Beantwoord

plek van modem glasvezel

  • 28 December 2021
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo,

 

In mijn woonplaats is het sinds kort mogelijk om glasvezel te bestellen. Daar ben ik zeer geïnteresseerd in. In onze huiskamer komt op een plek de verbinding ideaal binnen voor dsl.

 

Op een andere plek, ook in de huiskamer komt de aansluiting voor Ziggo binnen. Ideaal dus.

 

Ik vraag mij af waar de aansluiting komt in ons huis voor glasvezel van T-Mobile. Is daar iets over te zeggen? Ik heb het liever niet in de meterkast. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 December 2021, 19:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sellinglennon 

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in de meterkast bijvoorbeeld of ligt de kabel nog voor de gevel?

Het glasvezelaansluitpunt komt meestal in de meterkast en hiernaast komt dan ook de mediaconverter. Vanaf deze mediaconverter gaat een internetkabel naar het modem, de kabel kan tot wel 100 meter lang zijn met Cat6 dus je kunt een internetkabel vanaf de mediaconverter naar een geschikte plaats aanleggen 

Hallo @sellinglennon 

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in de meterkast bijvoorbeeld of ligt de kabel nog voor de gevel?

Het glasvezelaansluitpunt komt meestal in de meterkast en hiernaast komt dan ook de mediaconverter. Vanaf deze mediaconverter gaat een internetkabel naar het modem, de kabel kan tot wel 100 meter lang zijn met Cat6 dus je kunt een internetkabel vanaf de mediaconverter naar een geschikte plaats aanleggen 

Thanks voor je antwoord. Nee heb ik nog niet. De kabels zijn pas gelegd door de straat. Dus zal nog door ons voortuintje het huis in. Dat wordt natuurlijk gedaan, maar zie er wel tegen op.

Reputatie 7
Badge +15

@sellinglennon

Het is een ondergrondse tuinraket die onder je tuin wordt "geschoten" dus er gaat hooguit een tegel weg bij de gevel om de kabel op te graven.

Thanks voor je snelle antwoord weer. Oké dat is dus niet zo spannend. Weet je of de monteurs van de meterkast naar onze huiskamer een kabel kunnen leggen? Ik heb werkelijk twee linkerhanden. 🤪

Reputatie 7
Badge +15

@sellinglennon 

Dat valt onder meerwerk

Mocht het niet zelf lukken geef dat dan ook telefonisch door aan Guidion die het modem komt installeren zodat er rekening mee wordt gehouden 😊

Hallo,

 

 

 

Ik vraag mij af waar de aansluiting komt in ons huis voor glasvezel van T-Mobile. Is daar iets over te zeggen? Ik heb het liever niet in de meterkast. 

Toen ze hier de glasvezel kwamen aanleggen werd er gevraagd waar ik de aansluiting wilde hebben. Ik weet alleen niet of ze dat altijd vragen. Ik heb de meterkast gekozen ...

Reputatie 7
Badge +15

Dat vragen ze meestal wel, er wordt samen gekeken naar een geschikte plek 👍