Beantwoord

Poorten 3 en 4 van de Router voor LAN en TV

  • 4 December 2018
  • 5 reacties
  • 6726 Bekeken

Goedemiddag,

Een maand geleden is T-Mobile thuis bij mij geïnstalleerd en dit werkt tot nu toe vlekkeloos.

Naar mijn woonkamer ligt één LAN-kabel en die gebruik ik voor de TV-box. Graag zou ik ook mijn PS4 hier op aansluiten door een switch te plaatsen in mijn tv meubel. Helaas zijn poort 3 en 4 nu alleen bruikbaar voor de TV-boxen en gaat mijn oplossing dus niet werken.

De monteur, die het een maand geleden bij mij heeft aangesloten, heeft aangegeven dat er een update komt die er voor zorgt dat de poorten 3 & 4 ook bruikbaar worden als LAN poorten. Iemand een idee wanneer deze update komt?

Of iemand die een andere oplossing heeft voor mijn situatie?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pieter_B 4 December 2018, 15:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@nickvanderw

Welkom op het forum voor en door klanten.

De informatie over dat er een update aan zou zitten te komen is nieuw voor mij, maar wie weet.

Een andere oplossing die voor nu werkbaar is, staat uitgelegd in dit topic.
Hierbij werken we met VLAN's via TRUNKS om Internet en IPTV over 1 UTP kabel te laten lopen.

Hopelijk heb je iets aan deze oplossing.
Reputatie 7
Hi nickvanderw, of en wanneer de poorten vrijgegeven worden en hoe dit er in de praktijk dan uit komt te zien is nog niet bekend. Deze monteur loopt wat op de zaken vooruit maar als deze wijziging plaats gaat vinden dan hoor je het zeker hier op de Community! 🙂
Hallo,

Ik zou inderdaad ook alle Lan poorten (Huawei HG 659) willen gebruiken om mijn apparatuur aan te sluiten. Sinds een paar weken heb ik internet glasvezel van T-Mobile (zonder tv en bellen) en tot nu toe heel tevreden mee. Enig minpuntje vind ik dat ik alleen 2 Lan poorten kan gebruiken. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Reputatie 4
Hi @Seker_M,

Allereerst: welkom! 😄 Persoonlijk hoop ik ook dat er snel een verandering aan zit te komen, dus ik ga keihard met je mee duimen. Wat niet is kan nog komen, toch!?
Reputatie 7
Badge +1
Een simpele oplossing is om er een goede switch tussen te plaatsen zeg maar een die geschikt is voor een hoge doorvoersnelheid, in de elektronicawinkel zijn die dingen niet eens zo duur.

Zeg maar aansluiten op poort 1 of 2 en dan de benodigde poorten op de switch gebruiken ze zijn er met 4 poorten tot misschien wel 8 of meer

Reageer