Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit

Graag hoop ik dat het opgelost kan worden, voor IP adressen e.d. graag een PB

Alvast bedankt.

Michael

P.S. Helaas merkte mijn smokeping ook direct een verslechtering in de latency op na het
onderhoud afgelopen nacht.

van 6ms naar 9ms en inmiddels dus vergelijkbaar met een kabel aansluiting. In de praktijk merk je hier gelukkig vrij weinig van.

Er is dus nog wat werk aan de winkel

icon

Beste antwoord door Brian 15 August 2019, 11:59

Bekijk origineel

62 reacties

Bij mij is het opgelost als ik de APN toevoeg. Heeft me aardig wat tijd gekost om het te vinden en kwam toevallig het routing issue 4G naar T-mobile thuis tegen op dit forum.
Reputatie 7
Hi @CM2, bedankt voor de informatie in het andere topic. Ik vermoed dat het hier om een ander issue gaat, je "vindt" het IP-adres namelijk wel maar de verbinding komt niet tot stand. Ik stel voor dat we in het andere topic verder gaan omdat hier ook de door jouw gegeven informatie staat!
Hier is het nog niet opgelost:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/vpn-verkeer-tussen-t-mobile-thuis-en-t-mobile-sim-niet-mogelijk-314334

Huidige IP T-Mobile thuis is: 31.21.97.8
Reputatie 1
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!

Gelukkig werkt alles weer, het heeft even geduurd, maar het is gelukkig geen "kastje naar de muur" verhaal geworden.

Netjes opgelost bedankt @Brian voor de moeite!
Top ! Bij mij werkt het ook weer.

bedankt
Reputatie 1
OK hier werkt het weer, al vind ik wel dat het veel te lang geduurt heeft.
Super! Mijn toepassing werkt in ieder geval weer.
Reputatie 7
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!
Reputatie 7
Hi allen, inmiddels hebben we een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk (afgelopen maandag of dinsdag) en bij één router lijkt het nu goed te lopen. Bij een ander hebben we het nog niet voor elkaar maar hier wordt aan gewerkt. Ik verwacht dus dat de problemen snel voor alle reeksen zijn verholpen. Bedankt voor jullie geduld!
Ook hier nog geen verbinding mogelijk sinds eind juni, 31.21.x.x

Hopelijk snel resultaat, want net als vele anderen heb ik het ook nodig i.c.m. domotic(z)a.
Ik kan inmiddels vanaf 4G ook weer verbinding opbouwen naar mijn T-mobile thuis netwerk.
zit op de 31.21.X.X reeks.
Reputatie 1
Hier reeks 31.21.31.x nog niet mogelijk
Reputatie 1
Hier helaas nog niet 31.20 reeks...
Jep hier werkt het ook!
Hier werkt alles weer. Nog steeds 31.21.x.x reeks. VPN opzetten van 4g naar T-Mobile thuis is weer mogelijk.
Ik heb de zelfde problemen, zie ook: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/xyxel-t-50-extern-niet-benaderbaar-313893#post1509408

Helaas zijn bij mij de problemen nog iets ernstiger! Bij mij is de verbinding KPN naar Tmobile thuis (31.21) ook niet stabiel:

Reputatie 7
Hi allen, weer tussentijdse update, voor komende maandag (de 19de) staat er een test gepland met één van onze netwerk engineers om de exacte oorzaak boven water te krijgen (en hopelijk te verhelpen). Ik heb zojuist doorgegeven dat er nu meerdere mensen beschikbaar zijn om "live' te testen indien nodig, dank hiervoor! Hopelijk weten we op de 19de meer.
Ook ik heb hier last van. Gelukkig een dual-sim en kan ik wisselen naar een andere provider voor mijn verbinding naar huis.
Zelfs vanuit Engeland, waar beide sims verbonden waren met O2, kon ik met de T-Mobile SIM niet verbinden met thuis en met de andere (KPN sim) wel..

@Brian mochten er nog testen nodig zijn, dan ben ik beschikbaar.
Hier helaas ook het probleem dat portforwarding niet werkt. Zijn er al tips op het werkend te krijgen?
Zooooo.....!!! Dat ik dit nu pas lees. Heb urenlang al enkele dagen zitten uitzoeken wat er mis is. Want zowel met provider T-Mobile als Ben kan ik mijn thuis niet meer benaderen. Wel via andere providers als KPN, Ziggo, etc.

Hierdoor geen toegang meer tot onze huis beveiliging (waaronder camera's). Hoop echt dat jullie dit vlot oppakken om het op te lossen.
Reputatie 6
Er zijn 3 'soorten' 31.x.x.x adressen, zie https://ipinfo.io/AS50266
Welke van de 3 geeft misschien ook wat om te overdenken.
@Brian die oplossing is er duidelijk niet gekomen deze week. Je vraagt je af waarom het aanpassen/toevoegen van netwerk routeringen zo lang moet duren.
Voeg mij svp toe aan het lijstje van gebruikers die hierdoor getroffen zijn. mvg, Johan
Reputatie 7
Hi all, op dit moment is het erg druk waardoor dit issue nog steeds loopt. Het is inmiddels wel aan de juiste persoon toegewezen dus ik hoop dat er deze week een oplossing is. Daarnaast hebben twee van onze Superusers zelf een aantal tests gedaan en het lijkt er op dat IP-adressen die beginnen met 31.xx.xxx niet benaderd kunnen worden via het mobiele netwerk. Wordt dus nog steeds aan gewerkt en ik houd het dagelijks in de gaten!
Reputatie 1
We zijn alweer bijna een week verder. Die netwerkpartner heeft in ieder geval niet zo'n haast.

Reageer