Beantwoord

Problemen met online gamen op PS4, sinds overstappen naar T-Mobile

  • 21 April 2021
  • 54 reacties
  • 1363 Bekeken

Reputatie 1

Heb sinds begin April de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile Internet en alles van levering tot makkelijke zelf installatie en hoge down/up load snelheid etc. is soepel verlopen op 1 ding na en dat is het online gamen op mijn PS4. 

Het gaat hier om NBA 2K21, heb voor het schrijven van dit bericht eerst 2K laten weten wat er aan de hand was en die sturen mij vervolgens naar mijn ISP...T-Mobile dus.

 

Het gaat dus als volgt, PS4 is verbonden met het internet via kabel.
Ik krijg de correcte NAT type, type 2. 
Als ik NBA2K opstart gaat alles prima, als ik de online sectie laat laden dan doet hij dat ook heel normaal. Match making gaat ook prima zoals het hoort maar op het moment dat ik eindelijk in een potje zit met andere online mensen, dan krijg ik meestal na een minuut of 2 een “Attempting to restore connection” melding in game terwijl ik mijn vrienden op mijn headset nog steeds kan horen. 

Na 15 seconden “attempting to restore connection” gooit 2K mij uit het spel en krijg ik Error Code 56d85bb8, wat volgens een snelle google search te maken heeft met Port Forwarding. 

Had dus eerst mijn PS4 een statische IP adres gegeven en vervolgens de benodigde poorten open gemaakt, helaas zonder succes. Switchen van kabel naar Wi-Fi werkte ook niet.
Had ook wat gedaan met UPNP, Port Triggering en zelfs mijn PS4 als DMZ server opgesteld en allemaal zonder succes. 

Enig idee wat ik fout doe of wat het probleem is? of tips hoe ik dit toch kan fixen zou ik graag willen weten!

Alvast bedankt, Koezo

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 April 2021, 23:08

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 

Op de foto in deze link kan je een poort toekennen aan IPTV, is je router up to date? Je kan eens controleren op updates.

https://www.tp-link.com/us/user-guides/Archer-VR300_V1.2/chapter-6-iptv

@Waqqas 

ik zie nergens een optie om een LAN te selecteren. 

Reputatie 7
Badge +15

@Koezo123

Volgens mij moet je hem dan gewoon op DSL router mode laten staan.

Je hebt nu werkende internet en voor IPTV heb je VLAN 640 opgegeven en bij IGMP Snooping het vinkje weggehaald.

Waar heb je kunnen selecteren welke LAN poort er voor IPTV moet worden gebruikt?

@Waqqas 

Ik heb het geprobeerd en ben wederom tegen een probleem aangekomen. Via operation mode kan ik kiezen tussen 2 opties namelijk dsl router mode en wireless. Ik heb gemerkt dat als ik m op dsl laat dat de vlan werkt met 300 en op wireless niet. Tv doet het ook niet 

Reputatie 7
Badge +15

@Koezo123

Ah oke, bij IGMP Snooping enable uitvinken, save, herstarten en tv testen 🤞

@Waqqas 

Heb m gevonden, volgens mij stond hij al aan. 
Morgen zal ik mijn dsl in m’n tp link zetten en laat ik het je weten  

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21

Kan je eens even in je TP-LINK router rondkijken bij alle tabbladen of je ergens een optie IGMP snooping tegenkomt en deze uitvinken.

Ik heb op google gekeken maar kon niet vinden waar deze optie hoort te staan in jouw router.

Apply en router herstarten daarna denk ik, hierna zou tv het moeten doen.

@Waqqas 

  • - Klopt, als ik de dsl in de tp link zet hebben we geen zenders nee. 
     
  • Geen idee, wat is makkelijker ? 

     
Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 

Als je de DSL kabel in de TP-LINK steekt dan heb je internet maar de tv geeft niet alle zenders weer?

Of wil je de TP-LINK achter de Zyxel?

@Waqqas 

oh oké duidelijk. 
Enig idee hoe ik de vlan op 300 kan zetten zonder dat de verbinding breekt? 
 

als u dit zou doen hoe zou uw stappenplan eruit zien? Het kan namelijk best zo zijn dat ik of een verkeerde stappenplan heb of een hele stap oversla. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 

Indien je de TP-LINK achter de Zyxel wilt aansluiten LAN Zyxel naar WAN TP-LINK, dan moet je het LAN IP wijzigen naar 192.168.0.1 in de TP-LINK als hij gelijk is aan 192.168.1.1.

Hiermee is het NBA probleem denk ik niet opgelost.

@Waqqas als de dsl in zyxel zit werken alle zenders ja. Trouwens het is niet zo dat de internetkabel die in de LAN/WAN port zit van de tp link in de WAN Port moet van zyxel toch? Heb m nu namelijk in LAN Port 2

@Boris 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21

Eerder gaf je aan dat je met de DSL kabel in de TP-LINK wel internet hebt en enkel NPO 1, 2 en 3.

Heb je met de DSL kabel in de Zyxel wel alle zenders?

@Boris vroeg nog om een screenshot van de IPTV tab op de TP-LINK met de DSL kabel in de TP-LINK.

Moet ik de dsl kabel in de zyxel t50 zetten of in de tp link. Heb m momenteel in de zyxel t50 maar iedere keer als ik 300 invul bij de vlan heb ik geen verbinding meer. Alleen als ik de dsl kabel in de tp link zet hebben we geen tv meer. Ik weet niet meer wat ik moet doen 

Reputatie 7

@Jwht21 ,

Goed dat je het afvraagt! Zou je, voor onze nieuwsgierigheid, de instellingen van de IPTV-tab willen delen? Ik ben erg benieuwd hoe de instellingen zijn afgesteld. Ik hoor het graag van je! 

@Waqqas ja ik had al 640 ingevoerd, NPO 1 tot 3 doet het wel maar derest van de kanalen niet. 

@Boris 

@Waqqas ja ik had al 640 ingevoerd, NPO 1 tot 3 doet het wel maar derest van de kanalen niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 mooi, wat was de oplossing?

Wat zie je als je klikt links op IPTV? Kan je ergens vlan 640 invullen?

@Waqqas internet doet het nu via de router maar we kunnen geen tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 ja de verbinding wordt tot stand gebracht via Dynamic IP.

@Waqqas nee ik kan niet browsen, ik heb alles ook herstart en opnieuw gedaan maar zonder succes. Maar moet het perse dynamic ip zijn? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 kan je hem eens een fabrieksreset reset geven en opnieuw instellen want hij zou zo wel moeten werken.

Een normale herstart werkt ook niet?

Ik zie geen uitroepteken bij de WiFi dus kan je wel browsen? Misschien lampjes defect?

@Waqqas dat is WiFi van de tp link maar die doet het verder niet, dsl kabel is in de tp link 

Er staat trouwens dat als ik de dsl kabel en adopter verbind dat de power en dsl led moeten branden maar dat gebeurd ook niet 

@Waqqas dat is WiFi van de tp link maar die doet het verder niet, dsl kabel is in de tp link 

Reputatie 7
Badge +15

@Jwht21 ik zie dat je verbonden bent met WiFi?

Heb je het T-Mobile modem wel weggehaald en de DSL kabel vanaf het ISRA in de TP-LINK?

De TP-LINK router heeft ook hetzelfde LAN IP 192.168.1.1 als het T-Mobile modem dus de TP-LINK zal dan niet werken achter het T-Mobile modem.

Reageer