Beantwoord

portforwarding


goedenmiddag,

 

ik heb meerdere malen een portforwarding geprobeerd uit tevoeren maar dit werkt naderhand niet.

kan iemand mij uitleggen wat en waar het fout gaat??

betreft een zyxel modem en 1000/1000 glasvezel verbinding.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 25 July 2021, 10:02

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rfgm.stuivenberg 

Hopelijk helpt de uitleg in deze topic je verder, zie de reactie van Pieter_B :

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/port-forwarding-zyxel-t50-met-glasvezel-wil-echt-niet-werken-323803/index2.html

dat is allemaal al gedaan en heb zelfs iemand na laten kijken die in de ict zit maar forwarding komt niet live

Reputatie 7
Badge +5

@rfgm.stuivenberg 

Plaats eens wat schermdumps van jouw instellingen.

VOORBEELD

EN ZOIETS

De vraag om het uit te leggen waar het fout gaat is wat kort en onvoldoende.

Controleren of proberen of de poorten open staan moet je nooit doen vanuit het eigen interne netwerk.

 

Reputatie 7
Badge +15

Is de server IP adres ook een statische IP?

dit zijn de poorten en zo zijn ze ingesteld

dit zijn de poorten en zo zijn ze ingesteld

 

krijg de foto’s er niet in op de een of andere manier maar ze staan net als bovenstaand ingesteld maar dan ip van het apparaat waar het heen moet en als ik die verander naar die van de router maakt dat geen verschil 

Reputatie 7
Badge +15

@rfgm.stuivenberg 

Klik op het afbeelding icoontje om een afbeelding toe te voegen.

En de IP van je laptop/pc die je van de Zyxel-T50 krijgt en invult bij server IP adres, is die statisch?

Reputatie 7
Badge +3

@rfgm.stuivenberg 

Kun je het device met zijn fixed IP wel bereiken vanuit je eigen LAN?

Reageert het device binnen je LAN wel op ping requests?

Probeer een een factory reset van de T50 en begin eens weer overnieuw, er zijn wel meldingen dat pas daarna alles wel uit het niets begon te werken.

@Waqqas gedaan maar voegt ze er niet bij

hoe controleer ik of het een statische ip is ???

@rfgm.stuivenberg

Kun je het device met zijn fixed IP wel bereiken vanuit je eigen LAN?

Reageert het device binnen je LAN wel op ping requests?

Probeer een een factory reset van de T50 en begin eens weer overnieuw, er zijn wel meldingen dat pas daarna alles wel uit het niets begon te werken.

apparaat is al eens gereset hiervoor maar zonder succes op ping reageert ie wel

Reputatie 7
Badge +15

@rfgm.stuivenberg

Als de server IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.4 is dan kun je de DHCP range in de Zyxel aanpassen naar begin 192.168.1.10 en eind 192.168.1.254, zorg dus dat de server IP buiten de DHCP range valt.

Dit kun je regelen in het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk en dan onder de eerste tabblad.

@rfgm.stuivenberg

Als de server IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.4 is dan kun je de DHCP range in de Zyxel aanpassen naar begin 192.168.1.10 en eind 192.168.1.254, zorg dus dat de server IP buiten de DHCP range valt.

Dit kun je regelen in het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk en dan onder de eerste tabblad.

dat staat bij deze al ingesteld

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

 

 

Begin kan je in dit geval op 192.168.1.100 zetten bijvoorbeeld en je hebt een glasvezelverbinding?

 

 

Begin kan je in dit geval op 192.168.1.100 zetten bijvoorbeeld en je hebt een glasvezelverbinding?

klopt glasvezel 1000/1000

Reputatie 7
Badge +15

Ervaar je problemen bij online gamen of waarvoor zet je alle poorten precies open?

In principe staat UPNP standaard aan dus je hoeft geen poorten te openen voor gamen en anders is het probleem mogelijk iets anders.

Ervaar je problemen bij online gamen of waarvoor zet je alle poorten precies open?

In principe staat UPNP standaard aan dus je hoeft geen poorten te openen voor gamen en anders is het probleem mogelijk iets anders.

is voor gamen wil de poort open zetten maar blijft op moderate staan

Reputatie 7
Badge +5

In dat topic aangegeven om je PS een VAST Ip adres te geven.

In de Zyxel modem de DHCP pool vanaf 192.168.1.100 tot 192.168.1.254 (Zoals @Waqqas al aangaf)

Hierdoor behoud de PS zijn ingestelde IP adres.

Gooi al die rommel die er nu ingesteld is eruit, 3 maal het zelfde is alleen maar verwarrend.

Lees nog eens goed welke poorten TCP/UDP ingesteld moeten worden. wees flink, volg deze link :)

1e regel UDP 3074 tot 3079
2e regel TCP 1935 tot 1935
3e regel TCP 3478 tot 3480

En controleer bij de netwerk instelling → thuisnetwerken van de modem of UPnP ingeschakeld is

Da's alles
 

Reageer