Packet loss glasvezel


Reputatie 3

Hi.

Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO.
Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen.

Iemand hier zelfde issue?

Thanks.

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.


251 reacties

Reputatie 7

Hi all, goed dat jullie je melden! @Joaonl @Soundwork08 jullie ook bedankt voor de eerste melding. Naar aanleiding hiervan hebben we contact opgenomen met onze netwerkpartner en er worden als het goed is vandaag nog een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk. Ik kom er morgen in ieder geval op terug met een update, mochten jullie later vandaag al verschil merken laat het dan uiteraard weten!

@ThijmenNL In jouw geval bleek het een andere oorzaak te hebben en ik ga zeker voor je kijken hoe we je tegemoet kunnen komen!

Reputatie 3

Hi all, goed dat jullie je melden! @Joaonl @Soundwork08 jullie ook bedankt voor de eerste melding. Naar aanleiding hiervan hebben we contact opgenomen met onze netwerkpartner en er worden als het goed is vandaag nog een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk. Ik kom er morgen in ieder geval op terug met een update, mochten jullie later vandaag al verschil merken laat het dan uiteraard weten!

@ThijmenNL In jouw geval bleek het een andere oorzaak te hebben en ik ga zeker voor je kijken hoe we je tegemoet kunnen komen!

Top! Bedankt Brian.
Ik hou het op de hoogte en hoop dat het probleem binnenkort volledig opgelost is :-).

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik verlies verbinding voor een heel minuut en soms twee minuten lang.

 

traceroute en ping tijdens het probleem:

 

Pinging google.com [172.217.17.78] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 172.217.17.78:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

C:\Users\bryse>tracert google.com

Tracing route to google.com [172.217.17.78]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Amaterasu.ftth.glasoperator.nl [192.168.1.1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        6 ms     6 ms  108.170.236.141
  7     7 ms     7 ms     7 ms  ams16s30-in-f14.1e100.net [172.217.17.78]

Trace complete.

 

Twee minuten wachten is Internet weer terug.

C:\Users\bryse>tracert google.com

Tracing route to google.com [172.217.17.78]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Amaterasu.ftth.glasoperator.nl [192.168.1.1]
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.2.1]
  3     7 ms     8 ms     8 ms  10.10.80.98
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     8 ms     8 ms     8 ms  216.239.46.56
  6     6 ms     6 ms     6 ms  108.170.236.141
  7     7 ms     7 ms     7 ms  ams16s30-in-f14.1e100.net [172.217.17.78]

Trace complete.

C:\Users\bryse>ping google.com

Pinging google.com [172.217.17.78] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.17.78: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 172.217.17.78: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 172.217.17.78: bytes=32 time=7ms TTL=119
Reply from 172.217.17.78: bytes=32 time=7ms TTL=119

Ping statistics for 172.217.17.78:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 7ms, Average = 7ms

 

Dit heeft invloed op alle aangesloten aparaten (bekabeld en draadloos) op het netwerk.

Ik heb T-Mobile Thuis op 17 juni aangeschaft en maak dit probleem al 3 keer mee. Dit is natuurlijk heel vervelend als je online aan het bellen bent of gamen.

Reputatie 1

@Bryse zie je iets apart in je routerlogs? Je probleem klinkt mij bekend in de oren - had hetzelfde. Nieuwe modem was de oplossing.

@ThijmenNL Nee. Helaas had ik logs uit staan tijdens de disconnect.

Reputatie 1

@Bryse zet ze aan, ben benieuwd. Je kan mijn logs zien op - volgens mij - pagina 4 of 5.

Reputatie 3

@Brian , zojuist tijdens Teams meeting opnieuw loss in het geluid.
Er is helaas nog packet loss naar meerdere domeinen.

 

@Brian,

ook ik zie nog steeds packetloss. Zowel op mijn server als op dat andere ip wat ik je eerder gaf.
Had je mijn persoonlijk bericht gisteren gezien?

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de informatie, ik heb het weer doorgegeven aan ons netwerk team. We hebben nog geen bericht ontvangen vanuit de netwerkpartner maar ik verwacht elk moment een update!

Heb ok wederom weer last van packetloss

Begint egt irritant te worden nu,

 

Was verholpen voor een tijdje maar heb het zelfde probleem weer nu,

Reputatie 7

Hi all, ik heb nieuws, niet goed niet slecht maar in ieder geval vooruitgang! Onze netwerkpartner ziet afwijkingen op een verbinding/knooppunt buiten ons eigen netwerk wat mogelijk de oorzaak van de packetloss is. Deze afwijking is begonnen rond de tijd dat we ook jullie meldingen hebben ontvangen. 

Dit betekent wel dat onze netwerkpartner dit ook niet direct zelf op kan lossen en de melding door moet zetten naar de beheerder van dit knoopunt. We gaan dus steeds verder de ladder en steeds breder het netwerk op maar we hebben dus al wel een mogelijk oorzaak achterhaald.

We hebben dit met hoge prioriteit gemeld bij de verantwoordelijke partij en er wordt dus hard aan gewerkt maar het is nog onbekend wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Reputatie 1

Het is inmiddels weer zo veer, een hoop packetloss naar bekende netwerken als 
Leaseweb, TransIP, Surfnet,Tweak, en nog wat netwerken.

 

Dit is nu al een aantal keer gebeurt dit jaar, en duurt soms dagen. Transfers vanaf NAS naar TransIP Stack gaan stuk. Een juiste ingang naar T-Mobile NOC is er niet, en zo blijft dit steeds voorkomen. Op Tweakers is het ook al opgemerkt
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/348

 

Smokeping naar deze netwerken ziet er uit als:

Kijk gerust zelf @mijn smokeping:http://smokeping.boekee.net:8888/smokeping/?target=ISP

 

Mijn verbinding: T-Mobile Fiber WBA 100/100 Leiden

 

Output van mtr

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. _gateway 0.0% 5092 0.4 0.3 0.3 234.3 3.3
2. Vigor.router 0.0% 5092 0.5 0.4 0.3 182.7 2.6
3. 1-24-21-31.ftth.glasoperator.nl 0.0% 5092 8.4 7.9 7.9 36.3 1.0
4. 10.10.10.253 0.0% 5092 8.1 7.8 7.7 13.6 0.4
5. m6.e1.ams0.transip.net 5.7% 5092 8.9 8.2 8.1 92.6 1.8
6. e1-a0.r1.ams0.transip.net 6.9% 5092 8.5 8.3 8.2 111.4 2.9
7. r1.s1.t2.ams0.transip.net 0.0% 5092 23.1 27.4 10.0 845.7 29.5
8. s1.l3.t2.ams0.transip.net 0.0% 5091 24.9 26.3 9.0 236.8 17.6
9. www.transip.nl 7.0% 5091 8.4 8.2 8.2 37.8 0.5

Reputatie 1

@Brian ik heb vannacht een mailtje gekregen dat jullie mijn oude modem hebben ontvangen…. terwijl ik deze niet eens heb opgestuurd! Wat moet ik nu doen?

Reputatie 7

Hi all, op de valreep, er staan werkzaamheden gepland voor vannacht (rond middernacht) die hopelijk de problemen moeten verhelpen. Ik ben zelf van het weekend niet aan het werk maar we staan in contact met de collega’s van de technische dienst en houden het in de gaten. Alvast een fijn weekend!

@ThijmenNL Dat ga ik na het weekend nog even uitzoeken, je hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Sinds vanacht 00:00 zie ik dat de packetloss laag is in mijn log (meestal 0%, enkele uitschieter). Af en toe een paar pakketjes die verdijnen, maar lang zo veel niet.

(Current detail is showing 2 minutes averages.)

 

Rond 4 uur vanacht zie ik nog een piek wat duidt op een onderbreking. Dat hoeft niet specifiek Tmobiel te zijn.

Daarna lijkt de verbinding nog iets stabieler te zijn (nog een klein bultje om 5:00).

 

Ik bekijk later vandaag nog wel even verder of ik nog meer uit de logs kan halen.

 

Al met al ziet het er tot zo ver goed uit. Bedankt heren!

Reputatie 7

@The Wrecker Dat is goed om te horen! We krijgen zojuist bevestigd dat de aanpassingen vannacht succesvol zijn uitgevoerd.

Hoe is de verbinding nu voor de anderen? @Joaonl en @Soundwork08 bijvoorbeeld? Ik hoor het graag!

Reputatie 3

@Brian om 00:00 in de gaten gehouden. Er was opeens een ping en pack loss spike en snel daarna groene balkjes!

Vanochtend ook alleen maar groene balkjes en in Valorant heb ik nu ook geen packet loss meer.

Erg bedankt voor je hulp! Hopelijk is het probleem nu voor een langere termijn verholpen.

Goed weekend

Reputatie 2

Hier lijkt het ook opgelost, dank voor de support Brian!

Reputatie 1

@The Wrecker Dat is goed om te horen! We krijgen zojuist bevestigd dat de aanpassingen vannacht succesvol zijn uitgevoerd.

Hoe is de verbinding nu voor de anderen? @Joaonl en @Soundwork08 bijvoorbeeld? Ik hoor het graag!

Ben dit weekend niet thuis, mogenavond pas weer maar als ik het zo lees is het opgelost.

Ik laat het morgen nog wel even weten...

Reputatie 1

@Sander@Brian als ik een WinMTR laat lopen naar de VOIP van mijn werkgever, inderdaad packetloss vrij, maar naar bijvoorbeeld Tweakers.net zie ik nog wel op 1 hop packet loss voorbij komen. Ik weet nu niet zeker of dit een probleem op het T-Mobile netwerk is, maar ik wil het wel even vermeld hebben.

Reputatie 7

Hi @Soundwork08,

 

Dank voor het checken! Kun je aangeven welke hop dit is en welk percentage loss zie je? 

Reputatie 1

Hi @Soundwork08,

 

Dank voor het checken! Kun je aangeven welke hop dit is en welk percentage loss zie je? 


Hi @Sander , dat is deze hop: https://ipinfo.io/87.233.21.3

Hij laat nu even geen packet loss zien, het wisselt dus.

Het kan ook bij True zitten… dat hoor ik graag van jullie.

Reputatie 7

Hi @Soundwork08, de issues lijken nu verholpen dus ik vermoed dat de oorzaak hier de specifieke hop is maar ik heb het voor de zekerheid nog even neergelegd bij ons netwerkteam.

@ThijmenNL Ik heb het nog even nagekeken wat betreft de oude modem en deze kan je gewoon naar ons retour sturen naar onderstaand adres. Doe er nog even een briefje bij met je adres en klantnummer dan komt dat helemaal goed. :wink:


T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ SCHIPHOL

 

Reputatie 7

@Soundwork08 Korte update: We hebben specifiek jouw voorbeeld en die van bbommel in dit topic doorgezet naar de netwerkengineer die eerder met de packetloss problemen bezig is geweest. Ik verwacht hier begin volgende week meer duidelijkheid over te hebben. Ik houd je uiteraard op de hoogte!

Reputatie 1

@Soundwork08 Korte update: We hebben specifiek jouw voorbeeld en die van bbommel in dit topic doorgezet naar de netwerkengineer die eerder met de packetloss problemen bezig is geweest. Ik verwacht hier begin volgende week meer duidelijkheid over te hebben. Ik houd je uiteraard op de hoogte!

Hallo Brian,

Ook ik heb opeens weer last van packet loss. Sinds gisteren merk ik dit bij Warzone. Het werkte weken goed, nu opeens niet meer. Is er aan jullie kant iets gewijzigd? Dat wil ik graag weten, en ook of hier wat aan te doen is. Zo niet, moet ik helaas overstappen.

Ik heb alles al gereset, DNS gewijzigd, game zelfs opnieuw geïnstalleerd. Het mocht niet baten.

Reageer