Beantwoord

Nieuw modem aanvragen (Wifi klachten)

  • 6 January 2020
  • 24 reacties
  • 6960 Bekeken

Ik zou graag een nieuwer modem willen. De mijne is inmiddels 3 en een half jaar oud en ondersteunt geen 5GHz. Mijn wifi is langzaam en instabiel terwijl ik 1000Mbit/sec binnen krijg. Kan ik een nieuw modem aanvragen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 January 2020, 10:07

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @MatthijsvdL,

In feite worden modems enkel omgeruild als deze technische gebreken vertonen. Is de kwaliteit van jouw WIFI laatste tijd achteruit gegaan? Zo ja, welke stappen heb je daar zelf al ondernomen (bijv. reset of fabrieksreset)? Heb je bedraad wel 1000Mbit? Zijn er in jouw omgeving veel netwerken, waardoor WIFI kan storen?

Overigens zul je via WIFI nooit 1000Mbit halen. Dit is technisch niet haalbaar. Laten we wel kijken hoe we dit verder kunnen optimaliseren. Met deze vragen kunnen we in ieder geval kijken of we de ervaring kunnen optimaliseren en /of een nieuwe router de oplossing is.

Hallo,

 

Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice en het modem gereboot. Ik haal de snelheid die ik zou moeten halen niet. Mijn wifi lijkt erg te haperen. Dan snel en dan heel erg langzaam.

Reputatie 7
Badge +4

Via Wifi kun je geen 1000Mbit halen. Wat haal je bekabeld? Dit kun je testen via bijvoorbeeld Speedtest. Bij voorkeur via een app. 

Zou je nog eens naar mijn vragen kunnen kijken uit de voorgaande post kunnen kijken? Dan kunnen we een hoop uitsluiten. :)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MatthijsvdL,

 

Goed dat je om hulp vraagt en blij dat TAVL je al op weg heeft geholpen met tips! Het is inderdaad zo dat je in de praktijk de 1 Gbit/s (1000 Mbit/s) in principe niet zult halen op Wifi. Dit komt doordat Wifi van enorm veel externe factoren afhankelijk is, wat TAVL aangaf. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar 1 van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. Probeer eens om je modem een factory reset te geven. Mogen we weten wat je bekabeld binnenhaalt qua snelheid, dan ga ik schakelen met de technici om te checken wat er aan de hand kan zijn. :wink:

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties. Heb zojuist een speedtest gedaan op de kabel. Download : 504.1 mb/s

Upload : 436.9 mb.s.

 

Ik heb een 1000/1000 abonnement.

Als ik op wifi een spel speel op mijn Playstation 4 hapert hij altijd. Bij de meest simpele spellen. De wifi functioneert niet naar behoren.

Reputatie 7

Hey @MatthijsvdL,

Ik begrijp dat de snelheid van het internet nog te wensen over laat. Daar ga ik graag wat aan doen! Zoals hierboven ook al is aangegeven, is een snelheid van 1000 Mbps via Wifi jammer genoeg onhaalbaar. Wel zijn er een aantal dingen waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Hiervoor kun je ons geroemde Wifi-topic raadplegen. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, zie ik graag een screenshot van een bekabelde snelheidstest. Let op:

- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten.

- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net.
 

Zorg ervoor dat de screenshots het volledige scherm weergeeft, zodat mijn collega of ik de internetverbinding duidelijk kan zien. De screenshots kun je in dit topic delen. Bedankt voor de moeite!

 

bij deze

Reputatie 7

Hey @MatthijsvdL,

Die snelheid mag hoger, zeker met het pakket dat je bij ons afneemt. Heeft de fabrieksreset van je modem enig effect gehad op de snelheid? Als laatste wil ik je vragen om te testen met een andere netwerkkabel. Dan sluiten we de kabel in ieder geval uit. Blijft de snelheid met een nieuwe kabel ook niet naar wens dan ga ik onze techneuten erop af sturen. Ik hoor graag van je!



Hallo, hierbij de speedtest met een andere kabel.

 

Ik wil net zoals MatthijsvdL een modem van deze tijd. Door het niet kunnen gebruiken van dual band zit mijn 2,4 band nogal vol (buiten de kanaaloorlog in een appartementencomplex), dat betekent snelheidsverlies. Los daarvan wil ik apparatuur met wifi -ac standaard kunnen gebruiken op de ac standaard.

Als t-mobile stelt dat een door vodafone geleverde draytek router nog afdoende zou zijn vraag ik me af waarom ze de modem niet nog altijd leveren.

Mijn modem werkt overigens geheel volgens specificaties, maar mist simpelweg functionaliteiten die men  tegenwoordig mag verwachten.

Ik zou graag horen op welke termijn de modem zal worden vervangen.

 

 

Jammer dat ik, als ik de vragen heb beantwoord, geen terugkoppeling meer krijg. Ik zou graag nog wat horen.

Reputatie 7

Hey @MatthijsvdL,

Zo te zien is je bericht ons helemaal ontgaan en er tussen geglipt, excuses! Ik heb zojuist een monteursverzoek ingediend. Zo meteen ontvang je een sms’je waarmee je een afspraak kunt maken. Onze monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Laat ons gerust weten hoe het bezoek is verlopen. 

Hey ​​​​@jimte-2,

Begrijp ik het goed dat jij geen problemen ervaart met je bekabelde verbinding? Een modemruil kan ik jammer genoeg niet voor je regelen. Wél wil ik je helpen aan een betere Wifi en wat ik kan doen, is je een versterker toesturen waarmee je je Wifi signaal van een betere dekking kunt voorzien. Mocht je hier gebruik van willen maken, dan hoor ik dat graag. :relaxed:

Hallo Piotr,

Dat klopt, ik ervaar geen problemen met mijn bekabelde verbinding.  Een gratis dual band wifi versterker is natuurlijk altijd welkom.

Groet

Smsje gehad, thanks!

Reputatie 7

Hey @jimte-2,

Zojuist heb ik je een versterker toegestuurd. Je ontvangt zo meteen hiervan een bevestiging van mij. :relaxed:  Ook ontvang je een handleiding hoe je de versterker het beste kunt aansluiten. Laat je me weten of je Wifi hiermee een boost heeft gekregen?

Halllo @Piotr ,

Ben benieuwd, elk geval al bedankt voor de moeite.

Beste @Piotr , zou ik een nieuwe afspraak kunnen maken? De monteur zou vandaag tussen 14 en 16.00 uur komen. Echter was ik om 14.12 uur thuis door verkeerdhinder. Ik had gideon hiervoor gebeld en hij zou nog even op me wachten, dat is helaas niet gebeurd. 

 

Excuus

Reputatie 7

Hey @MatthijsvdL,

Ah dat kan altijd gebeuren. Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega en dat er voor morgen een nieuwe afspraak gepland staat. :thumbsup:

Klopt! Thanks

Hoi @Piotr ,

Vandaag ontvangen, tot zo ver goed. Teleurgesteld wel, dat ik de wifi van mijn vigor modem moet uitzetten bij gebruik van deze 'extender'. Ik dacht juist dat dit een aanvulling zou zijn in mijn netwerk maar het is een dus een vervanging. 

Enige toepassing zou nu zijn om hem in de buurt van mijn modem (centraal) te zetten en bekabeld aan te sluiten. Maar heb daar geen vrije poorten meer. 

Neemt ook niet de ssid over van mijn huidige modem en de klantenservice kon me ook niet verder helpen. Beetje jammer allemaal.

 Kan er toch niet gewoon een nieuwe modem deze kant op? Of moet ik daarvoor echt overstappen?

Reputatie 7

Hi @jimte-2, in het geval van de Draytek klopt dat inderdaad, omdat de Draytek geen 5 Ghz frequentie heeft is het beste om de de Zyxel extender als Acces Point te plaatsen zodat deze wel een 5 Ghz signaal uit kan zenden. Je kan er eventueel een switch tussen plaatsen zodat je de AP én eventuele andere apparaten aan kan sluiten. Ik heb er zojuist één naar je opgestuurd!

Hallo @Brian ,

Niet meer nodig, heb mijn abonnement al opgezegd.

Groetjes

Reputatie 7

Hey @jimte-2,

Ik vind het jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. :disappointed:  Graag had ik nog samen met je gekeken naar de mogelijkheden om dit probleem voor je op te lossen. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de tijd en het vertrouwen dat je in T-Mobile Thuis hebt gehad. Mocht je je nog bedenken dan wil ik er alles aan gaan doen om je Wifi signaal alsnog te verbeteren.

Reageer