Beantwoord

Omzetting DSL naar Glas mislukt

  • 22 October 2021
  • 38 reacties
  • 548 Bekeken

Reputatie 1

Weken geleden is eindelijk na jaren door KPNnetwerk glasvezel aangelegd. Uiteraard wil je daar gebruik van gaan maken. Een week of 4 geleden een verzoek ingediend om per 21 okt een netwerkswitch uit te voeren van VDSL naar Glas. 

Gisteren was het dan zover. De Guidion monteur staat netjes om 8:30 op de stoep. Mediaconverter aangesloten. Helaas geen enkel licht op de glasvezel. Monteur vertrokken met de mededeling dat hij om 12:00 zou informeren of er dan wel licht op de glasvezel zou staan. KPN moest immers nog een patch uitvoeren. Het PON ledje zou dan structureel gaan branden. Van de monteur niets meer gehoord. Pas na aandringen bij Guidion rond 16:40 even contact gehad. Nog geen licht op de glasvezel. 

Klantenservice zegt van niets te weten want backoffice probleem. Vouchers heb ik inmiddels in bezit. Had toch al onbeperkt. Status onbekend. Waarschijnlijk gaat backoffice een monteur aansturen . Gaat 3 - 5 werkdagen duren.Maar ja, of dit daadwerkelijk in gang is gezet is onbekend. 

 

Waardeloos dat klantenservice geen benul heeft van wat voor status dan ook.

Ondertussen dien ik thuis te werken voor buitenlandse klanten.

 

Misschien is er hier een forum medewerker die meer kan vertellen hoe het nu wel zit bij backoffice?

icon

Beste antwoord door Boris 25 October 2021, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7

Hi @ac6693, top dat jij ook via deze weg deelt dat (eindelijk) de juiste ONT jouw kant op is gestuurd! Ik ben van alle markten thuis en bevindt mij ook hier op de Community haha. Zoals ik gisteren ook aangaf bij je, hoor ik heel graag een update van jou zodra jij de juiste ONT in huis hebt. Hij is gisteravond opgestuurd, dus ik vermoed dat jij deze binnen een paar dagen in huis hebt. Laat jij het ons weten? Fingers crossed dat jij snel van jouw nieuwe verbinding kunt gaan genieten! 😊

Reputatie 7
Badge +4

he, dat duurt inderdaad te lang. Ik ga een mod aan de jas trekken.

Edit: Zag dat ook een andere superuser een mod voor je heeft aangesproken. Mocht het niet helpen, laat het dan zeker even weten.

Edit 2: Ze hebben aangegeven het topic zo snel mogelijk op te pakken. Het is dus onder de aandacht. Zo niet, dan klimmen wij - als superusers - er weer in om je te ondersteunen.

Reputatie 7

Hi @ac6693, ik heb gelijk een collega voor je aan de mouw getrokken om te zien of ik dit proces voor je kan versnellen! Momenteel is het jammer genoeg echt afwachten tot de netwerkbeheerder contact met je opneemt. Houd er dus rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden en dit belletje niet mist. Zij doen hun best om dit zo snel mogelijk op te pakken, dus het is op dit moment echt afwachten tot je wat van hen hoort. Jij bent dus zeker niet tussen wal en schip beland. Ik hoop echt dat het contact heel snel plaatsvindt, excuses voor het ongemak! Ik zie dat je (gelukkig) wel bent voorzien van een Unlimited Data voucher om zo toch gebruik te kunnen maken van onbeperkt internet. Als je nog een code nodig hebt, geef het dan vooral aan. Dan verblijd ik je daar met alle liefde mee. Fingers crossed dat jouw verbinding heel snel weer up and running is! 🤞

Reputatie 1

Goedemiddag Jason… De netwerkbeheerder heeft inderdaad inmiddels contact met me opgenomen. Dat stelt al weer gerust. Het is en blijft een KPN issue zo lijkt het. 
Ik denk dat ik nog vooruit kan met de vouchers. Mocht je er nog eentje hebben dan houd ik me aanbevolen…

Dank voor je reactie!! Zeer gewaardeerd. 

Reputatie 1

Mijn verbinding is nog steeds helemaal stabiel. Zeker blij mee. :slight_smile:
Ook blij met dit forum en de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren.. 

Dank aan allen!!

Top voor de vergoeding. Maar de hulp hier en voortgang vind ik eigenlijk belangrijker.. 

Heb inderdaad nog een afspraak staan met Guidion. Zal er voor zorgen dat deze netjes geannuleerd wordt.

Dit draadje kan afgesloten worden.

Reputatie 1

Even een best leuke update… en een vraag:

Opeens zag ik vanmorgen dat het PON lampje stabiel ‘aan’ was. Heb meteen de WAN kabel ingeplugd en YESSS. Een glasvezel verbinding met een ping van 7 ms. Prachtig. 
het is wel zo dat de DSL verbinding ook nog bestaat. 

Van de KPN monteur verder geen anoniem telefoontje gehad. Wel een verzoek van Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Daar gaat m'n vraag dan ook over:

Wat komt die Guidion monteur nog doen bij mij in huis?

Zoals het er nu uitziet werkt het. Glasvezel kabel was al aangesloten op de ONT. Ik denk ook al juist geactiveerd want ik tik dit bericht over de glasvezel aansluiting..

Alsnog braaf een afspraak maken of deze laten cancellen?

Reputatie 1

Hoi Lisa,

Jazeker ervaar ik dit ook!! na het aansluiten opnieuw een knipperend PON ledje. Heb toevallig contact gekregen met de KPN monteur die afgelopen maandagmiddag bij mij thuis de glasvezel verbinding heeft doorgemeten tot in de PoP. 


Hij is vanmiddag nog even langsgekomen en heeft samen met T-Mobile technische dienst het probleem definitief kunnen verhelpen. 

Ik heb nu dus weer een mooie glasvezel verbinding… 

Heel erg blij met de hulp die ik van jou en van Cheyenne heb mogen ontvangen. Dankzij jullie hulp waren we vandaag niet zover gekomen. 

Cheyenne gaf verder nog aan op mijn vraag of ik alsnog een monteur moet inplannen mbt garantie dat dit niet verder nodig is. Zij heeft het volgende gemeld: “ Ik heb de technische dienst laten weten wat er precies is gebeurd dus ze zijn op de hoogte en zullen het sowieso administratief aan de achterkant regelen, ook wat betreft de garantie”.

Nogmaals dank!! Ik had tevens het geluk om een monteur van KPN te treffen in samenwerking met jullie. En deze community heeft wederom zijn dienst bewezen.
 

 

 

Reputatie 1

Gisteravond nog contact gehad met Lisa van Webcare. Lisa schrijft dat technische dienst het gelukt is om de juiste ONT aan te vragen. 
Ben benieuwd wanneer die juiste ONT mijn kant daadwerkelijk op gaat komen. De lijn schijnt al actief te zijn.. 
Stapje voor stapje…. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ac6693 

Heb je hierbij een Nokia of Huawei ONT ontvangen en brand het alarm/LOS lampje rood of knippert PON?

Reputatie 1

Het is een Nokia. Pon lampje knippert groen. 

Reputatie 7
Badge +15

@ac6693 

Het knipperen van het PON lampje betekent volgens mij dat er wel een signaal is maar de ONT kan geen verbinding tot stand brengen met de splitter.

Wellicht iets met de registratie van de ONT?

Reputatie 1

Geen idee. Vandaar m’n vraag hier in het forum of een forummedewerker kan meekijken. 

Reputatie 1

Kom er trouwens achter dat m’n vdsl verbinding nog gewoon actief is. 

Reputatie 7
Badge +15

Ik denk dat je abonnement nog niet is omgezet naar glasvezel.

Reputatie 1

Even schopje. 
Het blijft aan alle kanten oorverdovend stil. 
Wat te doen?

 Voelt een beetje als tussen wal en schip momenteel. 

Reputatie 1

Dat klinkt zeer aannemelijk. Dat zou T-Mobile de 21e ook doen. Dat was juist mijn aanvraag. 

Vond het al heel opmerkelijk dat het vdsl signaal nog actief was. Dat moeten ze toch ook patchen in die KPN centrale?

Reputatie 7
Badge +15

@ac6693

Ik denk dat ze achter de schermen je verbinding op glasvezel moeten zetten.

Het patchen van de glasvezel lijkt al gedaan omdat er wel licht op de kabel staat.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ac6693, als het misgaat, gaat het meteen weer goed mis en daardoor ben jij wederom de pineut - sorry voor deze fout. Ik kan je in ieder geval op één vlak enigszins geruststellen: de netbeheerder heeft de afspraakdatum doorgegeven. Op 18 januari aanstaande is het probleem opgelost. Kom jij uit de voeten met de Unlimited voucher die je in gebruik hebt of kun jij er wellicht nog eentje gebruiken?

Reputatie 7

Yay, super om te lezen @ac6693! Namens mij en @Cheyenne: heel graag gedaan. Helemaal perfect, dan is het helemaal goed zo. Dankjewel voor deze fijne terugkoppeling en het mooie compliment. Zojuist heb ik gelijk de vergoeding van de dagen dat jij geen internet had in orde gemaakt. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Heel veel plezier met jouw nieuwe snelheid en maak er een mooi weekend van! 

Reputatie 7

Hi @ac6693, wat een ontzettend fijn nieuws om te lezen! Ik ben gelijk in jouw profiel gaan kijken voor de zekerheid en ik zie dat KPN ook nog bij je is geweest. Helemaal top dat jouw verbinding weer up and running is. Klopt het dat jij nog steeds van een stabiele verbinding aan het genieten bent? Jij hoeft dan inderdaad niet meer Guidion langs te laten komen en kunt deze afspraak afzeggen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ik ben helemaal blij met je terugkoppeling, yay. 

Ik heb in ieder geval zojuist gelijk de vergoeding in orde gemaakt voor de dagen dat jij zonder internet zat. Want je betaalt uiteraard alleen voor de periode dat je gebruik hebt kunnen maken van deze dienst. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 😁

Reputatie 7
Badge +16

@ac6693 Heel graag gedaan en fijn te horen dat er ook al contact met je opgenomen was om de plandatum door te geven! Ik stuur je meteen een extra code toe per privébericht; houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de vouchers enkel werken wanneer je een T-Mobile of Tele2 simkaart gebruikt (mag prepaid of abonnement zijn)! 😊👍

Reputatie 1

vandaag mijn witte Huawei aangekomen. Heb deze natuurlijk meteen aangesloten. 
En WEER een knipperend PON ledje. WEER geen internet, tv en huistelefoon. 
Begin nu echt compleet gestoord te worden van frustratie.. 

WIE o WIE kan me nu weer verder helpen. Moet dat ding toch weer wel geactiveerd te worden? 

 

Laatste Hulpkreet!!!

Reputatie 7
Badge +15

@ac6693 

Normaal moet deze wel geactiveerd worden door een monteur, wellicht kan een moderator dit doen op afstand.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ac6693, heb je een goed weekend gehad? Zou je ons morgen op de hoogte willen stellen van hoe de afspraak gegaan is? Ik ben super benieuwd hoe het uiteindelijk opgelost wordt - heb stiekem zo mijn vermoedens natuurlijk. Alvast bedankt en veel succes morgen!

Reputatie 1

>>Zou je ons morgen op de hoogte willen stellen van hoe de afspraak gegaan is? 
Jazeker. Geen probleem. Ben natuurlijk benieuwd naar je vermoedens. Ik ga er vanuit dat het probleem nog steeds aan KPN kant zit.