Beantwoord

Nieuwe glasvezel aansluiting mogelijk?

  • 14 September 2021
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 2

Team, 

Ik heb hier een verbinding die superstabiel is en helemaal prima. Enige nadeel 38mb/s.

KPN wil hier geen pairbunding doen. Dus op de ouderwetse draadjes gaat het hier niet beter worden.

Nu geeft T-Mobile Webcare aan via twitteraccount dat glas er voorlopig niet komt. Dame die ik sprak toen ik ging verlengen vertelde me heel enthousiast, ohw ik zie dat u binnenkort glasvezel krijgt. Was dus helemaal blij, maar nu maanden later geeft webcare aan dat het niet komt.

Wel heb ik iemand anders van T-Mobile gesproken over een aansluiting hier iets verder die me heel gedetaileerd meer kon vertellen over de stappen. Bijvoorbeeld dat KPN inderdaad in deze week niks meer doet omdat er glasvezel gaat komen.

Nu komt het: weken later is er nog steeds geen verandering, de tool van jullie geeft nog steeds aan dat het er niet is, dus het is allemaal super geheimzinnig.

Wat ik alleen wel weet, de straten liggen hier open voor stroomkabels, voor riool, voor gasleidingen en binnenkort gaan ze alle straten weer mooi opnieuw leggen (is nu 5-6x tijdelijk weer terug gelegd).

Hoe MOOI zou het dan nu zijn om gelijk die glasvezeltjes er te leggen?

Wat kan ik als gebruiker/ burger in dit dorpje doen om jullie te helpen?

Of moet ik toch maar een “Buiten gebied” 5G modem op mijn dak laten plaatsen?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 14 September 2021, 10:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7

@paulusssss volgens mij is er al in elke gemeente een handoekje gelegd voor de aanvraag van glasvezel. Wellicht dat de gemeente kan vertellen welk netwerk er een aanvraag heeft gedaan voor de aanleg van glasvezel. De verwachting is dat heel NL over 10 jaar beschikt over minimaal 1 glasvezel aansluiting. (Sommige woningen hebben nu al 2)

Reputatie 2

Ja dus dat is opzich fijn, maar ik weet dat als T-Mobile hier nu gewoon de gemeente even proactief benadeert ze gelijk kabels kunnen trekken.

Iedereen is hier behoorlijk klaar met Ziggo omdat die wijkcentrale steeds overbelast is. Dus ik zie alleen maar kansen ;-)

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile legt zelf geen glaskabels. Ze zijn hoofdhuurder op glasvezel netwerken van Primeinvest of Open Dutch Fiber. Met deze laatste club willen ze in 5 jaar een miljoen huizen aansluiten. Maar je geeft aan dat je in een buitengebied woont? Dat is inderdaad vaak lastiger voor dit soort investeringsbedrijven. De kosten per aansluiting lopen door de afstand sterk op.

Daarom heeft T-Mobile inderdaad het 4G voor thuis SNEL product met buitenantenne. Dan heb je tot 100 Mbit met een 500Gb bundel en gratis bundelboosters. Check deze pagina om te kijken of jouw adres daarvoor in aanmerking komt.

Reputatie 7

Hi @eric,

Mooi bericht, maar wel ééntje waarbij een kleine nuance te plaats is en dat wij onze netwerken als het ware “verkocht” hebben aan zowel Open Dutch Fiber als Primevest en zij hun know-how verlenen met het opzetten van de verbindingen. Wij maken daarbij gebruik van hun aanlegmethodes. 

Wat betreft het 4G voor Thuis aanbod heb je helemaal gelijk en is het een mooi alternatief voor een vaste verbinding! 

Reputatie 7
Badge +14

Intressant!

Reputatie 2

Het is een soort van buitengebied als je bedenkt dat je zo'n verbinding hebt.

Ik zit gewoon in het dorp - waar je wel met ziggo 500mb/s zou kunnen krijgen.

 

Antwoord van de gemeente:

Op 1 september 2021 ontvingen wij van u een email. U vraagt hierin informatie over de aanleg en het onderhoud van telecommunicatienetwerken in de Kievitspark in Voorhout. In deze brief geef ik mijn reactie.

Telecommunicatiekabels Kievitspark

Tijdens de werkzaamheden in de Kievitspark vinden er geen grootschalige vervangingswerkzaamheden plaats aan de telecommunicatiekabels. De eigenaren van deze netwerken zijn bij de voorbereiding over de voorgenomen werkzaamheden in deze straat geïnformeerd. De bedrijven hebben aangegeven nu geen werkzaamheden te hebben in deze straat. Beheer en onderhoud telecommunicatienetwerken

De eigenaren van de telecommunicatienetwerken zoals KPN en Ziggo zijn verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van deze netwerken. Indien u problemen heeft met u telecomverbinding kunt u hierover het beste contact opnemen met uw telecomprovider.

 

Glasvezelnetwerken

Wij houden ons als gemeente niet actief bezig met netwerken voor telecommunicatie. De aanleg van glasvezel- en andere typen netwerken en het aanbieden van telecommunicatie is een zaak voor marktpartijen. Voor informatie over het aanbod van telecommunicatie verwijzen wij u naar de telecomaanbieders.

Inlichtingen

Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met de heer ***** van het Team Beheer Buitenruimte, telefoonnummer ***

 

Reputatie 2

Daarom heeft T-Mobile inderdaad het 4G voor thuis SNEL product met buitenantenne. Dan heb je tot 100 Mbit met een 500Gb bundel en gratis bundelboosters. Check deze pagina om te kijken of jouw adres daarvoor in aanmerking komt.

Ik kan dit inderdaad nemen en er is een zendpaal dichtbij waardoor ik iets van 100mb/s zou kunnen halen. Vervelende is alleen dat ik mijn koperen lijn moet aanhouden om TV te kijken via T-Mobile omdat die app wil dat ik op een T-Mobile lijntje zit en niet een 4G verbinding.