Packet loss glasvezel


Reputatie 3

Hi.

Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO.
Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen.

Iemand hier zelfde issue?

Thanks.

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.


251 reacties

Reputatie 1

De ping tijden lijken nu wel iets verbeterd, al ruim een dag geen grote packet loss meer. Dat is positief. Enige wat er nu nog aan scheelt is de up- en downloadsnelheden die erg fluctueren. 

Reputatie 3

@Sander @ThijmenNL Hier lijkt het ook allemaal goed te gaan:

 

Reputatie 1

@Joaonl En hoe zit het met je download snelheden?

Reputatie 3

@Joaonl En hoe zit het met je download snelheden?

Daar let ik niet echt op. Ik haal nu tussen de 850 en 950 zowel Download als Upload.
Ik denk dat het probleem welke jij ondervind een andere oorzaak heeft.

Reputatie 1

@Joaonl welke configuratie (hoe vaak ping je etc,) gebruik je?

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL,

 

Ik heb voor jou een onderzoek gestart. Ik ga er vanuit dat het een lokaal, individueel issue is en niet verhoudt met de packet loss zoals deze in dit topic werd aangekaart. Via e-mail houden we je op de hoogte, maar je mag mij ook altijd een privébericht sturen voor updates. 

Reputatie 1

@Sander Heb je een berichtje gedaan. Ik hoor graag wat de stappen nu zijn en wat de progressie is.

Reputatie 1

Hi @ThijmenNL,

 

Ik heb voor jou een onderzoek gestart. Ik ga er vanuit dat het een lokaal, individueel issue is en niet verhoudt met de packet loss zoals deze in dit topic werd aangekaart. Via e-mail houden we je op de hoogte, maar je mag mij ook altijd een privébericht sturen voor updates. 

 

Denk eerder dat het probleem is bij Glasoperator in de betreffende PoP…..

Reputatie 1

Heb zojuist met de helpdesk gebeld, maandag komt de monteur langs. Kijken wat er gevonden wordt.

Reputatie 1

Heb zojuist met de helpdesk gebeld, maandag komt de monteur langs. Kijken wat er gevonden wordt.


Weet je al meer?

Bij mij is de packet loss niet meer teruggekeerd….

Reputatie 1

@Soundwork08 Een nieuw modem is geplaatst - nieuwer model. Alle problemen zijn verholpen. 

Reputatie 1

@Soundwork08 Een nieuw modem is geplaatst - nieuwer model. Alle problemen zijn verholpen. 


Wow!

Goed om te horen dat het opgelost is, maar kwalijke zaak dat de door T-Mobile geleverde apparatuur de boosdoener was. Ik ben blij dat ik mijn eigen router gebruik….

Reputatie 1

Te vroeg gejuicht. Ik gooi het op puur toeval dat het in het begin wel werkte. Het is sinds afgelopen nacht dra-ma-tisch!

Rode hoge pieken is packet loss, dan heb ik gewoon wederom geen internet. Gelukkig is het enige waar het nu nog aan kan liggen is de media converter… Of waren er onderhoudswerkzaamheden? @Sander 

Heeft het dan geen verbeteringen opgeleverd? Dat wel, kijk voor en na de piek (dat is de modem swap)

 

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, dank voor de info, wat balen dat de modemswap toch niet de (volledige) oplossing was. Ik heb het zojuist weer doorgespeeld aan ons netwerkteam, ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

Dank @Brian - ik hoor het graag. Het begint zo langzamerhand echt irritant te worden tijdens online lessen...

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, ik heb een aantal vragen terug gekregen van mijn collega’s. We hebben samen met onze netwerkpartner onderzoek uitgevoerd maar aan de hand van de huidige informatie kunnen we geen afwijkingen op het netwerk ontdekken. Zou je (en eventuele anderen die ook nog problemen ervaren) onderstaande vragen kunnen beantwoorden?

 

Om te zorgen dat we het wel zo snel mogelijk kunnen tackelen willen we graag onderstaande informatie ontvangen:

  • Wanneer speelt het probleem (datum/tijdstippen)
  • Naar welke websites of servers speelt het probleem
  • Wat zijn de resultaten van een speedtest en naar welke server is die test gedaan
  • Wat zijn de resultaten van een MTR (Windows / Linux) naar de betreffende website of server.

We vragen in dit geval om een MTR ipv een normale trace route omdat een MTR een ping stuurt naar een specifieke hop in het pad. Dan kunnen we precies zien op welke hop het probleem zit of vanaf waar het fout gaat.

In onderstaand voorbeeld kan je precies zien dat het bij hop 3 fout gaat gezien het percentage loss.

 

 

 

Reputatie 1

Let wel dat mijn script aan gaat wanneer hij detecteert dat er packet loss is. Dit is bijvoorbeeld van 23:04, maar alle scripts zien er zo uit. Na de router is er gewoon packet loss, al bij de eerste hop.

Tijden:

  • 23:04
  • 23:52
  • 04:40
  • 04:41

Het is echt maar heel eventjes: 10 seconden is het weg, en daarna is het weer terug. Echt super irritant en valt de vinger niet op te leggen. Vandaar mijn verwachting dat het mogelijk ook nog wel eens de media-converter kan zijn...

Reputatie 1

Not sure if je dit leest, daarom even de extra tag : @Brian bij deze :-)

Reputatie 1

Nieuw tijdstip:16:52

Reputatie 1

Nieuw tijdstip: 20:53. @Brian heb je al nieuws? Ben er zo langzamerhand echt klaar mee.

Reputatie 1

Nieuwe tijdstippen:

  • 03:23
  • 05:18

 

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, snap ik helemaal. Het zou inderdaad de media convertor kunnen zijn, het zou ook de aansluiting in de centrale/POP kunnen zijn. Ik laat dit met voorrang oppakken en je hoort hopelijk vandaag nog van mijn collega's!

Reputatie 1

@Brian Dank! Hoe wordt er contact met mij opgenomen? Telefoon, email, via hier?

Reputatie 1

Nieuw tijdstip: 12:06

Reputatie 1

Nieuwe tijdstippen: 14:20 en 15:05. Net tijdens belangrijke video-calls...

Reageer