Beantwoord

Pakketverlies

  • 19 March 2021
  • 8 reacties
  • 540 Bekeken

Ik heb inmiddels een week last van pakketverlies. Hierdoor veel lag tijdens gamen. Is hier een oplossing voor? Volgens de testwebsite ligt het probleem meestal bij de provider. Gezien mijn ervaring met t-mobile geloof ik dat ook direct.

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 March 2021, 12:24

Bekijk origineel

8 reacties

Teleurstellend dat er vanuit T-mobile helemaal geen reactie is gegeven hierop. Ik ga ervan uit dat dit hetzelfde probleem is als in het topic 'TV hapert steeds // Traag internet Segbroek Den Haag’, maar een reactie of verwijzing had wel netjes geweest. Nog steeds geen verbetering in ieder geval:

 

 

Ik zit zelf iig. ook in die regio en ik ga er inderdaad ook vanuit dat dat het probleem is waar ik last van heb.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tim251 en @Veganze, sorry voor de late reactie vanuit onze kant! 

We proberen ook tijdens weekenden zoveel mogelijk op te pakken, maar omdat we dan niet alle moderators actief hebben, komt het weleens voor dat een topic van donderdag of vrijdag nog onbeantwoord blijft.

Eerdere snelheidsproblemen in de omgeving van Den Haag zijn verholpen. Hierdoor kon ook de TV haperingen of blokbeeld vertonen. Het probleem is inmiddels opgelost door het creëren van extra capaciteit. Ervaar je toch nog problemen? Laat het ons weten in dit topic: TV hapert en traag internet in Segbroek Den Haag.

Reputatie 7
Badge +3

Beste Tim,

Er is maar één juiste manier om te testen en dat is met een pc of laptop bekabeld rechtstreeks aangesloten op het T-Mobile modem. Vervolgens de Windows 10 Ookla Speedtest app installeren, de pc starten in veilige mode en dan de snelheidstest resultaten hier delen. Test dus niet via je browser! Tijdens de test ervoor zorgen dat even niemand anders de internet verbinding gebruikt.

Laat even weten wat eruit komt dan kunnen we verder zoeken.

N.B. Wat voor internetaansluiting heb je? DSL of glasvezel?

Met vriendelijke groet, Folkert

Hoi Folkert,

Ik heb glasvezel en m'n pc bekabeld rechtstreeks aangesloten op het modem. Al zou je het niet zeggen met een 5,71 mbps downloadsnelheid.

 

De loss staat hier op 0%, maar als ik een spel probeer te spelen krijg ik alsnog deze melding:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Jitter 1630 ms is helemaal niet ok. Kun je eens een factory reset van je modem proberen? Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

Als dat niet helpt even wachten tot er een moderator van TM Thuis reageert...

Ik heb sinds eergisteren last van een soortgelijk probleem. Glasvezel, en in games packet loss tot 20-40%. Ik heb een factory reset uitgevoerd op mijn router, maar dat heeft geen verschil gemaakt.

 

De jitter verschilt heel erg per keer dat ik een Speedtest uitvoer, maar de downloadsnelheid is wel vrij consistent tussen de 5 en de 20 Mbps, terwijl ik eerder zonder problemen boven de 100 uitkwam (mijn abbonement is 150/150 geloof ik). Dit is met een directe kabel naar de router, en op mijn telefoon over wi-fi heb ik soortgelijke resultaten.

 

als ik de speedtest op de site van T-mobile zelf uitvoer krijg ik overigens wel gewoon een nette 154/128, maar elke andere speedtest (site of app) geeft resultaten zoals hierboven.

Lijkt inderdaad op hetzelfde probleem Veganze. Bij mij heeft een factory reset ook niet geholpen.

Reageer