Beantwoord

PC aan, maar dan lopen TV en internet vast

  • 9 May 2017
  • 5 reacties
  • 259 Bekeken

Sinds overname van T-Mobile heb ik dit probleem.
Ik start mijn pc en nog tijdens het opstarten slaat mijn TV vast en ligt internet er uit.
Modem uit en weer aan verhelpt dit. Ik ben het echter beu om bij iedere PC opstart
naar de meterkast te lopen.

Is er een simpele oplossing of heb ik gewoon pech?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 9 May 2017, 22:32

Bekijk origineel

5 reacties

Nou.... hier zullen we toch wel een oplossing voor moeten kunnen bedenken, want de eerste reactie van een ander forum gebruiker van hier had een moker en einde oefening apparatuur als optie 😛 dus uhm...

Mijn aandacht heb je ;)

Is er meer informatie dan wat je nu hebt, want alleen op "pc aan" worden de opties wat vreemd...

- Kan je je pc een keer opstarten aangesloten op een ander stopcontact (andere stroomgroep...)
- Staat er in je pc een vast IP of krijgt deze een IP van je router/modem?
- Al een keer de lan-kabel van de pc op een andere poort aangesloten op je modem?

Is het direct bij aanzetten pc, is het bij inloggen, is het na inloggen, ooit een keer spanning gemeten (zijn er piekspanningen in huis bekend), staat je pc wel geaard aangesloten, staan al je spullen op 1 stopcontact aangesloten (monitor, pc, printer, etc?).
Het vervelende is dat ik al een paar jaar dezelfde configuratie heb.
Tijdens mijn Vodafone abonnement ging alles zoals het hoort.
Nu is het T-Mobile geworden en heb ik dit euvel.

Zal proberen de pc op een andere groep aan te sluiten.
Ik heb een vast IP.
LAN kabel op een andere poort ga ik ook meteen proberen.

Alvast bedankt voor de tips en de aandacht!

Frank, Almere
Het modem heeft wel zijn updates gehad?

Het zou niet mogen hoor, maar het klinkt als een gevoeligheid voor een loop / iets wat een signaal terug stuurt. T-Mobile heeft wel wat updates doorgevoerd om zodoende alles op hun aangepast infrastructuur werkend te houden.... Kan daar nog iets gebeurd zijn (als je de opstelling al jaren hebt namelijk...)

Probeer even te stoeien, ik denk dat een moderator van Thuis zelf mee zal moeten gaan kijken als het echt op het modem zelf aan gaat komen.
Nou moet ik je wel meteen even wat bekennen... Ik ben nog nooit op
de modem geweest. Als ik 192.168.0.1 klikte, kreeg ik de site van de modem.
Ik heb 'm nu bijna drie jaar, nooit aan de instellingen gezeten, nooit geweten
van een update...

Vervelend
Hehe lol,

Alsof ik elke dag mijn modem op updates controleer 😉 Ik weet het toevallig omdat het op het forum hier langs kwam dat men bij de overgang wat updates heeft lopen doen. Als het goed is zouden die ook automatisch gegaan zijn, dus je had het ook prima niet moeten weten :D

maar braaf werkend spul, installeert geen updates (ik probeer W10 Pro het al een jaar uit te leggen... hou op met zelf opnieuw opstarten).

Ik denk wel dat je meer kans hebt met een andere poort te gebruiken... Als je PC een piekspanning levert bij opstarten, dan kan na 3 jaar die lan-poort wat gevoeliger zijn geworden.

Je zou ook nog DHCP lease kunnen controleren... Ook al sta je fixed ingesteld, misschien komt daar een conflict in op en slaat er iets vast / vol in de cache.

Reageer