Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4, sinds overstappen naar T-Mobile

  • 21 April 2021
  • 54 reacties
  • 1359 Bekeken

Reputatie 1

Heb sinds begin April de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile Internet en alles van levering tot makkelijke zelf installatie en hoge down/up load snelheid etc. is soepel verlopen op 1 ding na en dat is het online gamen op mijn PS4. 

Het gaat hier om NBA 2K21, heb voor het schrijven van dit bericht eerst 2K laten weten wat er aan de hand was en die sturen mij vervolgens naar mijn ISP...T-Mobile dus.

 

Het gaat dus als volgt, PS4 is verbonden met het internet via kabel.
Ik krijg de correcte NAT type, type 2. 
Als ik NBA2K opstart gaat alles prima, als ik de online sectie laat laden dan doet hij dat ook heel normaal. Match making gaat ook prima zoals het hoort maar op het moment dat ik eindelijk in een potje zit met andere online mensen, dan krijg ik meestal na een minuut of 2 een “Attempting to restore connection” melding in game terwijl ik mijn vrienden op mijn headset nog steeds kan horen. 

Na 15 seconden “attempting to restore connection” gooit 2K mij uit het spel en krijg ik Error Code 56d85bb8, wat volgens een snelle google search te maken heeft met Port Forwarding. 

Had dus eerst mijn PS4 een statische IP adres gegeven en vervolgens de benodigde poorten open gemaakt, helaas zonder succes. Switchen van kabel naar Wi-Fi werkte ook niet.
Had ook wat gedaan met UPNP, Port Triggering en zelfs mijn PS4 als DMZ server opgesteld en allemaal zonder succes. 

Enig idee wat ik fout doe of wat het probleem is? of tips hoe ik dit toch kan fixen zou ik graag willen weten!

Alvast bedankt, Koezo

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 April 2021, 23:08

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Koezo123 

Er zijn meerdere mensen op dit forum die hier last van hebben, het probleem zit echter in het T-Mobile modem zelf, wat dat probleem is is nog niet helemaal duidelijk.

Veel mensen hebben dit kunnen oplossen door de T-Mobile modem te vervangen door een eigen modem/router met vlan ondersteuning, een modem/router zonder vlan ondersteuning zou ook kunnen als je glasvezel hebt maar dan komt er een managed switch bij.

Maak je gebruik van DSL of glasvezel internet en welke diensten neem je allemaal af van T-Mobile?

Reputatie 1

Hallo @Koezo123 

Er zijn meerdere mensen op dit forum die hier last van hebben, het probleem zit echter in het T-Mobile modem zelf, wat dat probleem is is nog niet helemaal duidelijk.

Veel mensen hebben dit kunnen oplossen door de T-Mobile modem te vervangen door een eigen modem/router met vlan ondersteuning, een modem/router zonder vlan ondersteuning zou ook kunnen als je glasvezel hebt maar dan komt er een managed switch bij.

Maak je gebruik van DSL of glasvezel internet en welke diensten neem je allemaal af van T-Mobile?

 

Heb alleen DSL Internet van T-Mobile. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Koezo123 

Je zou kunnen kijken voor een Fritzbox, neem er wel eentje waarop je het T-Mobile profiel kan selecteren zoals de Fritzbox 7590.

Reputatie 1

Bedankt voor de info @Waqqas, had helaas niet zomaar wat geld liggen voor een Fritxbox maar zag door een intensieve google search ene TP-Link Archer VR300 AC1200 voor 50 euro die vandaag werd bezorgd en heb hem nu ook geïnstalleerd…(kon inderdaad geen T Mobile profiel kiezen bij deze maar door 300 bij het VLAN profiel te zetten werkt hij gewoon) 

 

Heb nu al 3 NBA games online gespeeld zonder lag en zonder dat ik eruit gegooid word! Wel jammer dat dit een bekend probleem is maar gelukkig is het toch nu wel bij mij opgelost.

 

Nogmaals bedankt! 

Reputatie 7
Badge +15

Graag gedaan, op de community denken we graag mee aan een oplossing 😊

@Koezo123 @Waqqas mijn zoon heeft hetzelfde probleem op mijn ADSL verbinding met NBA 2K en zeurt me mijn hoofd gek om over te stappen. Dat kan sowieso pas in augustus. Ziggo werkt hier als het zomer is heel slecht. Glasvezel ligt er nog niet .. Dus werkt dat modem bij jou nog steeds? En hoe stel je zoiets helemaal zelf in? Doet de TV het dan nog? Die €50,- is dan nog wel een goede oplossing ..! Maar wel waardeloos van T-Mobile dat ze er niets aan doen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MyRe 

Met bovenstaande router kan je internet en IPTV beide werkend krijgen, vaste telefoon zal dan niet werken via je TP-LINK.

Zo stel je internet in

Zo stel je IPTV in

De gegevens die je nodig hebt zijn vlan 300 voor internet en 640 voor IPTV, priority kan je op 0 laten en verbindingstype Dynamic IP.

De linkjes zijn van het internet, het kan zijn dat jouw web interface er misschien anders uit ziet.

Hoi @Waqqas super bedankt (vooral namens mijn zoon, maar deze moeder zou ook wel blij zijn als het zou werken!). Was ook al 2e hands naar die Fritzbox aan het kijken. Vaste telefoon hebben we niet, dus als de TP LINK ook werkt, prima oplossing for the time being. 

Als ik kijk bij de link IPTV instellenzie ik bij de instellingen adsl aangevinkt staan, maar is het geen vdsl eigenlijk? Of maakt dat niet uit? Wij hebben vdsl, maar dus geen Bonding weet ik inmiddels (heb een boel bijgeleerd vanavond). 

Reputatie 7
Badge +15

@MyRe

T-Mobile biedt VDSL aan dus die moet je dan selecteren maar als je een Fritzbox kan scoren is dat natuurlijk veel makkelijker want dan hoef je alleen het T-Mobile profiel te selecteren in de setup, je zult wel een geschikte Fritzbox moeten kopen.

Ook met bovenstaande router hoort het te werken 😀

Dank je wel @Waqqas en dan dus de fritzbox 7581 of 7590?

 

Reputatie 7
Badge +15

@MyRe 

Van de 7590 weet ik dat hij werkte bij andere mensen en anders zou je even kunnen afwachten op de reactie van iemand anders, wellicht weten zij meer.

Nachtje geslapen en ik denk dat het dit wordt; tp link for the time being en als ziggo het probleem verhelpt of glasvezel wordt aangelegd (dat ligt in de planning, KPN Netwerk is al komen kijken maar begreep dat het dan nog wel even kon duren): overstappen

Dank voor je hulp @Waqqas en je suggestie @Koezo123 en mocht je dit nog lezen horen wij graag nog of het nog steeds werkt bij jou

Reputatie 7
Badge +15

Oke en indien je problemen ervaart met het instellen dan kun je die hier delen en dan komen we er hopelijk uit 👍

Reputatie 1

Nachtje geslapen en ik denk dat het dit wordt; tp link for the time being en als ziggo het probleem verhelpt of glasvezel wordt aangelegd (dat ligt in de planning, KPN Netwerk is al komen kijken maar begreep dat het dan nog wel even kon duren): overstappen

Dank voor je hulp @Waqqas en je suggestie @Koezo123 en mocht je dit nog lezen horen wij graag nog of het nog steeds werkt bij jou

Sinds ik het aangesloten heb, heb ik geen problemen met m'n internet gehad en dus ook 0 keer eruit gekickt in NBA2K! Waqqas heeft voor de rest ook al de nodige info geschreven dus alles hoort gewoon te werken met de TP Link !  

Zoon gaat hem met dit nieuws gelijk bestellen! Dank @Koezo123 en wie weet speel je binnenkort een keer met hem?! (Myon024)

@Waqqas 

Helaas de TV werkt niet! Precies gedaan zoals je beschreef hierboven, zonder succes. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

@MyRe

Als de instellingen goed staan in de router dan zul je denk ik dit topic moeten doorlezen en dat toepassen.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-tv-gebruiken-met-je-eigen-modem-324520

Dit moet alleen als je al overgezet bent op het nieuwe tv platform.

En werkt het gamen nu goed?

ik ga kijken! ja het gamen gaat goed en de timecapsule als wifi router (en backup en printer etc)eraan werkt ook (wifi op tp link uitgezet)

@Waqqas helaas nog geen TV. TM kon ons telefonisch ook niet helpen of wij al waren overgezet op een nieuw platform. Wij komen ook niet uit die routing rules. Dus ms TV opzeggen maar het beste voor zolang wij nog niet kunnen overstappen? Op een storing gisteravond na waar meer mensen last van hadden, werkt de TP Link verder prima. Maar mocht Jason weer meelezen, misschien is er nog een oplossing?

Reputatie 7

Hoi @MyRe , 

Ik begrijp dat je inmiddels ervoor hebt gekozen om het TV abonnement stop te zeggen. Ik had graag met je gekeken naar een juiste oplossing voor het probleem! Wel is het fijn om te lezen dat de TP link helemaal goed werkt en de verbinding stabiel is. Mocht je toch nog ergens mee zitten, dan pak ik het graag voor je op. Ik hoor het van je!

@Boris dank je wel! Dat heb je snel gezien. We gaan idd even kijken of we de TV missen. Of dat we een nieuwe Apple TV/Smart TV gaan aanschaffen. En dan weer verder kijken. Of dat we overstappen naar een andere provider. Dat maakt het allemaal ook niet makkelijker al die keuzes.. maar in de zomer kijken wij sowieso nauwelijks tv en het EK kunnen we ook via NPO start volgen .. en tot begin juni kunnen we alles streamen

Ik kan dus ook geen nba2k spelen en overweeg ook om een TP-Link Archer VR300 AC1200 aan te schaffen. Alleen zag ik staan dat de tv het dan niet doet. Is er inmiddels wel een manier om toch tv te kijken, en werkt het dan wel op lange termijn? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21

Waarom zou tv het niet doen? Werkt prima met een eigen router.

Heb je glasvezel of DSL en zit je op het nieuwe tv platform of het oude?

@Jwht21

Waarom zou tv het niet doen? Werkt prima met een eigen router.

Heb je glasvezel of DSL en zit je op het nieuwe tv platform of het oude?

DSL als goed is maar geen id welke platform 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 je hebt interactieve tv van T-Mobile en T-Mobile TV, welke modem heb je van T-Mobile en op welke poort is de tv box aangesloten?

Bij interactieve tv van T-Mobile heb je naast vlan 300 ook vlan 640 nodig voor IPTV.

Bij T-Mobile TV heb je enkel vlan 300 nodig maar dan moet je ook de instructies in bovenstaande link volgen.

Reageer