Beantwoord

Omzetting WBA naar GPON mislukt...

  • 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Vandaag zou mijn internetverbinding omgezet worden van 100mbit wba naar 1000mbit via gpon.

Rond 11 uur kreeg ik een sms met de melding dat de monteur van Guidon niet zou komen er was wat onverwachts tussen gekomen... Goed dat kan gebeuren , maar ongeveer een uur later ligt mijn oude glasvezel eruit dus geen internet meer.

Gebeld met klantenservice en die ging haar best doen en zal terug gebeld worden.Uiteindelijk door guidion terug gebeld dat ze donderdag langs komen.

 

Nu zit ik zelf in de ICT en is glasvezel aansluiten iets wat ik vaker doe dus , heb mijn oude setup los gehaald en de ONT + Zyxel modem aangesloten maar geen internet, het lampje PON blijft knipperen.

Weer gebeld met klantenservice en die gaven aan dat er tot 18:00 door backoffice nog lijnen worden opgeleverd dus dit ging goed komen werd mij verzekerd, helaas nog steeds geen internet.

 

Dit komt allemaal erg prutserig over.. erg jammer dat het zo mis kan gaan.

 

Graag hoor ik als jullie als nog de lijn kunnen opleveren morgen of moet ik wachten tot donderdag ?

 

Mvg Michel Diphoorn

 

icon

Beste antwoord door Boris 8 September 2021, 14:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dipper87 

Ik denk dat je toch zult wachten op het bezoek van de monteur want pas daarna wordt de lijn opgeleverd volgens mij.

Ik ben afgelopen maandag omgezet van 100mbit wba naar 1000mbit via gpon. Rond 6.30 in de ochtend ben ik omgezet kijkend naar mijn monitoring, uurtje later zelf de ONT aangesloten (weet dat dit officieel niet de bedoeling is) en deze kwam meteen online bij mij.

Reputatie 7

Hoi @Dipper87 ,

Goed dat je het bij ons navraagt! Het klopt inderdaad dat de overzetting iets meer voet in aard had dan normaal het geval, waarvoor mijn welgemeende excuses. Inmiddels is dinsdag de juiste patch geïnstalleerd en kan de thuis installatie beginnen. Hiervoor is inderdaad de monteur nodig die donderdag bij je langskomt. Ik kan je verzekeren dat daarna de overzetting helemaal gereed is en je kan genieten van de versnelde verbinding. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +1

Als men op dit moment een goed werkende WBA heeft en men overweegt over te stappen naar ODF dan zou ik momenteel even wachten met overstappen en even geduld betrachten tot T-Mobile de problemen heeft opgelost.

Zelf lijkt me ODF ook fijn, zeker gezien de mooie prijsstelling welke T-Mobile er voor vraagt, maar durf het nu gewoonweg niet aan.

Reageer