Packet loss glasvezel


Reputatie 3

Hi.

Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO.
Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen.

Iemand hier zelfde issue?

Thanks.

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.


251 reacties

Reputatie 1

@Joaonl Inderdaad, erg irritant!

@dominicvoets  ik ben benieuwd of jullie beiden ook fluctuerende download snelheden hebben. Upload lijkt wel gewoon netjes stabiel te zijn.

Reputatie 1

@Joaonl Inderdaad, erg irritant!

@dominicvoets  ik ben benieuwd of jullie beiden ook fluctuerende download snelheden hebben. Upload lijkt wel gewoon netjes stabiel te zijn.


Download fluctueert bij mij, maar hangt ook af bij wie ik download en bij speedtest maakt het een groot verschil welke download server ik kies. De packetloss lijkt ook niet naar alle (web)servers maar het betreft routes die over een bepaalde transit gaan of een direct peering waar problemen zijn. En je maakt mij niet wijs dat T-Mobile die niet ziet, want per “link” zie je echt wel packet loss…...

Reputatie 3

@Joaonl Inderdaad, erg irritant!

@dominicvoets  ik ben benieuwd of jullie beiden ook fluctuerende download snelheden hebben. Upload lijkt wel gewoon netjes stabiel te zijn.

Ik test mijn download snelheid eigenlijk nooit. Ik haalde rond de 950mbit up en down. Net een test gedaan: 
 

 

Reputatie 7

Hi all, dank voor het uitgebreide testen, onze technische dienst gaat er mee aan de slag en we houden jullie uiteraard op de hoogte!

Reputatie 3

Hi all, dank voor het uitgebreide testen, onze technische dienst gaat er mee aan de slag en we houden jullie uiteraard op de hoogte!

Thanks @Brian , hopelijk wordt het snel verholpen, het loopt namelijk al een aantal dagen :-/

Aanvulling: Ik heb gemerkt dat sommige TeamSpeak servers geen packetloss geven. Wil je een voorbeeld die wel packetloss geeft en eentje die geen packetloss geeft?

Reputatie 3

Sinds gisterenmiddag een stuk minder last van packet loss, echter wel sinds 22:00 uur gisteravond een stuk minder stabiele download snelheid zoals je kan zien. Gaat echt met pieken en dalen.
Uiteraard alles al een keer herstart/gereset.

Welke tool gebruik je om dit te testen?

Reputatie 1

@Joaonl ik gebruik Grafana in combinatie met InfluxDB en Speedtest. Zie https://github.com/atribe/Speedtest-for-InfluxDB-and-Grafana . Kan je erg makkelijk in Docker draaien - zat tutorials voor :-) 

@Brian Misschien ten overvloedde, maar mijn download snelheid-issues lagen aan een rogue-speedtest server. De server in Arnhem had hele lage downloadsnelheden, maar upload wel prima. Lijkt zich nu iets te verbeteren, maar toch negeer ik die server nu in mijn analyses, zie ook https://www.speedtest.net/result/9454898229.

Reputatie 3

@Joaonl ik gebruik Grafana in combinatie met InfluxDB en Speedtest. Zie https://github.com/atribe/Speedtest-for-InfluxDB-and-Grafana . Kan je erg makkelijk in Docker draaien - zat tutorials voor :-) 

@Brian Misschien ten overvloedde, maar mijn download snelheid-issues lagen aan een rogue-speedtest server. De server in Arnhem had hele lage downloadsnelheden, maar upload wel prima. Lijkt zich nu iets te verbeteren, maar toch negeer ik die server nu in mijn analyses.

Thanks. I gebruik Smokeping Docker al een tijdje, echter is deze nogal gelimiteerd dus ik ga die van jou even testen :-)

Ik heb ok heletjid last van packet loss in games ping blijft gewoon stabiel,

 

Begint heel irritant te worde, Hopelijk kunne jullie snel een oplossing vinden

 

Reputatie 3

@Sander @Piotr @Brian Nog even wat aanvullende informatie.
Bij mij komt packetloss voor als ik ping naar bijvoorbeeld: transip.nl, Tweakers.net en ts.jpdsc.eu. Andere providers hebben dit probleem niet.

Tweakers.net:

Transip.nl:

ts.jpdsc.eu

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Reputatie 3

@Brian, sinds vannochtend geen packetloss meer.

Is er iets gedaan aan jullie kant?

Reputatie 1

@Brian, sinds vannochtend geen packetloss meer.

Is er iets gedaan aan jullie kant?

 

Bij mij klinkt VOIP ook weer goed zonder packet-loss.

Zal vast iets gedaan zijn, maar oplossingen melden zal T-Mobile wel niet zo snel doen denk ik….

Reputatie 1

Bij mij weer vaker packet loss, daarnaast zijn de ping tijden ook af en toe flink hoger (24 vs 8 gemiddeld). Daarnaast ook forse dalen in download snelheid.

Reputatie 1

 

Het schommelt enorm. Zo te zien is dat begonnen heden ochtend om 9:00 uur.

 

Reputatie 1

Ook hier (de ping-tijden) is duidelijk te zien dat na 9u de lijn een stuk instabieler is.

Reputatie 1

Ook hier (de ping-tijden) is duidelijk te zien dat na 9u de lijn een stuk instabieler is.


Gebruik jij eigen router, of de router van T-Mobile?

Reputatie 1

@Soundwork08 gewoon de router van t-mobile. @Sander enige updates?

Reputatie 1

@Soundwork08 gewoon de router van t-mobile. @Sander enige updates?


Wat ik vreemd vind, is dat Joaonl en ik dus sinds vanochtend juist geen packet loss meer hebben en jij nu veel meer. Modem reset al geprobeerd? Ben jij verbonden via KPN WBA of ODF?

Reputatie 1

@Soundwork08 Dat vind ik ook gek. Downloadsnelheid is af en toe echt triest. 35mbps nu ipv ~900. Ik heb denk ik een ODF.

Een studiegenoot heeft er ook last van, ook T-Mobile Thuis. Die woont een paar straten verderop.

Reputatie 1

@Soundwork08 Dat vind ik ook gek. Downloadsnelheid is af en toe echt triest. 35mbps nu ipv ~900. Ik heb denk ik een ODF.

Een studiegenoot heeft er ook last van, ook T-Mobile Thuis. Die woont een paar straten verderop.

Als je max 1 Gbps abonnement hebt, dan heb je ODF.

Ik denk eerder dat er iets aan de hand is in de PoP waarop jij en je studiegenoot op gepatched zijn.

Reputatie 1

Dag 9 (!) van de ellendige verbinding. @Sander of @Brian  hebben jullie een update voor mij? Thuis werken wordt zo erg lastig als de video verbinding iedere keer onderbroken wordt. Als jullie de dashboards willen, geef een gil, dan deel ik ze met jullie. Uiteraard moeten jullie tijdens het bezoeken dan wel hopen dat ik geen internet problemen heb, anders wordt het lastig…

Gaat mij nu voornamelijk om de download snelheden die zo gigantisch verschillen van moment op moment. En ja, alles uiteraard al een keer herstart en tussen elk device al een keer andere (nieuwe, door jullie geleverde) LAN-kabel gehad.

 

 

Dit is van de afgelopen 6 uur. Kijk vooral even naar de Min: 795.4kpbs…. dit is echt om te huilen.

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL,

 

Ik ga vandaag een ronde doen bij de techneuten. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hoi @ThijmenNL, mag ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren: uitleg FR. Vergeet ook niet de MC kort van de stroom te halen. Wellicht dat het modem een duwtje nodig heeft. 

 

Hoi @Pokahontas, @famverkerk  en @dominicvoets, ervaren jullie nog packetloss of is het bij jullie ook verdwenen?

Hoi @ThijmenNL, mag ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren: uitleg FR. Vergeet ook niet de MC kort van de stroom te halen. Wellicht dat het modem een duwtje nodig heeft. 

 

Hoi @Pokahontas@famverkerk  en @dominicvoets, ervaren jullie nog packetloss of is het bij jullie ook verdwenen?

 

Heb vandaag nog niet kunne testen maar gisteren geen packetloss ervaren dus het lijkt verholpen te zijn,

 

 

Reputatie 1

@Sander Fabrieksreset gedaan en ook MC van het stroom gehaald. Ik bouw nu weer statistieken op, maar ziet er niet naar uit dat dit heeft geholpen. Zal in de middag nog een update posten.

Reageer