Beantwoord

Poorten openzetten Ip camera Sony

  • 12 October 2021
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

Wij hebben een ip camera van Sony en hebben een aantal poorten opengezet in het modem:

Zyxel VMG8825-T50. We kunnen nu de loginpagina van de camera zien op het Externe ip adres echter krijgen we hier geen beeld op. Er dient nog een poort opengezet te worden. Echter weten we niet welke poort er nog opengezet dient te worden. De poorten die openstaan momenteel zijn: 80, 554, 4433, 443, 5050. De poorten die we ook open hebben gezet maar niet openstaan zijn 28080, 8080

Mijn vraag is hoe krijgen we poort 28080 en 8080 open en welke poort hebben we nog nodig?

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 October 2021, 19:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @reneennetty 

Dit lees ik op google :

The default HTTP port is 80. This port is used to display the web interface, but remember that port 554 is the one that carries video, so when you bring up a camera on your browser you must have ports 80 and 554 open.

Welke merk/type IP camera heb je? Misschien dat we additionele onfo op google kunnen vinden bijvoorbeeld.

Reputatie 3

Hoi @reneennetty 

Dat zijn wel heel veel poorten die je moet openzetten om simpel je IP camera remote te bekijken. Mijn grote vraag nu is ook of er geen app is voor je camera. In 9 van de 10 gevallen hoef je dan niet eens poorten open te zetten. De meeste moderne IP camera’s hebben wel zoiets.

Indien het hier om een al wat oudere camera gaat wil ik je toch dringend adviseren om te kijken of dat ding nog wel regelmatig securityupdates krijgt. Indien dit niet het geval is zou ik die poorten snel dichtzetten want voor je het weet hebben ze je cam te pakken en zitten ze op je interne netwerk.

Wat betreft poort 8080 en 28080 het kan zomaar zijn dat deze door de Zyxel zelf gebruikt worden. Zelf gebruik ik dat ding niet dus durf er geen harde uitspraak over te te doen. Volgens mij kan @Waqqas je hier meer over vertellen.