Beantwoord

Problemen laden van Netflix op Sony Smart TV diverse foutcodes


Beste allen,
 
Allereerst even een korte introductie,
Wij worstelen nu al maanden met het feit dat wij op onze Sony smart TV’s geen Netflix kunnen kijken, cq Netflix kan niet geladen worden.
Ik heb nu al diverse keren contact gehad met de helpdesk van zowel Sony, Netflix en T-Mobile thuis, ondanks de vele uren input, waarbij velen naar elkaar verwijzen, is het niet mogelijk geweest om het probleem op te lossen.
 
Situatieschets
 
Wij in het bezit van 2 Sony android TV’s namelijk:

  • KD-49XG8096
  • KD-65XE9005

Software versie tv : PKG6.0360EL

Software versie : 6.2.5.-2789 R2018.1 android-28-JPLAYER2 Ninja_5.1==Sony

Netflix ESN        : NFANDROID2-PRV-SONYANDROIDTV2017-SONY=BRAVIA=4K=GB-6566-EBC36286F70D

                                               3FBE635DF8CD3D4AF5D5C9F6B786C17A6D48F0E8620188D0221
 
                Netflix versie:   nrdapp2018.1.6.3/ nrdlip 2018.1.6.3/mdxlib 2018.1.6.3
 

  1. Sinds de laatste firmupdate van Sony op de 1e tv (KD 49XG806 medio september/2020) is het niet meer mogelijk om contact te krijgen met NETFLIX.

De volgende foutmeldingen wordt er dan gegeven:

  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4

Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5
                                                    Netflix server 2 -  NW-2-5
                                                    Netflix server 3
                                                    V  Internetverbinding nw-4-7-2
Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
  
Na het aanpassing van de instellingen (naar België) werkte de TV ongeveer 2 maanden weer, maar bij iedere Netflix update kwam het probleem steeds weer terug waarbij de update verwijderd moest worden om weer toegang tot Netflix te krijgen, tot december dit jaar waarbij deze truc ook niet meer werkte.
 

  1. Bij de laatste TV firmupdate van de 2e televisie (KD-65XE9005 van 17 juni 2021 j.l. werkt Netflix nu ook al niet meer met dezelfde foutmeldingen.
  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4
  • Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5

                                                               X  Netflix server 2 -  NW-2-5

                                                               Netflix server 3

                                                               V  Internetverbinding nw-4-7-2

 

Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
 
EXTRA informatie:

  1. Beide tv’s zijn aangesloten aan een vaste CAT6/7a kabel en het glasvezelinternet bereik is 200Mb Up & Down.
  2. Netflix via onze telefoons en laptops, via de WIFI werkt wel.
  3. Alle andere apps werken wel prima op de TV’s met vaste ethernet aansluiting zoals:  Disney plus, Amazon Prime, Videoland, Youtube.. allemaal via dezelfde internet aansluiting.

Chromecasting van Netflix van de mobiele telefoons naar de TV werkt niet, bij Disney+, Prime, Videoland en YouTube lukt dit wel!

  1. Internet via de vaste kabels heeft prima bereik en toegang voor onze werkdesktops en laptops. WIFI in huis is ook prima.
  2. De TV’s zijn gekoppeld via een switch van de hoofdrouter naar de TV’s toe i.v.m. beperkte lan aansluitingen op de hoofdrouter (DRAYTEK).

Wanneer wij de TV ’s direct aansluiten met een cat6/7A kabel aan de router, zonder tussenkomst van de switch geeft dit helaas hetzelfde resultaat.

 
Op advies van  de meerdere helpdesks:
Sony TV:

  •  TV ’s meerdere keren opnieuw opgestart naar 1e configuratie en alle updates verwijderd.
  • Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cache, opslag e.d. verwijderd.
  • TV instellingen op België gezet.
  • De internet router meerdere keren gereset en van het stroom afgehaald.

 
Netflix:

  • Internet testen gedaan.
  • Netflix op vaste kabel getest en via de WIFI beiden werkte niet op de televisies.

 
T-Mobile:

  • De router is diverse keren gereset en van het stroom af geweest.
  • Internettest heeft plaats gevonden op basis van een vaste Ethernetaansluiting met een goed eindresultaat.


Het lijkt erop dat op 1 of ander manier na de firm updates meerdere protocollen/filters bij zowel Sony, T Mobile en Netflix elkaar bijten bij beide televisies of er is iets mis met de ingebouwde Chromecasts in beide TV’s.

Bij het lezen van de oplossingen op de T-Mobile community heb ik ook het DNS profiel aangepast op de TV naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4. met als resultaat dat ik geen Ethernet verbinding meer had.
 

Wie heeft net als ik dezelfde problemen ervaren en kan mij helpen aan een oplossing.


Ik heb verder geen technische achtergrond b.t.  /IP4 adressen, subnet masker, Primaire DNS, DNS servers s of gateways aan te passen.
Mocht dit nodig zijn  op mijn tv dan zou ik heel graag een duidelijk handleiding of customer support hiervoor willen ontvangen.
 

Dank, Johan

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 June 2021, 15:32

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Johan201172,

Wat vervelend dat Netflix niet werkt en goed dat je de situatie zo uitgebreid hebt beschreven. De oorzaak zit 'm in punt 5 onder extra informatie. Je hebt dus de Draytek en je bent niet de enige bij wie dat de boosdoener is. De precieze reden waarom het niet werkt, is volgens mij nooit achterhaald, maar het goede nieuws is dat T-Mobile hem om kan wisselen voor een nieuwe router. Een moderator zal dat na het weekend regelen. Daarmee zouden de problemen opgelost moeten zijn. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt.

Hoi TMTV,

Dank voor het aanleveren van de oplossing voor het probleem! 

Hopelijk zal dit ook de vragen van meerdere T-Mobile klanten die hetzelfde probleem ervaren met Sony Bravia's, ook beantwoorden,

Zal de T-Mobile mij een nieuwe router toesturen of moet ik zelf nog actie ondernemen?

Dank, Johan

Reputatie 7
Badge +6

@Johan201172 Een moderator zal hier vanzelf reageren. Ze behandelen berichten op volgorde van binnenkomst, meestal binnen 24-48 uur.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Johan201172, bedankt voor je uitgebreide omschrijving, daar kunnen we mee aan de slag!

@TMTV heeft het al correct aangegeven, dus ik ga er enkel nog voor zorgen dat je een Zyxel + Media Converter toegestuurd krijgt. Omdat dit fragiele apparatuur betreft, wordt dit altijd geïnstalleerd door een monteur. Je zult in de loop van de week een afspraaktool per SMS en e-mail ontvangen en een track&trace-code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt blijven houden.

Laat je het weten wanneer de monteur alles geïnstalleerd heeft, alsjeblieft? Thanks!

Goedemiddag @Johan201172, bedankt voor je uitgebreide omschrijving, daar kunnen we mee aan de slag!

@TMTV heeft het al correct aangegeven, dus ik ga er enkel nog voor zorgen dat je een Zyxel + Media Converter toegestuurd krijgt. Omdat dit fragiele apparatuur betreft, wordt dit altijd geïnstalleerd door een monteur. Je zult in de loop van de week een afspraaktool per SMS en e-mail ontvangen en een track&trace-code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt blijven houden.

Laat je het weten wanneer de monteur alles geïnstalleerd heeft, alsjeblieft? Thanks!

Beste Jason en TMTV,

De installateur is net langs geweest en heeft de Zylex router geplaatst.

Netflix werkt weer als vanouds op beide televisies.

Dank voor het goede advies en de snelle service.

Gr, Johan

Reputatie 7
Badge +16

@Johan201172 Dat is geweldig nieuws: ik had niet anders verwacht, maar toch top om te lezen dat het ook bij jou het gewenste effect heeft gebracht! 😄 

Heel veel plezier met Netflix en als we nog eens kunnen helpen, geef een seintje!

Hoi Jason,

 

wij hebben hier precies hetzelfde probleem. Kan er ook een convert naar mij toegestuurd worden of een monteur? Dit is namelijk erg irritant dat ik dit elke dag krijg 

 

Reputatie 7

Hoi @Mohamed87 ,

Thanks voor je vraag en welkom op de Community! Je bent zeker goed geïnformeerd! Het klopt inderdaad dat een ruil van modem en Media Converter vaak de problemen met de NW2-5 error oplossen. Ik heb daarom direct een verzoek ingelegd om het modem te ruilen. We houden je op de hoogte! 

Hoi Boris,

 

Dank voor je bericht! Wordt ik gecontacteerd via dit

topic of wordt ik gemaild/gebeld?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mohamed87, we houden je graag zowel per e-mail als in dit topic op de hoogte van de status, zo krijg je alle informatie niet slechts op één plek. Bovendien is dat voor eventuele meelezers ook profijtelijk! 😄

Reputatie 1

Beste T-Mobile / @Jason 

Wij hebben exact hetzelfde probleem met toevallig ook bijna hetzelfde type tv.

Ook een smart tv van Sony en alles al geprobeerd om het weer te laten werken.

Maar tot op heden geen succes.

Is al bewezen dat het wisselen van de router idd werkt?

Hopelijk lost dat ook het vele uitvallen van de wifi op de laatste maanden?

Alvast bedankt voor je hulp

 

Met vriendelijke groet,

 

Iris Keppels

 

Reputatie 7

Hi @IrisGeldermalsen, top dat jij dit hier aankaart! Zoals Boris hierboven heeft aangegeven klopt het inderdaad dat het omwisselen van het modem dat jij nu in huis hebt, ervoor zorgt dat het probleem dat wordt omschreven vaak wordt opgelost. Ik heb dan ook meteen een verzoek ingediend bij de technische dienst om het huidige modem te switchen voor een Zyxel modem én een media converter jouw kant op te sturen. Zodra het nieuwe modem bij jou is geïnstalleerd, hoor ik heel graag van je of dit het probleem als sneeuw voor de zon heeft laten verdwijnen! 🎉

 

We zijn 4 dagen verder maar verder niks gehoord. Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar zou fijn zijn als ik geïnformeerd wordt over termijn dat ik wat hoor 

Reputatie 7

Hi @Mohamed87 ,

Ik ben hier direct voor achterna gegaan en heb zojuist samen met mijn collega er handmatig voor gezorgd dat de ruil in gang is gezet. Je hebt ook direct een e-mail van ons ontvangen met de details. Excuus voor het ongemak, maar het nieuwe modem is nu écht jouw kant op. Laat je ons weten wanneer het nieuwe modem is geïnstalleerd? Ik hoor het graag van je! 

Top dank je!

Reputatie 1

Beste,

Hier ook al maanden dit probleem. 

Vechten tegen de wie wat moet doen en met resultaat dat vandaag de Sony monteur mij hierop attendeerde. 

Hij geeft aan dat er poorten open gestuurd moeten worden. Graag ook wij zien op korte termijn een oplossing door het omruilen van de modem.

 

 

Reputatie 7

Hi @Wilco en Roxanne, super dat ook jullie dit topic hebben gevonden! Ik heb ook voor jullie direct een verzoek ingediend bij de technische dienst om een swap van het modem in werking te stellen en een media converter jullie kant op te sturen. Laten jullie het aan mij weten of het probleem helemaal weg is, zodra het nieuwe modem en de media converter zijn geïnstalleerd? Ik hoop dat jullie snel van deze melding af zijn en weer volop zonder problemen kunnen genieten! 😊

 

 

Reputatie 1

Hi @Wilco en Roxanne, super dat ook jullie dit topic hebben gevonden! Ik heb ook voor jullie direct een verzoek ingediend bij de technische dienst om een swap van het modem in werking te stellen en een media converter jullie kant op te sturen. Laten jullie het aan mij weten of het probleem helemaal weg is, zodra het nieuwe modem en de media converter zijn geïnstalleerd? Ik hoop dat jullie snel van deze melding af zijn en weer volop zonder problemen kunnen genieten! 😊

 

 

@Lisa 

 

Dank je wel. We zullen je informeren wanneer het is verholpen. 

 

Hoi,

 

monteur is langskomen en redelijk snel alles omgewisseld en ik kan nu eindelijk genieten van netflix. Ik ben heel blij met dit forum!! Dank TMobile voor de top service en oplossing!!

Reputatie 1

@Lisa @TMTV 

Vandaag is alles omgezet en het probleem is goed verholpen dank jullie wel voor de service. 

De oude modem ligt hier nog wel wat moeten we daarmee doen?

Dank nogmaals voor jullie service. 

 

Groeten van Wilco, Roxanne en de kinderen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wilco en Roxanne ,

Alle oudere apparatuur a la Huawei modems, Draytek modems mogen naar de milieustraat .

Reputatie 1

@TMTV @Lisa ,

 

Beste Lisa en T-mobil. 

We genieten nu al weer bijna een week van de verholpen problemen omtrent Netflix en Videoland. We zijn hier erg blij mee. Echter heb ik ook de vraag gesteld wat te doen met de oude modem? Zie bericht van 3 dagen geleden. Hierbij ook nog een nieuwe vraag hoe gaan we om met de kosten We hebben al die maa den wel voor Netflix en Videoland betaald maar niet kunnen gebruiken. Dit heeft al met al zeker 7 of 8 maanden geduurd. Welke compensatie mag ik van jullie verwachten?

 

Vriendelijke groeten Wilco Schut 

 

Reputatie 1

@Lisa @TMTV 

Vandaag is alles omgezet en het probleem is goed verholpen dank jullie wel voor de service. 

De oude modem ligt hier nog wel wat moeten we daarmee doen?

Dank nogmaals voor jullie service. 

 

Groeten van Wilco, Roxanne en de kinderen. 

@TMTV @Lisa 

 

Wanneer kan en mag ik Antwoord ontvangen op mijn vragen die ik heb gesteld. Zie ook bericht hier onder in apart bericht? Ik hoor graag zsm van jullie. 

Groeten Wilco 

Reputatie 7
Badge +6

@Wilco en Roxanne,

Ik ben ook maar een eenvoudige klant die graag anderen op weg helpt. Je vraag over een eventuele compensatie kan ik daarom niet beantwoorden. Dat zal iemand van T-Mobile, zoals @Lisa, moeten doen. Ze reageren hier vanzelf, meestal binnen 24-48 uur, maar als er een weekend tussen zit, kan het iets langer duren. Je vraag over het modem heeft @soepkip67 (ook een klant) hierboven al beantwoord: dat mag naar de milieustraat.

Reputatie 1

@Wilco en Roxanne,

Ik ben ook maar een eenvoudige klant die graag anderen op weg helpt. Je vraag over een eventuele compensatie kan ik daarom niet beantwoorden. Dat zal iemand van T-Mobile, zoals @Lisa, moeten doen. Ze reageren hier vanzelf, meestal binnen 24-48 uur, maar als er een weekend tussen zit, kan het iets langer duren. Je vraag over het modem heeft @soepkip67 (ook een klant) hierboven al beantwoord: dat mag naar de milieustraat.

@TMTV 

Dank he wel. Wij waren in de veronderstelling dat u van T-mobil was. Ik hoop dat @Lisa kan bevestigen dat de modem naar de kringloop kan en wat er misschien met compensatie nog gedaan kan worden. 

Wellicht dat @Jason @Boris ook op kunnen antwoorden. 

Reageer