Beantwoord

Nog steeds waardeloze internet snelheid thuis

  • 22 January 2019
  • 10 reacties
  • 614 Bekeken

Al maanden heb ik nog geen 50% van de internet snelheid waar ik voor betaal thuis. Er zijn al meerdere monteurs geweest maar hebben geen van allen het probleem verholpen. We is even de snelheid verbeterd maar ook nu weer is belabberd. ik heb een 500MB lijn maar de speedtesten komen niet veel hoger dan 200MB.

Daarnaast geeft de TV regelmatig blokkering beeld. Natuurlijk heb ik een eigen Draytek modem(met wel 5GHz Wifi) ondersteuning draaien, maar de problemen doen zich ook voor met de meegeleverde baggerbak van T-Mobile.

Dit moet snel opgelost worden anders ben ik snel weg bij T-Mobile (incl alle mobiele abonnementen).

Dus T-Mobile, verras me en los dit een goed en definitief op!!!
icon

Beste antwoord door Sander 25 January 2019, 16:44

Bekijk origineel

10 reacties

code:
Zie hier de logging van afglopen maand!! Dit is op een 500/500 Glasvezel aansluiting en wordt dagelijks op 4 momenten (04:00, 8:00, 12:00, 16:00 en 20:00)

Reputatie 7
Badge +3
Hoi,

Test wel bekabeld met een pc die ook zulke snelheden kan verwerken, zowel qua (netwerkkaart) hardware als software. Zorg ook dat er tijdens de testen niemand anders op het modem actief is en test via http://www.speedtest.net/nl met meerdere servers in de buurt.
Reputatie 7
Badge +3
@Freubelaar

Ik vind het altijd jammer dat mensen denken dat door bepaalde 'dreigende' uitspraken te doen, alles plotseling uit de kast gehaald gaat worden om problemen opgelost te krijgen.

Lees hier op dit forum echt veel klachten met 'dreigementen' en dat is erg jammer.
Denk zelf dat dit juist wel eens tegen je kan gaan werken, want volgens mij kom je door redelijke bemiddeling verder.

Wat veel mensen ook niet willen/kunnen begrijpen dat T-Mobile veelal afhankelijk is van derden voor transport en/of switching, dus ook een beetje aan de goden is overgeleverd.
Wil niet zeggen dat de eindverantwoording voor de uitvoer door derden nog steeds bij T-Mobile ligt.

Heb je deze klachten al weer eens bij T-Mobile helpdesk aangekaart?
@Sander Weet niet of jij als moderator van T-Mobile dit topic even kan oppikken?

Maar goed, overstappen staat vrij voor een ieder.

grt medeklant
Hoi,

Test wel bekabeld met een pc die ook zulke snelheden kan verwerken, zowel qua (netwerkkaart) hardware als software. Zorg ook dat er tijdens de testen niemand anders op het modem actief is en test via http://www.speedtest.net/nl met meerdere servers in de buurt.

Hallo Folkert,

Uiteraard heb ik dit uitgevoerd. Als ICT weet ik me daar de weg wel in te vinden. Daarom heb ik de test ook gedaan met de geleverde router zonder verder iets er aan.

Ik heb zelfs nu via HA (Home Assistent) meerdere malen per dag een test lopen (via bekabelde netwerk) welke gewoon minder is dan waar ik voor betaal.

Terwijl de wijkkast 25 meter hemelsbreed weg staat.
Ook heb ik al meerdere monteurs van zowel T-Mobile als eigenaar van de Galsvezel op bezoek gehad. Maar zonder resultaat.

Groet Marcel
Reputatie 7
Badge +14
Als er al zoveel tijd/geld en mensen is ingestopt dan wordt het voor een provider een keer, helaas pindakaas. Er zijn individueel technische problemen die men gewoon niet opgelost krijgt. Vraag gewoon om kosteloze ontbinding van je contract, jij blij / zij blij en ga je heil bij de volgende provider zoeken.
Reputatie 6
@Freubelaar Dat je in principe bijna een ethernetkabel vanuit huis naar die wijkkast kan leggen, lost b.v. het haperen van de TV service niet op. Het lijkt erop dat het voor KPN en/of T-Mobile niet loont om dit op te lossen voor jouw en er dus niks gebeurd. Als je ook daadwerkelijk vind dat 200Mbps DL snelheid waardeloos, betaal je dus eigenlijk al tijden voor niks.
Misschien kan Ziggo je wel goede TV bieden en ook nog ruim meer dan 200Mbps DL al vraag ik me af waarvoor je dat nodig zou hebben. Of je schaalt je abo naar beneden naar 100Mbps en doet TV de deur uit, dat is waarschijnlijk het goedkoopst en makkelijkst.
Reputatie 3
Wat een aparte reacties zeg! Teneur: “er is iets mis (de oorzaak kan blijkbaar niemand vinden, jammer dan), maar omdat je niet echt interessant bent als klant rot je maar op?” Misschien moeten sommige reageerders hun mond maar eens gaan spoelen ...
Reputatie 7
Hoi @Freubelaar,

Uiteraard willen we jou als klant behouden en daarnaast gewoon leveren wat in je pakket zit. Ik kijk meteen met je mee!

Glasvezel is superstabiel en ik kom het zelden tegen dat iemand zijn snelheid niet geleverd krijgt. Als ik bij jou het modem uitlees, zie ik echter wat zaken die ik niet kan duiden. Dit kan te maken hebben met het eigen modem dat je aan de FTU hebt gekoppeld. Kun je voor mij testen met het Draytek modem uit je abonnement. Wellicht nog een fabrieksreset uitvoeren! Ik kan alleen op dit modem onze service bieden.

Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet kan halen.
1. er wordt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)
2. er wordt gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er wordt gemeten vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app.
4. software matige beperking zoals een firewall
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration
Kun je deze zaken voor mij uitsluiten?

@Pieter_B bedankt voor de tag. In dit soort zaken kijk ik altijd graag mee om de puzzel op te lossen!

@eric_2 Volgens mij is er nog een mogelijkheid: de klant tevreden maken met goede service en de oplossing als er een issue speelt!

@tmoesel Het gaat in dit geval om glasvezel, niet DSL. En met 16 Mbps heb je al ruim voldoende om haarscherp TV beeld te verkrijgen. Over andere providers/netwerkbeheerders kan ik niets zeggen, maar jij weet toch wel dat onze service niet zo snel ophoudt - je zou beter moeten weten! 😉
Hallo Sander,

Allereerst sorry voor de late reactie, het ontbrak me gewoon aan de tijd. Maar fijn dat je verder wilt denken met mij.
Voor jouw info. Ik heb hier al meerdere monteurs gehad welke alles hebben doorgemeten op elke config, met en zonder eigen router, met en zonder eigen glasvezel (ik heb er zelf eentje van 20 meter tussen liggen ivm glasbox kelder en woonkamer).

Ik heb zelf een router geplaatst ivm de 5GHz Wifi en de snelheid die ik wil hebben. Waarom is mijn keus, maar dat begrijp je wel.

Ik heb voor een Vigo 2133Fvac gekozen de opvolger van de Router die jullie leveren.

Als eerste de snelheid
Deze is van begin af aan slecht geweest, ver onder de 10% marge. ook met de router van jullie en na diverse resets. De laatst monteur melde ook dat dit meer in de lijn ligt buitens huis.

Wat de treft IGMP.
Mijn vermoeden bestaat dat ik een instelling verkeerd heb staan, mogelijk kun en wil je me op de goede weg helpen.

Allereerst de instellingen die ik nu heb, met voornamelijk 's avonds blokkering beeld, 's ochtends niet.






Ik denk dat de instellingen zoals hieronder zou moeten zijn, maar dat werkt op een of andere manier niet,
Oja, de TV is aangesloten op P4, de rest is internet, op P1 zit de Raspberry Pi met Home Assistant:










Ik hoop dat je me de goede weg op kunt helpen, zodat ik goede TV krijg. En dat we een manier vinden om de internet snelheid naar de 500\500 MB te krijgen en niet de helft of soms minder dan dat.
Ik betaal namelijk nog steeds het volle bedrag.


Groet Marcel
@Sander heb je toevallig al naar boven staande kunnen kijken???

Door wat instelling in de router is de TV nu beter. Maar de download en upload snelheden blijven slecht. Dit ligt niet aan de Router, dit is nu wel uitgesloten.

Groet Marcel

Reageer