Beantwoord

Problemen met Dhcp: slimme lamp Ikea verbinden aan Ubiquity

  • 9 January 2018
  • 7 reacties
  • 1126 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Beste forumleden,

Ik loop tegen het volgende probleem aan.

Omdat het wifi signaal niet voldoende is wat de draytek router verspreid.

Heb ik 2 accespoint bedraad aangesloten op het netwerk.
Het gaat om de Ubiquiti UAP AC lite.

Ik heb het wifi van de draytek uitgezet, want dat heeft verder geen nut.

Hiermee heb ik een prima denking in mijn huis, en ook gelijk 5Gh wT de draytek niet heeft.

Het probleem wat ik nu ervaar, is dat de Dhcp niet overal automatisch een IP nr aan geeft.
Ik moet bijvoorbeeld met mijn tablet aanmelden met een statisch IP nr, wan via dhcp krijgt hij geen IP nr.

Nu werkt het met statisch wel, maar bij sommige apperatuur kan ik geen statisch IP nr aan toe kennen. Met als gevolg dat deze niet verbonden kunnen worden met het wifi.

Oa het slime lampen systeem van Ikea.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groet,
Arno
icon

Beste antwoord door Sander 15 January 2018, 08:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi ArnoH,

Je bent al lekker op weg zo te lezen. Ik vind het altijd mooi om te merken dat mensen een product aanpassen aan de manier waarop het voor hen het beste werkt. Er is ook zoveel mogelijk!

Twee accesspoints bekabeld aangesloten, wifi op de Draytek staat uit. Nu kan de slimme lamp van Ikea niet verbinden, omdat deze een statisch IP adres nodig heeft.

Nou ben ik niet heel bekend met de Ubiquity of de lampen van Ikea, maar is er iets mogelijk om de lampen in een DMZ te zetten? Of anders het mac adres van de lamp te 'binden' aan het accesspoint? Lukt het wel als je slechts gebruik maakt van één accesspoint of onze Draytek?

Ik hoor graag over deze puzzel!
Hoi Sander,

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de draytek router.
Want als ik de dhcp uitzet op de draytek, en een andere router in het netwerk plaatst en dan daar de DHCP aanzet, dan krijgt wel alles automatisch een IP adres, en werken ook de slimme lampen.

Ik heb toen geprobeerd, Bind IP to MAc, maar als ik de andere router er weer tussen uit haal, en de draytek router de DHCP weer aan, werkt het niet meer...
Ik heb DMZ nog niet geprobeerd. Ben er ook niet mee bekend wat de functie hier van is.

Maar het zou prettig zijn als de Draytek router zijn werk gewoon deed ;-)

Groet,
Arno
Reputatie 7
Hi ArnoH, de combinatie van ons modem met de Ikea lampen kan inderdaad soms voor problemen zorgen. Er zijn je een aantal klanten voor gegaan die uiteindelijk een oplossing hebben gevonden! 😉
Tja daar was ik ook al achter gekomen ;-)

Niet alleen Ikea lampen hebben moeite met de draytek router.

Helaas werkt je link niet, zou je hem nog eens willen sturen?

Thanks
@ArnoH
Brians link zou nu wel moeten werken. 🙂
Reputatie 7
Hoi ArnoH!

Wat gek dat de link niet bij jou werkt. Inmiddels wel hoop ik? Anders heb ik de volgende oplossing voor je. Het ziet er niet echt mooi uit zo, maar op deze manier kun je 'm kopiëren en plakken in je browser:

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/ikea-tradfri-verbinden-met-de-draytek-vigor-2132f-router-294710
@Sterre
Ik had Brians link al gefixed. 😉

Reageer