijken wat je kan doen om de snelheid beter te maken.

T-Mobile heeft ondertussen wel al modems geschikt voor 5 GHz, een hogere snelheid over de wifi heb je dan wel maar het belangrijkste is dat alles werkt en stabiel is.

Reputatie 7
Badge +3

@Superocean1978 Je betaalt voor 1000 Mbit bekabeld en je mag van T-Mobile verwachten dat ze een snelheid leveren die daar in de buurt komt. Wifi is een ander verhaal, 1000 Mbit is daar technisch onmogelijk door de beperkingen van draadloos internet, dat is een technisch verhaal.

Dat omruilen van een Draytek naar een Zyxel omslachtig is ben ik met je eens.

Enfin, je hebt onze tips, ik zou zelf voor een snel accesspoint gaan. Of de reactie op je ticket afwachten. Allen die hier gereageerd hebben zijn klanten die je proberen te helpen, is geheel positief bedoeld.

Ow mijn optechte excuses voor iedereen ..ik dacht serieus dat het #Tmobile medewerkers waren die reageerden .İn de hoop dat Tmobile mijn zaak zou oplossen .. zit ik nog steeds met het probleem 😀 .. ik denk dat ik gewoon van prrovider ga veranderen want ik ben #Tmobile serieus spuugzat , ze #bedonderen gewoon mensen 

Reputatie 7

Hi @Superocean1978, hier wel een T-Mobile medewerker. :slight_smile: Wat Waqqas, Folkert, TAVL en Cristien aangeven klopt helemaal. De snelheid die wij leveren is 1Gbit/s met glasvezel maar dit is met een bekabelde verbinding. Je zal nooit de volle snelheid van je verbinding halen via Wifi, bij geen enkele provider. Daarnaast is een snelheid van 1 Gbit/s over Wifi zoals TAVL al aangeeft in de praktijk eigen sowieso niet haalbaar, hoeveel er ook binnen komt. De techniek die gebruikt wordt voor Wifi is hier nog niet goed genoeg voor. 

Dat gezegd hebben moet je uiteraard wél gewoon een goede en snelle Wifi verbinding kunnen gebruiken en hiervoor sturen we dan in de meeste gevallen een accepoint op zoals Folkert al aangeeft, hiermee kan je ook gebruik maken van de 5 Ghz frequentie. Deze is inderdaad sneller maar het bereik is wel korter dan de 2.4 Ghz frequentie. Overstappen is natuurlijk een optie maar dat gaat je problemen niet oplossen, veel liever kijk ik samen met je een goede oplossing die wél werkt! Als je voor mij een speedtest zou willen doen, zowel de bekabeld als via de Wifi (in de buurt van de modem) via deze link en hier de resultaten wil plaatsen dan ga ik graag voor je aan de slag!

Hoi goede morgeb ..Ik weet niet hoe ik het bekabeld moet doen , ik heb wel een afspraak staan voor as vrijdag en aangegeven dat platform omgezet moet worden zodat er een zyxel modem geplaatst kan worden

Reputatie 7
Badge +15

@Superocean1978

Sta je nu bij de modem? Dit is wel een erg lage snelheid, ook voor de Draytek. Tof om te horen dat je een Zyxel krijgt as vrijdag (hopelijk).

Heb je toevallig een versterker bijvoorbeeld? Sluit die dan bedraad op de Draytek aan en stel hem in als Acces Point, schakel de wifi van de Draytek uit. Zo heb je hopelijk een wat betere wifi om te tijd te overbruggen.

Een externe router zou je ook kunnen gebruiken mocht je die hebben.

Reputatie 7

Hey @Superocean1978,

Die snelheid mag zeker van een upgrade worden voorzien. Voor nu lijkt het me wijs om de afspraak met de monteur van aankomende vrijdag af te wachten. De monteur gaat een aantal zaken testen en uiteraard er alles aan doen om je Wifi zo optimaal mogelijk te krijgen. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen en wat de resultaten zijn? :relaxed:

Reageer