Beantwoord

Nog geen glasvezel bij T-Mobile beschikbaar

  • 24 September 2021
  • 14 reacties
  • 339 Bekeken

Zo jammer dit. Op 21-9 was het dan eindelijk zover. Mijn glasvezel aansluiting, verzorgd door KPN netwerk is aangesloten in mijn huis. Er zou contact worden genomen door mijn eigen provider en indien dit niet het geval was, moest ik zelf even bellen met T-Mobile.

Dat heb ik dus gedaan, met de vraag hoe het kon dat ik online mijn abonnement niet kon aanpassen naar glasvezel. Het standaard verhaal daar, is dat KPN het netwerk niet vrij heeft gegeven voor T-Mobile. Op de site van KPN netwerk staat dat T-Mobile wel gebruik kan maken van het netwerk en bij verschillende vergelijkingssites staat T-Mobile ook vermeld als provider die glasvezel levert op mijn adres.

Na het telefoontje waarin ik weer hoorde dat KPN de boel niet heeft vrijgegeven, ben ik gaan bellen maar KPN netwerk. (Dit is iets anders dan de internetprovider van KPN.) Zij wisten mij te vertellen dat T-Mobile hier gewoon gebruik van kon maken, maar dat ze dit niet doen, omdat het geld kost voor TM om gebruik te maken van de glasvezel. Ook dienen ze een aanvulling/aansluiting te doen in de wijkcentrale.

TM zal dit vast niet nu voor mij gaan veranderen, maar het maakt me boos dat er niet eerlijk gecommuniceerd wordt. Ik ben al heeeeeeel lang trouwe gebruiker van diverse aansluitingen en abonnementen van T-Mobile, maar momenteel voel ik me voor het eerst echt heel erg teleurgesteld.

Jammer maar onze wegen gaan nu scheiden, daar zal T-Mobile geen nacht minder om slapen, of er een traan om laten. Maar ik wil wel graag laten weten dat ik het heel erg jammer vindt dat het zo moet lopen. (Tekst aangepast naar wat fijnere woorden en inmiddels ook beseft dat ik gewoon nog even geduld mag hebben.)

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 26 September 2021, 15:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fregje1970 

Sinds 2020 legt KPN overal GPON glasvezelnetwerken aan die in principe gewoon voor elke provider open is.

Er zijn al best wat providers die hun diensten over GPON kunnen leveren en als laatste is daar Youfone bijgekomen. Voor providers zijn er enkel wat (technische aanpassingen) nodig om te kunnen leveren over deze nieuwe techniek glasvezel.

De vraag is nog alleen wanneer T-Mobile zover is om hun diensten te leveren over GPON glasvezel van KPN.

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet gebeurt want GPON is de toekomst en dat zal heel veel klanten kosten.

Dit is al meermaals aan bod gekomen hier op dit forum. KPN Netwerk gebruikt bij nieuwe aanleg (sinds ca. anderhalf jaar) een andere structuur/systeem dan voorheen, om het kort te houden zal ik technische termen etc vermijden. Om hierop te kunnen leveren moeten providers enkele aanpassingen verrichten in hun order systeem. De meeste providers hebben dit inmiddels geregeld en kunnen over het KPN Netwerk leveren, T-Mobile als een van de grotere providers helaas nog niet.

Dat de klantenservice je niet goed informeert en KPN de schuld geeft is ook niks nieuws, bij gebrek aan kennis lult men maar wat.

Recht op een vergoeding etc heb je niet. Je hebt bij T-Mobile destijds een abonnement afgesloten onder de op dat moment geldende voorwaarden en met op dat moment aanwezige drager (telefoonkabel). Men levert het abonnement wat is afgesproken. Dat er naderhand wat beters wordt aangelegd door een andere partij betekent niet dat ze verplicht zijn je ook daarop aan te sluiten.

Dank je wel voor je antwoord. Ik vind het vooral ook erg jammer dat ze niet eerlijk zijn in de communicatie hierover. Ik wacht nog heel even af, omdat mijn contract nog tot eind januari loopt. Maar als ik voor half december niet de mogelijkheid heb om via T-Mobile glasvezel af te nemen, stap ik toch over. Hoe jammer ik dat ook vind.

Recht op een vergoeding etc heb je niet. Je hebt bij T-Mobile destijds een abonnement afgesloten onder de op dat moment geldende voorwaarden en met op dat moment aanwezige drager (telefoonkabel). Men levert het abonnement wat is afgesproken. Dat er naderhand wat beters wordt aangelegd door een andere partij betekent niet dat ze verplicht zijn je ook daarop aan te sluiten.

Dank je wel! Het gaat me ook niet echt om een vergoeding hoor, maar meer om hoe zo iets in zijn werk gaat. Het is inderdaad erg jammer dat zo’n grote provider als T-Mobile nog niet de mogelijkheden heeft gecreëerd. Voor nu is het dus wat het is. Ik heb gezocht naar iets wat leek op mijn vraag, maar kon dit niet terugvinden. Dus sorry dat ik in herhaling trad met mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +15

@Fregje1970

Of het aan hoge huurkosten ligt weet ik niet, ik denk het niet omdat men het gewoon als glasvezel ziet en GPON glasvezel is juist makkelijker en goedkoper om aan te leggen tov het oude AON glasvezel.

Reputatie 7
Badge +5

Hallo

@Fregje1970 

Sorry, je hebt het over gena… worden. Als medelezer en poster op dit forum en vaak kritisch naar Tmobile ben ik na het lezen van jouw post het niet eens met de term die jij gebruikt.

In jouw verhaal komt alleen je ongenoegen naar voren dat het niet mogelijk is om een Tmobile glas aansluiting te laten realiseren op het moment dat jij dat wilt.

Heb je wel eens gerealiseerd dat op het moment dat de glasvezel binnen ligt, dit maar een klein deel van de apparatuur/hardware is die benodigd is om de verbinding werkend te maken.

Dat er volop ontwikkeling is in de glasvezel markt veroorzaakt ook dat de medewerkers onvolledige of foute informatie verstrekken. Wat vandaag is kan morgen alweer anders zijn.

In de roerige glasvezel markt gebeurt nogal wat. Doordat Internet niet als een NUTS (algemene) voorziening is aangemerkt en het aan de marktwerking over gelaten wordt, worden op sommige plaatsen 2 glasvezels in de straat gelegd waar op andere plaatsen zelfs met bidden en smeken het niet lukt om de mensen het licht van de glasvezel te gunnen.

En dan het "moment” Er is laatst een overeenkomst gesloten waar Tmobile Duitsland het hele Nederlandse Tmobile verkoopt aan een andere investeerder. Dit kan de goede en de slechte kant op vallen. Of er komt meer geld beschikbaar om te proberen jouw als klant voor Tmobile te behouden en vele nieuwe klanten aan te trekken of Tmobile NL wordt uitgekleed en over een paar jaar met wat overblijft weer verkocht.

Tot zover wat algemene beschouwingen :cry: en bij mij valt er ook wel eens een traantje als ik zie hoe de huidige samenleving worstelt om zich aan te passen aan veranderingen.

 

 

Hallo

@Fregje1970

Sorry, je hebt het over gena… worden. Als medelezer en poster op dit forum en vaak kritisch naar Tmobile ben ik na het lezen van jouw post het niet eens met de term die jij gebruikt.

In jouw verhaal komt alleen je ongenoegen naar voren dat het niet mogelijk is om een Tmobile glas aansluiting te laten realiseren op het moment dat jij dat wilt.

Tot zover wat algemene beschouwingen :cry: en bij mij valt er ook wel eens een traantje als ik zie hoe de huidige samenleving worstelt om zich aan te passen aan veranderingen.

 

 

Hallo @yalerta 

Je hebt gelijk. Ik zal sowieso mijn woorden aanpassen en misschien is het gewoon handig om even geduld te hebben. (Is helaas niet mijn allersterkste kant)
Ik ben denk ik vooral teleurgesteld, omdat ik me zo had verheugd op die hogere snelheid.
Thanks anyway voor de eyeopener die je me hier biedt!

Reputatie 7
Badge +15

@Fregje1970 

Indien T-Mobile over het GPON netwerk van KPN kan leveren dan zal de snelheid maar maximaal 100 Mbps zijn..

 

Indien T-Mobile over het GPON netwerk van KPN kan leveren dan zal de snelheid maar maximaal 100 Mbps zijn..

Dit hoorde ik net ook terug van T-Mobile inderdaad. Overigens, ik wilde graag mijn eerste post aanpassen in woorden, maar kan nergens vinden hoe dat te doen. In elk geval moet ik gewoon leren wat meer geduld te hebben. :)

Reputatie 7
Badge +5

Aanpassen van eerdere posts is alleen mogelijk als je de laatste reactie bent

Oké, dank je wel. Duidelijk dat ik dan volgende keer dus beter op mijn woordgebruik moet letten.

Reputatie 7
Badge +14

@Fregje1970 Aanpassen kan binnen 30 min. Door op de drie puntjes rechts onder je berichten te klikken. @yalerta 
Helaas gaat dat nu niet meer de tijd is om👍🏻 Maar dan weet je het voor de volgende keer.


Als je wilt kan je de moderators vragen om het aan te passen. hou er rekening mee dat de moderators nu op weekend rooster werken dus je moet wel geduld hebben.


Of je meld het even wat  je liever niet had gepost en opgelost.
Fijn weekend

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Fregje1970 Als het goed is, heb ik ook contact met je gehad via Facebook en meer informatie gegeven. Ik heb de openingstekst aangepast naar hoe je dit ook op Facebook hebt geschreven!:blush:

Hi @Fregje1970 Als het goed is, heb ik ook contact met je gehad via Facebook en meer informatie gegeven. Ik heb de openingstekst aangepast naar hoe je dit ook op Facebook hebt geschreven!:blush:


Dank je wel! Dat waardeer ik heel erg!