Beantwoord

Port forwarding Zyxel T50 met glasvezel wil echt niet werken


Reputatie 2

Zojuist is mijn glasvezel verbinding aangesloten door de monteur. Internet werkt top. Nu ben ik alles aan het instellen zodat van alles vanaf buiten beschikbaar is, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik stel al jaren port forwarding in voor van alles en nog wat dus het verbaasd me dat het nu niet lukt. Ik heb een screenshot bijgevoegd van mijn huidige instellingen.

  • Alle apparaten zijn via het interne netwerk gewoon bereikbaar. Dus 192.168.1.140 komt gewoon uit op m’n webserver. Maar via mijn externe IP niet.
  • Ik heb al een factory reset gedaan
  • Ik heb de router al een aantal keer opnieuw opgestart.
  • Ik heb de firewall uit gezet: geen resultaat (erna opnieuw opgestart)

 

 

Volgens mij mis ik ergens een instelling. Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door ericmb 21 July 2020, 21:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 4

En je test dit vanaf je eigen internetverbinding?

Of via 4G of echt vanaf een andere lokatie?

 

Reputatie 2

Thanks voor je snelle reactie! Ik test dit vanaf m’n eigen verbinding én 4g via m’n telefoon. Beide geen resultaat.

Reputatie 7
Badge +5

@Yoram001 

Zomaar wat vraagjes.

Je probeert te verbinden via het nieuwe externe T-mobile thuis IP adres ?

Of loopt de verbinding via een DNS service en is die nog niet aangepast?

 

Reputatie 2

Ja direct via mijn externe ip adres. Dat adres heb ik van mijnip.nl

 

Niet via een dns. Heb het record van m’n domein aangepast, maar dat duurt minimaal 24 voordat de dns cache van de provider is vernieuwd. Dus ik test echt alleen via het externe ip.

 

ook als ik dat externe ip intik op m’n telefoon met wifi uit (dus via 4g)kan ik geen van m’n servers bereiken.

Reputatie 5

Hallo @Yoram001 

Heb je echter al geprobeerd om te verbinden door je ip:poort in je adresbalk in te typen?
Vaak is alleen je externe ip adres niet voldoende.

Reputatie 2

@fluxsystem 

Zoals je kan zien in m’n eerste post heb ik meerdere poorten geforward en ik test steeds met een paar poorten.  Zoals 8123, welke voor mijn home assistant server is. Of 5001 voor m’n synology nas.

Allemaal bereikbaar via m’n interne netwerk, maar niet van buitenaf. 

btw, als je met een gemiddelde browser naar een adres zonder een poort in te typen gaat begint hij altijd met poort 80. Maar zelfs dat werkt niet.

Ik heb btw het port nr van m’n router veranderd naar 81 zodat hij niet in de weg kan zitten.

 

Ik ga denk ik maar proberen contact op te nemen met de klantenservice want ik kan niks bedenken wat er aan mijn kant fout gaat...

Reputatie 2

Zojuist met de klantenservice gebeld. Ik ben onwijs goed te woord gestaan door Patrick. Echter kon hij mij helaas niet ondersteunen met dit onderwerp en verwees me door naar het forum.

Ondanks alle snelle top reacties wil het nog steeds niet werken. Dus als iemand eventueel weet wat er aan de hand kan zijn zou ik dat graag horen. Zijn er eventueel pagina’s waar ik een screenshot van kan maken om te helpen?

Reputatie 7
Badge +2

Heb je gezocht op "port forwarding" in deze community? Er zijn vele posts over soortgelijke problemen. Wellicht kan je daar nog tips uit halen.

Mvg. Marcel

Reputatie 2

@Marcel MCi 

Jazeker, ik heb bijvoorbeeld deze forums bijna helemaal doorgelopen:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwading-zyxel-modem-lijkt-niet-te-werken-317809 > Hier had de TS de regels niet op actief staan. Uiteindelijk ziet mijn configuratie er bijna hetzelfde uit. In tegenstelling tot de wan interface, aangezien dat veranderd is naar ETH_internet bij een firmware update begreep ik.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-zyxel-werkt-niet-317838 > Hier loopt Kevino123 tegen het zelfde probleem als ik. Echter word het topic gekaapt door iemand anders en zie ik geen oplossing voor het probleem.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/vmg8825-t50-laten-connecten-met-mijn-raspberry-pi-van-buitenaf-317358 > IP Verkeerd ingevuld. Dat heb ik juist staan.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/zyxel-vmg8825-t50-port-forwarding-323512 > Zelfde probleem maar loopt dood

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ga maar nog eens een factory reset proberen dan.

Reputatie 2

Zojuist een factory reset gedaan. Dat bood geen oplossing.

Ik begin dit nu wel enorm irritant te vinden. Wie zou mij kunnen helpen om in contact te komen met iemand van T-Mobile die mij eventueel wel kan helpen. Ik zou er zelfs voor willen betalen aangezien die open poorten voor mij een must zijn…

Ik zit er ook aan te denken om de zyxel gewoon helemaal te skippen en voor een mikrotik routertje o.i.d. te gaan.

hi, 

I found it easier to setup DMZ vs getting port forwarding to work. Setup DMZ under NAT in Networking. Just setup a very basic Linux VM with 1 user, a good password and add the IP of that VM to DMZ, job done. 

 

Hope this helps, 

Eric

Reputatie 7

Hey @ericmb,

Thank you for your input! I hope that your solution will help a lot of users that are facing the same problem! :smile:

Reputatie 3

Hebben die apparaten wel de gateway naar de Zyxel staan? Anders gaat het niet werken.

nb: Ik heb ook zo'n Zyxel en port forwarding werkt hier goed.

Reputatie 1

Hallo,

 

ik loop ook tegen deze problemen aan. En de status is wisselend.

Een jaar geleden overgestapt naar T-Mobile, (opnieuw) alles ingeregeld om van buitenaf met VPN mijn netwerk in te kunnen, maar dat lukte niet met mijn mobiele telefoon. Wel vanuit een thuisnetwerk ergens anders. Hier heb ik over geklaagd, maar er gebeurde niets. drie maanden terug bleek het ineens te werken, maar sinds een paar weken werkt het nu totaal niet meer. Als ik een trace route probeer blijf ik steken in 80.249.211.184.

Daarna is men het spoor bijster.

Dit IP is van:

inetnum:        80.249.208.0 - 80.249.211.255netname:        NL-AMSIX-PEERINGLAN1

Blijkbaar staan er tabellen niet goed ingeregeld. Zo juist gebeld met 0800 0092, maar die hebben hier geen verstand van en sturen (weer) naar dit forum.

De provider lost het dus niet op.

 

Vreemde gang van zaken.

Moet mijn abonnement maar eens heroverwegen.

 

Groet.

 

 

Reputatie 3

Gebruik je de smartphone als hotspot of als VPN Client?

Wat voor VPN is het? IPSec? PPTP?

Reputatie 1

Ik gebruik mijn telefoon dan als VPN client.

Bij de vorige proveider, Telfort (ex-XMSNet) werkte ik met PPTP en OpenVPN. Beide falen nu.

Volgens mij wordt de Zyxel gewoon niet gevonden of wordt het antwoord geblokkeerd.

Ook de port forwarding werkt dus niet. DMZ inschakelen ook niet.

 

Reputatie 3

Hm, ik heb het net getest en het werkt hier wel. Getest met een PPTP VPN naar een Synology. Ik gebruik de native VPN client op een Android. En op de Zyxel is TCP poort 1723 geforward naar de Synology.

Reputatie 1

Ik heb achter de Zyxel een Netgear Nighthawk draaien. In de zyxel heb ik dmz aangezet met doorsturen naar mijn router.  

Als ik mijn telefoon laat verbinden met de wifi van de zyxel, kan ik gewoon de vpn opzetten naar mijn NAS die achter de Netgear zit.

Van buiten af lukt dit dus niet.

hi, 

I found it easier to setup DMZ vs getting port forwarding to work. Setup DMZ under NAT in Networking. Just setup a very basic Linux VM with 1 user, a good password and add the IP of that VM to DMZ, job done. 

 

Hope this helps, 

Eric

dit is de oplossing, ik was ook in het verkeerde stuk aan het zoeken.

DMZ ingesteld en gaan met die banaan.

Eventueel daar via port forwarding limited porten doorzetten. 

Reputatie 1

Beste svdstraten,

ik schreef dus:

In de zyxel heb ik dmz aangezet met doorsturen naar mijn router.  

Werkt niet.

En geen enkele reactie verder van T-mobille. Betalen mag je. Service nihil. Waar kun je eigenlijk klagen?

 

 

Klagen heeft daar idd geen zin. Blijft gek dat je niet even met een tweede lijns techneut kan praten. Forum is leuk maar voor dit soort dingen niet hee praktisch. 
 

wat heb je geprobeerd en hoe is je opstelling (in t kort). 
wat ik nu heb is de dmz aangezet (netwerk, NAT). Adres ingegeven van mn eigen firewall. Canyouseeme.org getest op de poort die ik op mn firewall heb ooengezet. Die is nu wel zichtbaar. 
 

ik was eerst in de acl regels van de firewall aan het knoeien. Dat gaat in ieder geval niet werken. Ben blij dat ik die zyxel beperkte setup nu kan omzeilen. 

Reputatie 1

Hmm. DMZ staat al tijden aan, maar als ik Canyouseeme.org  gebruik voor poort 1194 (openVPN), krijg ik een error. Ik heb geprobeerd met alleen DMZ naar mijn router, met DMZ plus portforwarding, maar het werkt niet. Het heeft gewerkt, maar werkt sinds een paar maanden dus niet meer.

Ik heb dit probleem ook, alles ingevuld zoals het zou moeten. Ik ben niet zo technisch dus er is wel een kans dat er wel een oplossing bestaat, maar alle topics die ik helemaal heb nagelezen hebben tot zover niets geboden dat bij mij werkt.

Als de klantenservice ook geen verantwoordelijkheid wil nemen (dit is toch nonconformiteit!! Je mag redelijkerwijs deze functionaliteit verwachten van dit product), wat blijft er dan nog over? Is het mogelijk die zyxel eruit te schoppen en te vervangen door iets anders met hetzelfde abonnement, of wordt het overstappen op een andere provider?

Reputatie 7
Badge +4

Het is zeker mogelijk om je eigen hardware te plaatsen i.p.v. de standaard hardware vanuit T-Mobile
Voor meer informatie zie deze handleiding die is opgesteld door @Hidden.nld  

Het is zeker mogelijk om je eigen hardware te plaatsen i.p.v. de standaard hardware vanuit T-Mobile
Voor meer informatie zie deze handleiding die is opgesteld door @Hidden.nld  

Dank voor je reactie.

Heb de klantenservice gebeld en ze geven aan dat port forwarding helaas helemaal is afgeschaft bij de laatste update en komt nooit meer terug.

Ook het aansluiten van een eigen router bij glasvezel is zeer onverstandig, geven ze aan.

Wat blijft er dan nog over? Ik wilde wisselen van provider maar ze geven aan dat dit mogelijk een trend is die meer providers gaan volgen.

Ik heb echt port forwarding nodig voor een zeer belangrijk project. Maar ik zit nu vast in een kafkaeske toestand.