Beantwoord

Nieuw abonnement nu al storing en geen internet

  • 29 December 2021
  • 12 reacties
  • 295 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen vrijdag glasvezel internet van t-mobile, aangesloten door de monteur en heeft het goed gedaan. In de tussen tijd niks gebeurt en niks aangeraakt. Vandaag doet het internet het opeens niet meer. Heb alle stappen al doorlopen om het zelf op te lossen maar niks werkt. Het LOS lampje op de huawei converter knippert rood en het PON lampje gaat helemaal niet aan.

 

Ik bel en krijg te horen dat de technische dienst contact met me gaat opnemen en dat het wellicht tot volgende week kan duren voor een oplossing.

 

Is dit normaal? Ik ben net 6 dagen klant en heb nu al een storing. In deze tijd van thuiswerken is dit ook echt irritant, vandaag konden we bijvoorbeeld ook gewoon niet werken, ben er al sinds de ochtend mee bezig. Is er nog iets wat ik kan doen om de oplossing te versnellen? 

icon

Beste antwoord door Lisa 30 December 2021, 14:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Salimelotmani 

Zou je eens een foto willen maken van je glasvezelaansluitpunt en ONT in 1 foto? Een rode LOS LED wijst op geen glasvezel signaal, misschien kan het ook een probleem in jouw thuisinstallatie zijn.

Klinkt bekend! Gisteren aangesloten, sinds vandaag ineens geen diensten meer. Gebeld, volgens de medewerker ligt het aan de centrale maar moet er een monteur van Guidion langskomen.

Mail gehad om een afspraak te maken en die kunnen pas vanaf 18 januari langskomen!!! Natuurlijk gebeld, nu staan we op één of andere spoedlijst maar nog steeds zonder indicatie hoe snel er iemand langs komt of wanneer het opgelost word.

Hallo @Salimelotmani 

Zou je eens een foto willen maken van je glasvezelaansluitpunt en ONT in 1 foto? Een rode LOS LED wijst op geen glasvezel signaal, misschien kan het ook een probleem in jouw thuisinstallatie zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Salimelotmani

Dat blauwe overloop stukje hoort denk ik niet in je FTU te zitten, mogelijk ontvangt het Huawei ONT daardoor geen signaal.

De mediaconverter even van het stroom halen helpt ook niet? De klantenservice of een moderator kan je eventueel een voucher voor 7 dagen unlimited internet kunnen aanbieden die je kan gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile voor in de tussentijd.

@Salimelotmani

Dat blauwe overloop stukje hoort denk ik niet in je FTU te zitten, mogelijk ontvangt het Huawei ONT daardoor geen signaal.

De mediaconverter even van het stroom halen helpt ook niet? De klantenservice of een moderator kan je eventueel een voucher voor 7 dagen unlimited internet kunnen aanbieden die je kan gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile voor in de tussentijd.

 

Bedankt voor je reactie! Het is op die manier geïnstalleerd door de monteur afgelopen vrijdag en zo heeft ie het de eerste dagen ook gewoon gedaan.. stroom eraf halen heb ik al meerdere keren geprobeerd ja! Op een gegeven moment ook gewoon een kwartier eraf en toen pas weer erin, na 10 seconden gaat LOS lampje dan weer rood knipperen

Inderdaad @Waqqas en @Salimelotmani Dat blauwe koppelblokje en groene kabel kloppen niet, 1 van de twee is niet goed, nu weet ik niet of er op deze FTU groen of blauw hoort, is ook vreemd dat die twee op elkaar passen, dom ontwerp, want groen is de kop afgeschuint en blauw is een platte kop, waardoor als je ze mixt de boel niet goed aansluit.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

De TK-01 FTU (heb ik ook in huis) heeft een APC uitgang dus volgens mij een groene connector.

Wellicht maakt die blauwe koppel blokje er een UPC connector van en daardoor ervaar je signaal verlies, weet het ook niet helemaal zeker 😅

Reputatie 7

Hi @Salimelotmani, super om te zien hoe goed jij al op weg wordt geholpen! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen in jouw profiel om te zien wat ik hierin voor je kan betekenen. Gelukkig ben jij al voorzien van een Unlimited Data voucher, daar ben ik blij om. Omdat jij met mijn collega ook al meerdere stappen hebt doorlopen, is het voor nu echt afwachten totdat de technische dienst hierop terugkomt. Ik baal er enorm van dat het begin van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, dus ik hoop dat er snel een update uit het onderzoek rolt die met je gedeeld kan worden. Lukt het om deze tijd te overbruggen met de voucher? Mocht het ‘t makkelijker maken met een extra code, laat het mij dan weten. Dan stuur ik met liefde nog een extra code jouw kant op. Sorry voor het ongemak! ❤

Hi @Salimelotmani, super om te zien hoe goed jij al op weg wordt geholpen! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen in jouw profiel om te zien wat ik hierin voor je kan betekenen. Gelukkig ben jij al voorzien van een Unlimited Data voucher, daar ben ik blij om. Omdat jij met mijn collega ook al meerdere stappen hebt doorlopen, is het voor nu echt afwachten totdat de technische dienst hierop terugkomt. Ik baal er enorm van dat het begin van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, dus ik hoop dat er snel een update uit het onderzoek rolt die met je gedeeld kan worden. Lukt het om deze tijd te overbruggen met de voucher? Mocht het ‘t makkelijker maken met een extra code, laat het mij dan weten. Dan stuur ik met liefde nog een extra code jouw kant op. Sorry voor het ongemak! ❤

 

Hi Lisa,

 

Bedankt voor je reactie en Bedankt voor het begrip!

Ik hoop dat het snel is opgelost, en de voucher helpt inderdaad.

 

Ik had nog wel een vraag, ik heb zelf een tele2 abbonoment maar is de voucher ook te gebruiken als je een andere provider (lyca) hebt?

Dan kan het namelijk ook gebruikt worden als ik niet thuis ben.

 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Salimelotmani! Ik heb je in een privébericht direct voorzien van een gloednieuwe code. Hele goede vraag van je. De codes werken echt alleen voor een Tele2 of een T-Mobile mobiel abonnement, dus met Lyca gaat dit jammer genoeg niet werken. Weet jij zo voldoende? 😊

@Doornekamp33

De TK-01 FTU (heb ik ook in huis) heeft een APC uitgang dus volgens mij een groene connector.

Wellicht maakt die blauwe koppel blokje er een UPC connector van en daardoor ervaar je signaal verlies, weet het ook niet helemaal zeker 😅

Zoals ik zei, groen is de uiteinde schui n afgesneden, bij blauw is die vlak, dat gaat verlies geven, dom ontwerp om beide stekkers hetzelfde te maken zodat het op elkaar past.

Reputatie 7
Badge +16

@Salimelotmani De vouchers werken ook in combinatie met een prepaid simkaart, mocht je dat fijner vinden (zolang het T-Mobile of Tele2 is)! 😊👍