Beantwoord

Problemen met grote downloads Google omgeving (GMail en Google Drive) Windows 10

  • 15 September 2020
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 1

Al een poosje heb ik problemen om files van meer dan 4MB te downloaden via GMail (attachment) of vanuit Google Drive. Het maakt niet uit of het bekabeld is of via Wi-Fi. Het probleem bestaat alleen bij gebruik van Chrome en Edge. FireFox kent dit probleem niet. 

 

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn Router lag (Netgear RAX80), maar door rechtstreeks te connecten met mijn DrayTek modem, kon ik dit testen en bleek dat het probleem nog steeds bestond. Het vreemde is dat ik het probleem niet heb wanneer ik geconnect ben met een andere provider (Tele2 GlasVezel en T-Mobile mobiele data). Het lijkt er dus op dat er ergens een instelling in het Modem van T-Mobile thuis iets niet lekker communiceert met Chrome en Edge. 

 

Chrome en Edge heb ik al gedeinstalleerd gehad en opnieuw een clean install gedaan. Cache geleegd. Niets helpt. Herkent iemand dit probleem en heeft iemand een oplossing gevonden die werkt. Ik hoor het graag

icon

Beste antwoord door Pieter_B 15 September 2020, 19:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Bij mij spelen de problemen helaas nog steeds.. Het wisselt wel per dag hoe erg het is.. Maar sinds gisteren werkt alles van Google weer een stuk minder goed.. Youtube video's haperen weer meerdere keren per minuut en een bestand groter dan 2 MB downloaden van Google Drive lukt (tenzij ik een VPN aanzet of via een Hotspot verbinding maak).

Reputatie 7
Badge +3

@bfdeleeuw193 

FireFox kent dit probleem niet. 

Zoals je eigen test al uitwijst, waarbij het wel lukt met FireFox, lijkt het mij sterk dat dit een TMT netwerk probleem kan zijn. Gezien dat het met FF probleemloos is, terwijl dit alles over hetzelfde netwerk gaat.

Heb hier in het verleden ook wel een problemen gehad met chrome om meerdere bestanden vanuit mijn google drive te downloaden. Begon meestal gewoon, maar na een paar seconden werd het afgebroken.

 

Reputatie 3

@bfdeleeuw193 , zou je eens kunnen kijken of de servers van Google voor jou nu allemaal goed bereikbaar zijn? Via onderstaande link kunnen die getest worden (letop, test duur bijna drie kwartier :-)

https://cloudharmony.com/speedtest-for-google

Drie servers zullen helemaal niet reageren (die zullen waarschijnlijk depricated zijn). De rest zou geen fouten moeten geven. Bij mij gaat het via 4G goed, maar via TMobile Thuis krijg ik diverse fouten te zien:

 

 

benieuwd of er bij jou misschien ook servers slecht bereikbaar zijn omdat je last had van een vergelijkbaar / hetzelfde probleem.

Reputatie 7

Hoi @bfdeleeuw193,

 

De issues uit het topic dat giljam aankaart zijn vrijwel helemaal opgelost. Speelt het probleem bij jou nog steeds?

Reputatie 1

@Sander Het lijkt nu inderdaad opgelost 

Reputatie 3

@bfdeleeuw193 Speelt dit probleem bij jou nog?

Bij mij nog wel. Probleem is direct opgelost wanneer je overschakeld naar 4G (via Hotspot of op telefoon direct).

Reputatie 1

@giljam Jazeker, maar het lijkt erop dat het een combinatie is van Chrome/ Google en het vaste netwerk van T-mobile. Zodra ik een andere browser gebruik (Firefox), lukt het wel. 

Reputatie 3

Klopt, het hangt inderdaad wel een beetje van de applicatie / device af. Youtube werkte bij mij niet vanaf Apple Devices via T-Mobile glasvezel (wel T-Mobile online). Maar vanaf de TV app (Android TV) ging het wel goed.

Het hangt er waarschijnlijk een beetje vanaf hoe de applicatie omgaat met packetloss en retries. Maar het blijft uiteindelijk een probleem van het T-Mobile netwerk, niet of de applicatie het toevallig weet op te lossen dmv retries.

Afgelopen weken is het weer erger geworden (streamen gaat nu ook niet meer goed vanaf mijn TV) maar dat komt waarschijnlijk omdat 25% van het verkeer nu failed door alle andere problemen bij T-Mobile. Zie ook:
 

 

@Boris @Jason , zorgen jullie er s.v.p. voor dat dit probleem ook opgelost wordt?

@bfdeleeuw193 , je kunt compensatie aanvragen voor de maanden dat er netwerk problemen waren.

Reputatie 3

Ik herken dit probleem ook. Een groot bestand Google Drive downloaden via het vaste netwerk van T-Mobile lukt niet. Als ik met mijn laptop via een Hotspot op mijn telefoon het bestand probeer te downloaden gaat dit zonder problemen.

 

Ook met Youtube ondervind ik problemen. Deze moeten regelmatig bufferen via de glasvezel verbinding (600+Mbit en ping < 5 ms).  Via 4G geen enkel issue.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Reageer