Beantwoord

pagina (Avans) niet bereikbaar

  • 23 December 2020
  • 14 reacties
  • 319 Bekeken

Goedendag,

Voor min studie moet ik inloggen op het Blackboard van Avans. Met mijn laptop kan ik overal inloggen behalve bij mij thuis niet. Daar krijg ik de melding pagina niet bereikbaar.

Kunnen jullie mij verklaren waarom het overal werkt behalve op de WiFi van t-mobile thuis.

mvg

Harry 

icon

Beste antwoord door Sander 26 December 2020, 12:45

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @Harry S

 

Ik kijk graag met je mee! Kun je de link delen die niet bereikbaar is? 

https://avansplus.nl/over-avansplus/blackboard

Dan krijg je een melding

Deze site is niet bereikbaar

Het DNS-adres van learn.avans.nl kan niet worden gevonden. Er wordt een diagnose van het probleem uitgevoerd

Reputatie 7

Dank @Harry S

 

Ik voeg deze site toe aan het lijstje. Zodra ik meer weet, zal ik het terugkoppelen. Mocht je een VPN hebben, dan is dat wellicht een tijdelijke workaround voor nu. 

Indien ik via een hotspot met 4G inloggen werkt het wel en bij iemand anders zijn WiFi werkt het ook. Ik heb geprobeerd om in de router draytec te komen maar ik weet het wachtwoord niet.

Reputatie 7
Badge +7

@Harry S ,

 

Het standaard inlog/wachtwoord zou user/user moeten zijn bij mijn weten.

Reputatie 7

Hoi @Harry S

 

het inloggen zou inderdaad moeten met user/user. Zie hier een uitgebriedere utleg: inloggen modem

 

Lukt dat niet, dan is mogelijk een fabrieksreset van het modem nodig. Hierna is de inlog/wachtwoord weer teruggezet. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Harry S en @Sander ,

Is het probleem van het inloggen op avansplus opgelost. Als ik de link aanklik kan ik gewoon de site bereiken dit zowel met Firefox en Google Chrome en via Wifi van T-Mobile Thuis. Trouwens maak ik gebruik van de volgende DNS servers: 1.1.1.1 en 1.0.0.1 Heb deze vast ingesteld in de router. Misschien dat dit verschil maakt

 

 

Reputatie 7

Hoi @soepkip67

 

Het aanpassen van de DNS server maakt inderdaad het verschil. Daarnaast is het IP adres van belang. Een kleine range IP adressen kan geen verbinding maken, het speelt dus slechts bij een kleine groep mensen. We zijn druk bezig om alle sites voor iedereen weer beschikbaar te maken. 

Tot nu toe doet de blackboard site het nog steeds niet. Volgens mij is het 1 of 2x gelukt, maar meestal niet.

Adres site is https://learn.avans.nl/webapps/login/

Reputatie 7

Hi @Harry S

 

Dank voor de update. Ik heb dan ook direct een herinnering gestuurd. Zodra ik meer weet, plaats ik het hier. Ik weet, het is nu even behelpen. Het gaat om contact tussen verschillende schakels (website, geodata partij, provider) en daar zit wat vertraging in. Bedankt voor je geduld tot dusver. 

Ok.

Nu heb ik problemen al een tijd met netflix. Ik heb een draytec modem. Indien ik de tv opnieuw installeer doet netflix het. Een dag later niet meer. Op jullie site staan al genoeg meldingen hierover. 

Wat kan ik doen 

Reputatie 7

Hoi @Harry S

 

Het probleem met bepaalde websites en de geodata zou nu grotendeels verholpen moeten zijn. Kun je bevestigen dat je weer op blackboard kunt inloggen?

 

Met Netflix ben ik niet bekend met lopende issues. Je Smart TV is verbonden met internet en heeft als een computer toegang tot Netflix. Het lijkt erop dat je Smart TV nog uit- en inschakelen de verbinding niet onthoudt. Wellicht helpt het om de TV bekabeld aan te sluiten. Anders is het wijs om de instellingen/handleiding van de Smart TV na te lopen. Daarnaast ben ik benieuwd of je wel een mobiel op je Wifi kunt, op het moment dat de TV dat niet kan. Werkt de mobiel wel, dan is het zinnig om bij de servicekanalen van de TV fabrikant aan te kloppen. 

Reageer