De Zyxel T-50 Odido Glasvezel


Reputatie 7

Vanaf Mei Levert Odido een nieuw modem namelijk de Zyxel VMG8825-T50

In dit topic ga ik je alle ins en outs vertellen van het modem. Ik zal dit topic dan ook regelmatig updaten.
 

cbe7ce5c-409f-4543-bca0-7b1aaeb4bf57.jpg

 


Dit modem is het nieuwe modem van Odido voor glasvezel en DSL.
Bij glasvezel komt een monteur een mediaconverter plaatsen (dit stukje mag je niet zelf doen)

 

De belangrijkste punten:

Any Port Any Service (TV en Internet over de zelfde kabel)
NAT loopback
admin toegang
WiFi code middels QR code
Ook op dit modem is Bridge mode niet mogelijk.
wil je je toch een eigen modem plaatsen kijk dan hier:Je eigen modem bij Odido


WiFi Eigenschappen:
Wave 2 technologie
Dual band: 2.4 Ghz 802.11n met 450Mbps + 5 Ghz 802.11ac met 1733 Mbps
4x4 Multi User MIMO (Meerdere-In, Meerdere Uit)

 

Zo log je in op het modem

Ga naar http://192.168.1.1

cc6c3791-6dcd-4122-93f2-22406356ef53.png


De standaard Gebruikersnaam is admin het wachtwoord kan je vinden op de achterkant.

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

 

 

Zo stel je je eigen WiFi naam en wachtwoord in

Login op het modem en ga vanuit het dashboard naar de WiFi instellingen.

6b7e7f41-deb6-4dd4-a135-7826626a9562.png


Geef je eigen naam en wachtwoord op en bewaar de instellingen met de knop opslaan

 

Zo stel je parent control in

TBA

 

Zo stel je portforwarding in

Portforwarding kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

03ff4f16-1c53-4e15-93b9-1cb57c1a291b.png


in het tabblad Poortdoorschakelingen staat een overzicht van je huidige doorschakelingen. om een nieuwe aan te maken druk je op Nieuwe regel toevoegen.

3990097c-ebe7-4006-9389-98db7a031e43.png


Actief: hiermee zet je de forwarding aan of uit
Servicenaam: dit is de naam voor je forwarding regel
WAN-interface: deze moet je op standaard laten staan
Startpoort: de eerste poort nummer die je wil doorzetten
Eindpoort: de laatste poort nummer die je wil doorzetten als je 1 poort wil door zetten is deze gelijk aan de start poort
Vertaling startpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Vertaling eindpoort: Als je hem op een ander poortnummer wil laten uitkomen kan dat ook. om het makkelijk te houden laat je deze gelijk
Server IP-adres: Het interne ip-adres waar je de forwarding op uit wil laten komen.
Protocol: TCP of UDP of TCP en UDP weet je het niet zeker kan je ze allebij gewoon gebruiken.

 

Zo stel je de DMZ in

DMZ kan je vinden onder Netwerkinstellingen > Nat

97982328-986a-417a-ad6d-255f0a2d9d35.png


Vul het interne ipadres is van je apparaat waarop je alle poorten die niet in poortdoorschakeling staan wilt laten uitkomen

 

Zo stel je een vas IP-adres in

TBA

 

Zo stel je de DHCP range in

TBA

 

Zo stel je de DNS in

TBA

 

Zo verbind je de SetTopBox met het modem

TBA

 

Zo zet je WiFi op bepaalde momenten uit

Via het menu Netwerk instellingen > Draadloos onder het tablad wlan planner
https://

 

Q&A

 

Q: Werkt dit modem op DSL en Glasvezel ?
A: Ja, maar net als bij het Huawei modem is een media convertor nodig. (dit is de zelfde media convertor)

Q: Ik heb op dit moment een ander modem, kan ik overstappen naar de Zyxel ?
A: Nee, op dit moment is dat niet mogelijk.

Q: Ik ben een nieuwe klant maar heb een Huawei modem gekregen klopt dit wel ?
A: Ja, er word geen garantie gegeven dat je ook het Zyzel modem krijgt.

Q: Ik kan niets vinden op de site van Zyxel over dit modem.
A: Klopt het modem is nog zo nieuw dat deze nog niet officieel is uitgebracht door Zyzel.

Q: Waarom staat er TBA
A: Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alles toe te voegen aan het topic

Q: Hoeveel stroom gebruikt het modem.
A:

c2084c0e-b277-448d-93c7-072d10fc6c4d.png


(met dank aan Pieter_B)

 


Wil je ook goede WiFi op zolder of achter in de tuin dan raad ik de fritz!1750e repeater aan.
Deze haalt hoge snelheden en heeft mesh ondersteuning zodat je overal maximaal kan genieten van super snelle wifi
(beste resultaat haal je als de repeater bekabeld is aangesloten op het modem)

Changelog

  • WiFi Instellingen toegevoegd
  • Bestel datum toegevoegd
  • Topic makeover
  • Handleidingen toegevoegd
  • Q&A toegevoegd

 


Bekijk ook eens een van mijn andere Topics
Gebruik je eigen modem
Haal alles uit je netflix


Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!
p.s. Ik ben geen Odido medewerker, aan dit topic kunnen geen rechten worden ontleend.

 


227 reacties

Reputatie 7
Toen ik ergens in Januari hoorde van het nieuwe modem konden ze het bij T-Mobile zelf nog niet geloven.
Nu mag het eindelijk naar buiten komen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Goed om mediaconverter te benoemen. Ook voor glas.

Mooi topic @Hidden.nld
Reputatie 1
@Hidden.nld Krijgen nieuwe klanten deze vanaf nu standaard?
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik heb de eerste crash voorelkaar gekregen van de Zyxel, ben nu aan het kijken of ik het hard kan reproduceren.
Was het gast wifi netwerk wat de router voor wifi en toegang (login) onmogelijk maakte.

TBC
Reputatie 7
Badge +4
@Sandermm, dat is helaas niet vooraf te zeggen. Kan zijn dat er nog Huawei uitgeleverd worden naast de Zyxel.
Reputatie 7
@Sandermm Iedereen die vanaf vandaag besteld krijgt de Zyxel
Reputatie 1
Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat je glas hebt? In dat geval moet er een mediaconverter geplaatst worden. Of dat in de toekomst mogelijk gaat zijn, is momenteel nog niet te zeggen.

Edit: @Hidden.nld heeft tegelijk geplaatst. Het blijft nu dus koffiedik kijken of en wanneer.
Reputatie 7
@KiwiMc Daar ga ik zeker me best voor doen. hierover ben ik in gesprek met T-Mobile.
Reputatie 1
@Hidden.nld Je bent een topper!

Ik wacht geduldig af.
Reputatie 7
Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?


Hoi @KiwiMc,

Goede vraag! Het belangrijkste is dat onze klanten een goed functionerend modem hebben. En er is helemaal niets mis met het Draytek en Huawei modem. Sterker nog, dit zijn superstabiele modems! We gaan geen modems omruilen omdat er andere specs bij een ander modem gelden. Mocht je dus issues ervaren met je modem, dan horen we het graag, maar ruilen voor het ruilen gaan we niet doen.
Reputatie 1
@Sander Ja dat kan ik begrijpen. De daytrek functioneert goed maar ik wil ook graag mee gaan met de tijd natuurlijk. Gebruik kunnen maken van het 5 Ghz 802.11ac en daarbij MU-MIMO, zou wel lekker zijn zeg.

Dan hoop ik stiekem maar dat de daytrek het binnenkort begeeft haha.

Maar even zonder dollen. Mijn T-mobile thuis abonnement is verlopen afgelopen maand. Kunnen we hierin niet iets regelen waardoor ik verleng bij jullie en dat ik dat dan die nieuwe modem krijg? #durftevragen
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik heb de eerste crash voorelkaar gekregen van de Zyxel, ben nu aan het kijken of ik het hard kan reproduceren.
Was het gast wifi netwerk wat de router voor wifi en toegang (login) onmogelijk maakte.

TBC


Kan het niet meer reproduceren in welke stappen ik ook onderneem, dus voor nu dus gewoon aangemerkt als een hikup.
Over een aantal dagen UP maar weer eens proberen, kijken of de UPTIME invloed hierop heeft.
Reputatie 7
oeps het topic was ff weg, gelukkig is hij weer terug geplaatst.
Jammer dat deze nog wifi5 is geen wifi6 aan de andere kant zo heel veel client toestellen voor 802.11 ax zijn er nog niet. Niet meer vast zitten aan een specifieke poort klinkt goed. Ik zie een tabblad easy mesh dat intrigeert me. Dat gui ziet er overzichtelijk uit.

In augustus hield de Draytek me tegen de Huawei met die verplichte poorten klonk ook niet aanlokkelijk. Dit ziet er goed uit. Mischien toch de knoop doorhakken binnenkort.
Reputatie 2

Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.

Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?
Hoi @KiwiMc,

Goede vraag! Het belangrijkste is dat onze klanten een goed functionerend modem hebben. En er is helemaal niets mis met het Draytek en Huawei modem. Sterker nog, dit zijn superstabiele modems! We gaan geen modems omruilen omdat er andere specs bij een ander modem gelden. Mocht je dus issues ervaren met je modem, dan horen we het graag, maar ruilen voor het ruilen gaan we niet doen.


Omdat ik in juni nog moet worden aangesloten geldt dat ook voor nieuwe klanten dat deze nog een Huawei krijgen.

Naast of het een goed modem is zijn de extra functies van tv en internet over dezelfde kabel en later de mogelijkheid voor meer functies youtube / Netflix waarbij de tv ontvanger een internet signaal nodig heeft van ook belang.


Reputatie 7
Hallo @Hans_68

in de openings post staat het vermeld;

Nieuwe klanten die NA 8-5 12:00 besteld hebben krijgen de Zyxel, heb je voor 8-5 besteld krijg je het Huawei modem.
Iemand al gemeten wat het energieverbruik van deze router is? Het liefst met diverse opties aan en uit, zoals Wifi 2,4 en 5 GHz etc..
Reputatie 6
Wat zijn de (V)DSL specificaties?
Zo te merken is het een speciaal model wat niet los commercieel verkrijgbaar is, of ik zoek niet goed genoeg.
Wat zijn de (V)DSL specificaties?
Zo te merken is het een speciaal model wat niet los commercieel verkrijgbaar is, of ik zoek niet goed genoeg.

Het zal de Tmobile variant van deze Zyxel zijn. Is de Hauwei niet ook speciaal voor Tmobile gemaakt
Reputatie 7
Volgens mij is het modem nog niet officieel uitgebracht door Zyxel
Reputatie 6
Hij staat wel in Table 3 in deze PDF
ftp://ftp.zyxel.dk/VMG8623-T50A/user_guide/VMG8623-T50A_V5.13.pdf
@tmoesel Bedankt voor de link!
Uit het b.g. document (appendix - Legal! Information) - vlgs Europese regelgeving (ErP):
citaat "Network standby power consumption < 8W" d.w.z. zonder netwerkverkeer en dus ook zonder 2,4GHz/5GHz? Met ingeschakelde WiFi waarschijnlijk 3 W tot 4W meer
Totaal opgenomen vermogen met WiFi wss 11W tot 12W - maar meten aan de router is echt weten
Reputatie 4
Het zou interessant zijn als deze modem (dmv software update in het toekomst ) fast roaming krijgt en dat T-mobile een AP levert net zoals KPN nu van plan is met de nieuwe "wifi punt".
Dan ben je heel snel van dat wifi werkt niet en extender van 60€ bij de mediamarkt maakt het niet beter gezeik af.
Reputatie 7
@Rena_chan, het modem onderstuend gewoon mesh wifi (hippe marketing term).
Perfecte wifi bestaat gewoon niet, je heb altijd last van omgeving factoren. zelfs professioneel wifi apparatuur kan het soms niet oplossen.

Reageer