Beantwoord

Nieuw modem

  • 2 May 2020
  • 6 reacties
  • 346 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 20 reacties

Beste,

 

Momenteel heb ik het modem van Draytek hangen. Dit modem heeft als ik het goed heb begrepen twee uitgangen UTP voor Internet en twee voor Televisie.

 

Nu is het zo dat er één UTP kabel naar de woonkamer loopt voor de televisie. Nu wil ik graag makkelijk en snel ook mijn gameconsole aansluiten op UTP in de woonkamer, alleen moet ik nu dus continue als ik dit wil doen de kabels in het modem omwisselen, niet handig.

 

Ik had begrepen dat er een modem is dat jullie leveren waarbij dit wel mogelijk is. Kan ik deze omruilen tegen de Draytek? Het leggen van een extra kabel is voor mij te duur helaas.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 May 2020, 16:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Kjeld,

Omruilen van het modem wordt in principe niet gedaan.

Wat je wel kan doen is een Utp-optimizer aanschaffen. Hiermee kan je zowel internet als tv over 1 kabel sturen. (Max. 100 mbps internetsnelheid)

Mvg. Marcel

Hi Marcel,

 

Bedankt voor de tip, zoiets had ik al in gedachte. Zonde van de snelheid wel (100 VS ruim 400 nu). Vandaar de vraag naar een ander modem.

Ik heb nu dit bij de UTP uitgang in de woonkamer ook geplaatst (dus een splitter bij het modem en een splitter bij de woonkamer) om zowel TV als Internet tegelijk te hebben, dit werkt helaas niet (geen tv en internetsnelheid van 4 mbps. Is dit nog op een andere manier op te lossen?

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Een gewone splitter (zoals je toont) kan niet werken. De utp-optmizer wel, maar max. 100 mbps omdat je maar 4 aders voor internet gebruikt. Het is alleen op te lossen door een 2e netwerkabel, een modem met gecombineerde poorten + goede switch, of gaan werken met managed switches. (Maar dat is een lastige, dure oplossing) Of de tv-verbinding via powerline-adapters laten lopen (niet ondersteund), dan heb je de kabel vrij voor internet.

Dit moet toch gewoon te regelen zijn door T-Mobile? Als de mogelijkheid er is wil ik daar gewoon gebruik van maken, daar betaal ik net zoveel geld voor als een klant die wel zo’n modem heeft.

Reputatie 7
Badge +15

T-mobile hoeft jou enkel werkende diensten te leveren, mocht er een functie missen dan kan je hier een workaround voor bedenken zoals Marcel aangeeft, als er iets niet werkt dan kom je wel in aanmerking voor een andere modem.

Reputatie 4

Beste @Kjeld. lees het draadje hieronder eens door, waarschijnlijk kan je hiermee uit de voeten.
Kost een paar tientjes, maar het werkt wel.
Als voorbeeld 2x een netgear switch GS105E.
ps. wel ervoor zorgen dat je managed switch’en neemt.

Internet en TV via 1 kabel

Reageer