Beantwoord

[Poll] Haal jij je snelheid ?

  • 2 October 2017
  • 25 reacties
  • 730 Bekeken

Reputatie 7
Welke snelheid haal jij ?

De maximaal haalbare snelheid kan per woning verschillend zijn.
Check daarom de snelheid op https://netco-fpi-info.fourstack.nl wat er mogelijk is voor xDSL

Om het zo eerlijk mogelijk te maken moet je wel even testen op de site van www.speedtest.net
Selecteer dan de speedtest.net server in Amsterdam
icon

Beste antwoord door Forsale 24 October 2017, 14:53

Bekijk origineel

Haal jij je snelheid ?


25 reacties

Reputatie 5
Wat als je glasvezel hebt? ^_^
Reputatie 7
dan is de afstand niet belangrijk en mag je gewoon mee doen 🙂
Ik haal 70-90mbps meer dan beloofd. Zowel upload/download.
(glasvezel)

http://www.speedtest.net/my-result/6701008947
http://www.speedtest.net/my-result/6716635910

WiFi
Draytek: http://www.speedtest.net/my-result/a/3301503605
Eigen Linksys: http://www.speedtest.net/my-result/a/3301500550

De kwaliteit van de Draytek is echt teleurstellend. Regelmatig uitval op ethernet, dan werkt alleen de WiFi nog. Reset van de router werkt dan.
Reputatie 7
Hallo Jordytjes,

Dat zijn zeker mooie resultaten. alleen jammer dat je Ethernet poorten uitvallen. dat klinkt niet helemaal gezond. Heb je hierover al eens contact gehad met T-Mobile ?

qua wifi snelheid is de Draytek zeker geen parade paardje. gelukkig heb je een linksig die betere resultaten haalt maar het kan natuurlijk nog sneller op de WiFi 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Ik haal bekabeld op mijn glasvezel aansluiting gemiddeld 49 tot 50 mb up en down bij mijn 50 mb abonnement.
Echter bij het testen via de wifi is het heel erg fluctuerend, kan zo maar 95 tot 98% zijn, een dag of wat later slechts 75 tot 80%, de modem even resetten wil soms wel even helpen, ben het met t.s. eens dat de Draytek zeker op wifi gebied zeer matig scoort tot zelfs zeer slecht, slechts op zeer geringe afstand werkt het goed, is de afstand maar iets verder dan een paar meter dan zie je de snelheid dramatisch in zakken.
Vreemd genoeg kom ik sinds de T Mobile overname niet meer aan (met name) mijn uploadsnelheid.

500mb abonnement, voorheen regelmatig down -en up boven de 500. Nu blijf ik doorgaans steken op zo'n 470 download en 300-350 upload.

Wifi doet zo rond de 100/100. Korte afstand vanaf de Draytek, verder weg wordt het rap minder, maar ja, bekend probleem. 🙂
Reputatie 5
Badge
Ik weet niet wat je allemaal download, maar volgens mij merk je weinig verschil met 300 of 500?
Is dat uberhaupt relevant? :?

Ik doelde volgens mij ook duidelijk op de upload en niet de download.
Reputatie 7
Dat is wel raar, omdat het meestal gaat om downloaden, zie je dat de upload meestal sneller is.
Wel is het zo dat speedtest.net niet helemaal betrouwbaar is. ik zie namelijk verschil tussen de gewone en de beta en tussen de verschillende browser versies en de speedtest server.

ik test tegenwoordig gewoon met de speedtest app, geeft in mijn geval het beste resultaat.
Hoe heb jij getest ?
Test via de speedtest beta in chrome, maar ook via de gewone speedtest in IE, uiteraard bekabeld.

Het vreemde in het verhaal is dat ik dus voorheen wel altijd keurig rond of zelfs boven de 500 zat, ook in de beta in Chrome. Nu dus nooit meer. :(

Download zich vrijwel altijd goed met 400 hoog, enkel keertje een dipje naar 1e helft 400, maar dat vind ik acceptabel.

De upload echter met 300 laag (soms zelfs onder de 300) is toch wel wat vreemd en ook vervelend daar waar ik met name upload en veel minder download.
Reputatie 5
Badge
Ik vraag me dan af hoeveel en vaak je dan wel niet moet uploaden om daar last van te hebben?
Ik vraag me dan af hoeveel en vaak je dan wel niet moet uploaden om daar last van te hebben?

Dat is toch helemaal niet relevant Tom? Zucht.
Reputatie 5
Badge
Ik vraag me dan af hoeveel en vaak je dan wel niet moet uploaden om daar last van te hebben?

Dat is toch helemaal niet relevant Tom? Zucht.

Lijkt mij van wel, want ik zou alleen 500 nodig hebben als ik continue Gigabytes aan dat aan het uploaden ben, maar dat lijkt me voor privégebruik nogal onnodig.
Het is natuurlijk leuk om 500 te halen, maar als het met 300 of met 50 ook werkt kun je overal wel een probleem van maken 😉
Reputatie 7
De vraag was ook haal jij je snelheid.
Als Forsale 300 haalt en 500 verwacht dan haalt hij het dus niet :)

Zelf gebruik ik ook wel wat upload hoor (omdat het kan)
een NAS met backups die over 3 locaties gesynct word.
24/7 HD cameras voor beveiliging
VPN tunnels
Alles zo ingericht dat als me huis plat brand ik nog steeds al me belangrijke bestanden heb.
Nieuwe laptop backup terug zetten alsof er niets gebeurd is 🙂 ik haal de 500gig per dag up wel.
Ik vraag me dan af hoeveel en vaak je dan wel niet moet uploaden om daar last van te hebben?

Dat is toch helemaal niet relevant Tom? Zucht.

Lijkt mij van wel, want ik zou alleen 500 nodig hebben als ik continue Gigabytes aan dat aan het uploaden ben, maar dat lijkt me voor privégebruik nogal onnodig.
Het is natuurlijk leuk om 500 te halen, maar als het met 300 of met 50 ook werkt kun je overal wel een probleem van maken ;-)


Compleet irrelevante opmerking binnen dit "haal jij je snelheid topic", wellicht dat je jezelf beter kunt wenden tot andere topics.

Ik betaal voor 500MB, niet voor 300, of het nu wel of niet "nodig" is, nodig is relatief.

Ik heb een youtube kanaal en upload regelmatig gemiddeld 5-15GB bestanden, nu duurt dat langer terwijl dit niet nodig is, dus ja voor privegebruik heb ik dat "nodig" en is dus niet "nogal onnodig". Ik vind het "nodig" in de zin van dat het abonnementsbedrag het me waard is dat dit sneller gaat.

Misschien dat je beter bij feiten kunt blijven i.p.v. je eigen mening hier als feit te presenteren, dit leidt alleen maar tot forumvervuiling en je hebt niets bijgedragen aan dit topic. Eventueel kun je afsluitend nog even vermelden of je je 50MB snelheid wel of niet haalt, zijn we in ieder geval weer ontopic.
Reputatie 7
Hallo Forsale,

Wat leuk dat je je eigen Youtube kanaal heb. dan begrijp ik ook wel dat de snelste verbinding wel zo prettig is.
Zou je ook T-Mobile Thuis 1Gigabit nemen als dat beschikbaar was ?
En wat zou je daar dan voor over hebben ?

Technisch is het mogelijk voor T-Mobile om gigabit verbindingen aan te bieden in ODF gebieden.
Alleen heb ik een beetje de indruk dat T-Mobile het nog niet aan durft. (of ze willen de laatste zijn 😛 )ik zelf verwacht dat de kanten die nu 500Mbit hebben ook zou upgraden naar 1gig als dit beschikbaar was. (in ieder geval meer dan de helft) zelfs voor 20 euro meer
Hoi Hidden, ja hoor, ik zou zonder al te veel twijfel overstappen als de prijs binnen het acceptabele blijft. Wat is acceptabel? Tja lastig. :)

Om die 20 euro meer te pakken, dus 70 per maand, dit zou ik geen probleem vinden.

Ik snap ook nog niet helemaal waarom ze nog niet naar 1GB gaan, hardwaretechnisch gezien zijn ze er klaar voor, zo veel zullen er toch niet naar 1GB gaan, dus zie eigenlijk geen problemen? :?
Reputatie 7
Ik snap je helemaal. Het zou ook goede reclame zijn.
Alleen ik heb de indruk dat het meer een strategische keuze is.
Sales, de ouwe rotten die wat achterblijven 😛
Reputatie 5
Badge
15GB uploaden kost bij 500 ongeveer 4 minuten bij 300 ongeveer 6 minuten, waar hebben we het over! :?

En ik haal prima de 50MB en dat is genoeg voor gewoon thuis gebruik!
Ik snap je helemaal. Het zou ook goede reclame zijn.
Alleen ik heb de indruk dat het meer een strategische keuze is.
Sales, de ouwe rotten die wat achterblijven :P


Het zal mogelijk een strategische keuze zijn, maar misschien is de volledige infrastructuur er nog niet helemaal klaar voor en willen ze dat eerst op orde hebben i..p.v. vooraf eerst enkele gebieden vrij te geven?
15GB uploaden kost bij 500 ongeveer 4 minuten bij 300 ongeveer 6 minuten, waar hebben we het over! :?

En ik haal prima de 50MB en dat is genoeg voor gewoon thuis gebruik!


Ik zie dat je nog steeds je persoonlijke mening als feit blijft presenteren, top, ga zo door. Je bent vast de gangmaker op feestjes.
Reputatie 7

Het zal mogelijk een strategische keuze zijn, maar misschien is de volledige infrastructuur er nog niet helemaal klaar voor en willen ze dat eerst op orde hebben i..p.v. vooraf eerst enkele gebieden vrij te geven?

Zou kunnen. je krijgt dan namelijk weer een verschil tussen de WBA en ODF gebieden.
In WBA is KPN de actieve operator en die bepaald de snelheid. in ODF zet T-Mobile zelf het licht op de glasvezel en kunnen ze dus ook alles zelf bepalen. De Draytek heeft gewoon een gigabit link dus effectief word de verbinding gewoon geknepen naar de snelheid. zo ziet een pop er ongeveer van binnen uit.

De Switch rechts is of van KPN dan is het WBA of van T-Mobile dan is het ODF


Het zal mogelijk een strategische keuze zijn, maar misschien is de volledige infrastructuur er nog niet helemaal klaar voor en willen ze dat eerst op orde hebben i..p.v. vooraf eerst enkele gebieden vrij te geven?

Zou kunnen. je krijgt dan namelijk weer een verschil tussen de WBA en ODF gebieden.
In WBA is KPN de actieve operator en die bepaald de snelheid. in ODF zet T-Mobile zelf het licht op de glasvezel en kunnen ze dus ook alles zelf bepalen. De Draytek heeft gewoon een gigabit link dus effectief word de verbinding gewoon geknepen naar de snelheid. zo ziet een pop er ongeveer van binnen uit.

De Switch rechts is of van KPN dan is het WBA of van T-Mobile dan is het ODF



Ja het wordt sowieso geknepen, de reden hier van is me wat onduidelijk. Ik weet overigens niet onder welk gebied ik zou vallen, maar ik denk ODF. Toen ik van KPN naar (toen) Vodafone overging moest men mij fysiek overpluggen in de wijkcentrale.

Ik werd overigens recent door Ziggo gebeld met een aanbieding voor internet/tv, ik weet niet hoe het elders is, maar zij bieden in mijn regio max 300Mb. KPN/XS4alll/T-Mobile bieden allen gewoon 500Mb.
Reputatie 7
@hidden.nld Mooi topic! Ik vermoed wel een verschil tussen DSL en glas. Ik bedoel hiermee dat glas stabieler is dan DSL. Dat gezegd hebbende, ik heb thuis DSL en ik haal stabiel 40 Mb/s, zelfs soms iets hoger.
Reputatie 7
Hallo Sander,

Ja het mooie aan glasvezel is dat het super stabiel is :)

Maar dat hoeft niet zo te zijn. omdat een glasvezel letterlijk zo dun is als een haar en de uiteindes echt recht tegenover elkaar zitten is er eigenlijk geen fout tolerantie.



Zo ziet een otdr meting er uit op glasvezel. en hieruit haal je de demping van de lijn.
Je ziet dat de demping hoog is op de connector. dit kan al gebeuren door 1 stofje op de connector.

Reageer