Beantwoord

Overstap van Telfort

  • 22 April 2019
  • 28 reacties
  • 1626 Bekeken

Reputatie 3
Ik ben aan het overwegen om over te stappen vanaf Telfort naar T-Mobile Thuis. Met name de flink hogere snelheid icm de lagere prijs maken dat het bijzonder interessant wordt ook over te stappen.
Op dit moment maak ik gebruik van een glasvezel verbinding en bij Telfort is het (wat de oude propositie betreft) zo dat het TV signaal en het internet signaal gescheiden worden doorgegeven (ieder een eigen UTP kabel) vanuit het glasvezelmodem, de Genexis.
Heb ik het nu goed gelezen dat dit bij T-Mobile ook zo is? Dat zou mij best veel werk schelen omdat mijn netwerk hier al op ingericht is.

Alvast bedankt voor het meekijken!
icon

Beste antwoord door Brian 26 April 2019, 15:35

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Ecnirp ,

Bij T-Mobile worden internet en TV inderdaad ook gescheiden doorgegeven. De Genexis wordt wel vervangen door een Huawei modem. Glasvezel installaties dienen altijd door een monteur uitgevoerd te worden.

Groet, Folkert
Reputatie 3
Bedankt @Folkert voor de reactie!
Ik laat de installatie zeker over aan de monteur, het ging mij erom of ik wat moest veranderen aan mijn netwerk.
Reputatie 6
@Ecnirp Bij T-Mobile is er sprake van 1 glasvezel en de scheiding van internet en TV wordt in de Huawei router gedaan. De uitgang van het TV-kastje is HDMI, geen coax.
Reputatie 3
Dit gebeurt ook bij Telfort (het splitsen van die ene glasvezel in TV en data) maar dan in de Genexis.
Ook het tv kastje heeft, naast coax, een HDMI uitgang.

Overigens is het me niet helemaal duidelijk of het gewone tv kastje (degene zonder opname mogelijkheid) wel of geen SPDIF uitgang heeft. Ik had begrepen dat deze alleen een 3,5 jack uitgang heeft itt tot de andere die dat volgens de specificaties wel heeft.
Reputatie 7
Badge +1
https://www.aminocom.com/products/amino-vu/client-devices/aria-6

Volgens mij krijg men als nieuwe klant bovenstaande box, bestaande klanten krijgen bij vervanging de Entone 510 zoals onlangs bij de klanten welke nog een Amino 140 hadden.

Net als vele andere vind ik de Entone zeker op het gebied van zappen en menu oproepen trager dan de Amino beeld en geluid vind ik persoonlijk beter.

Op beide zit een optical sound aansluiting ook wel tos link genoemd
Als ik het goed lees wordt de Genexis vervangen door een andere type Media Converter.
Wordt dan ook de ftu verwijderd?

Het systeem waar ecnrip vandaan komt had vanuit Telfort een Sitecom als router daar komt bij Tmobile de Huawei voor in de plaats.
Reputatie 7
Hi @Ecnirp, goed om te horend dat je overweegt om klant te worden, alvast van harte welkom! 🙂 We hebben TV en Internet (en VoIP) inderdaad gesplitst, vergelijkbaar met Telfort.
Bij nieuwe klanten leveren we op dit moment de Aria 610. Deze heeft inderdaad geen SCART/SPDIF aansluiting, wel een 3.5 mm jack.
Wanneer je kiest voor de TV Box met opnamefunctie dan leveren we de Entone Amulet 515, deze heeft een SPDIF en een "tulp" aansluiting.

@Galdor68 de FTU wordt niet verwijderd maar de modem wordt aangesloten op de FTU via de Media Convertor. In dit topic vind je meer informatie over de media convertor die we gebruiken.
Reputatie 7
Badge +1
Volgens mij heeft de Aria 6 wel een SPDIF aansluiting althans volgens bijgaande tekening/ gebruiksaanwijzing

https://www.aminocom.com/content/8-legal/3-docs/aria-6-user-guide-v1.pdf

Hiermee wordt bedoeld om de Aria 6 via opticalcable te verbinden met b.v. een homecinemaset of soundbar
Reputatie 7
Helaas de Aria 6 versie van T-Mobile enkel voorzien van de volgende aansluiting: power, ethernet, HDMI, 3,5mm jack.

Er is dus geen aansluiting voor coax, spdif, mini din, smartcard, IR extender of USB. en geen ondersteuning voor WiFi.
Dat is dus een eigen aangepaste versie? Geen S/P Dif optical out is wel een gemis om radio te luisteren.
Dan zit je dus aan de jack vast. Mijn soundbar kan ik dan niet aansluiten beetje jammer.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zelf de soundbar via HDMI aangesloten op de tv via HDMI-ARC op de tv en vervolgens naar de soundbar die ook HDMI-ARC heeft, het geluid van de tv gaat na een paar seconden uit en wordt dan overgenomen door de soundbar.

Om eventueel radio te luisteren is de tv box (Entone 510) via een optische kabel verbonden met een homecinema moet wel zeggen dit bijna nooit te gebruiken.

Dat er op de Aria 6 van T-Mobile geen optical zit is inderdaad een heel domme beslissing, een 3,5mm jack kan de geluidsbeleving van S/P Dif in mijn beleving niet halen.
Reputatie 2
Ik ben ook overgestapt van telfort naar t-mobile.
sinds 1 dag internet en tv.
Internet oke tv oke.
Gebruik je veel poort forwarding of ftp of NAS.
Raad ik je aan bij telfort te blijven.
Reputatie 3
@Satje01 kan je uitleggen waarom ik beter bij Telfort zou kunnen blijven als ik veel portforwarding, FTP of NAS gebruik??
Reputatie 2
Ja hoor
Ik heb hier een radio station 24/7 aan het draaien
Voor de radio lopen 3 pc er voor
pc1 = nonstop muziek
pc2 = schoutcast
pc3 = ftp server voor muziek voor alle dj's

Met telfort had ik de experia v10 dit ivm 2 telefoon lijnen. 1 prive 1 studio
Er moesten veel poorten open gezet worden van wegen de verzoekserver en schoutcast en ftp server

Ben nu overgestapt sinds 1 dag en ben al bijna 24/7 bezig om alle poorten goed te kunnen laten werken.
Oftewel het loopt nog niet.
Dus als je gewoon tv wilt kijken of gewoon internet kun je overstappen.
Maar gebruik je poorten om te openen bllijf bij telfort.
Makkelijker kunnen ze het bij telfort niet maken, moeilijker bij t mobile

support van de help service vergeet maar.
Ik kreeg 4 keer het antwoord "Daar zijn we niet voor opgeleid"
En dit is mijn mening.
Reputatie 7
Hoi @Satje01,

Hier help ik graag bij! Ik heb het sterke vermoeden dat Telfort klantenservice je ook niet verder kan helpen bij Portforward. Hoe dan ook, daarom ben ik bij dat je naar onze Community bent gekomen! Hier kunnen we (klant en moderator) meedenken hoe het bij jou optimaal ingesteld kan worden. Sterker nog, onze firmware developer heeft een topic gemaakt over portforwards op de Huawei! Zie het topic hier: Port Forward Huawei.

Ik hoop dat je met deze tips alle muziek weer nonstop kunt streamen!

PS. Welkom bij Thuis!
Reputatie 3
Hi @Ecnirp, goed om te horend dat je overweegt om klant te worden, alvast van harte welkom! 🙂 We hebben TV en Internet (en VoIP) inderdaad gesplitst, vergelijkbaar met Telfort.

Klopt het dat nieuwe klanten een ander modem (Zyxel VMG8825-T50) krijgen en dat de Huawei niet meer uitgeleverd wordt?
Dat zou dan betekenen dat het TV en internet signaal niet meer gesplitst wordt (zoals met de Huawei en bij Telfort) maar dat alles over 1 kabel kan lopen en dat het niet uitmaakt welke LAN aansluiting je gebruikt, itt de huidige situatie: 1 en 2 voor internet en 3 en 4 voor TV (of andersom).
Reputatie 1
@Ecnirp,
Heb net nog kontakt gehad met de klantenservice.Mij bevestigd dat nieuwe klanten inderdaad het nieuwe moden Zyxel VMG8825-T50 krijgen. Dat betekent voor zover ik de afbeeldingen heb gezien van dit modem dat de mediaconverter dan niet meer apart geleverd hoeft te worden. Ik zie namelijk een rechtstreekse spf glasvezel converter in het modem geschoven worden, a la de Draytek dus. Hou hier dus rekening mee. Utp aansluitingen vanaf de mediaconverter naar zoals bij de Huawei , om je aansluiting te verlengen, hier niet meer mogelijk. Wat wel verbeterd is nu 4 utp aansluitingen op Zyxell modem voor zowel tv als internet.
Reputatie 7
Badge +3
@Ecnirp en @hagees

Laten we nog even niet teveel voor lopen op de muziek, er zijn een aantal superusers (klanten) benaderd om inderdaad testen te doen met een nieuwe router binnen het TM netwerk.
Het gaat hier inderdaad om de Zyxel VMG8825-T50, maar niet om een model waar je geen mediaconverter meer nodig zou hebben .. die is nog wel degelijk nodig!

Wanneer deze router gaat worden uitgerold naar nieuwe klanten zal denk ik een beetje afhangen van de testen die de superusers aan het doen zijn met deze nieuwe router.

Er staan nog een aantal testen open, die eerst moeten worden afgetikt. Daarna zal er waarschijnlijk uit de bevindingen een FW rewrite komen om de eventuele bugs plat te slaan.

Hier een kleine preview.

Reputatie 7
Badge +4
Het Zyxel modem wordt al uitgeleverd aan nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen dus mogelijk een Zyxel modem.
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt @TAVL , daar was ik nog niet van op de hoogte.
Dan heeft men inderdaad het volste vertrouwen hierin, dat er geen bugs meer in zitten ... heb ze wel gevonden .. maar voor nu even onbelangrijk.
Reputatie 7
Badge +4
Mwah… geen bugs is een utopie bij alle hard en software, maar kennelijk niets ernstigs.

Graag gedaan @Pieter_B
Reputatie 7
Badge +4
Superuser @Hidden.nld heeft een Zyxeltopic aangemaakt, dat hij gaat bijhouden voor alle ins & outs rond dit nieuwe modem. Wellicht ook interessant voor jullie?
Reputatie 1
Bedankt Pieter B, voor je aanvulling. Het plaatje dat ik voor ogen had was van de site van Zyxell, daar staat het type B. Deze is anders uitgevoerd. Anderzijds een gunstige ontwikkeling dat de mediaconverter nog apart kan worden geinstalleerd. Dat maakt de opstelling veel universeler. Goed, verder maar in het Zyxell topic.
Reputatie 3
Het Zyxel modem wordt al uitgeleverd aan nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen dus mogelijk een Zyxel modem.
Weet je ook of dat voor álle nieuwe klanten geldt, ongeacht wanneer men de bestelling heeft gedaan?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, alle klanten die vanaf 8 mei besteld hebben. Orders die eerder geplaatst zijn ontvangen een Huawei.

Reageer