Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021


Reputatie 4
  • is een Master Poster
  • 138 reacties

Wederom routering issues… Hebben jullie de change die 22-11 de boel grotendeels stuk maakte nu opnieuw geïmplementeerd?

https://gathering.tweakers.net is niet bereikbaar via T-Mobile Thuis icm eigen DNS servers. Via een 4G verbinding van Vodafone wel…

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2021, 14:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 3

Dat Tweakers het af-en-toe wel lijkt te doen is omdat Tweakers op twee verschillende manieren bereikbaar is; namelijk via een ‘31.22.80.xxx’ adres en een ‘213.239.154.xx’ adres. Dat eerste adres geven we als response uit op ongeveer 5% van de dns-requests, dat tweede adres op de overige 95%.

 

Dat tweede adres is niet bereikbaar vanaf t-mobile, en gezien de verschillende traces die ik heb gekregen lijkt het erop omdat wij op dit moment achter nawas zitten, andere sites bij dezelfde hoster zijn namelijk wel bereikbaar.

 

Dat Tweakers of GoT het afentoe wel doet vanaf je verbinding is hoogstwaarschijnlijk omdat je dan via ons fall-back datacenter verbinding maakt, en die is blijkbaar wel bereikbaar vanaf t-mobile.

Thnx voor de uitleg, hier werkt het inmiddels idd niet meer.

Reputatie 2

Een traceroute geeft niet aan of een website beschikbaar is of niet, het vertelt je alleen welk pad er "bewandeld wordt" om een ip adres te bereiken. De asterisken die je ziet staan in de output van traceroute is omdat het device wat je dan "passeert" zo geconfigureerd is om geen antwoord te geven op UDP/ICMP traffic.



 

Reputatie 7
Badge +1

Hier geen enkel probleem het grote voordeel als je op WBA glasvezel zit, en ja ben al heel lang klant bij T-Mobile thuis,   postcode gebied 7021

 

En heel toevallig zit het nbip.nl achter de NAWAS en is ook die inderdaad niet bereikbaar. Conclusie?
link tussen T-Mobile en Nawas ligt eruit… (?).

Reputatie 3

Het is wel heel vervelend als je een testuitslag wilt bekijken dit niet kan.

Mail en dan door naar je digiD corona check. 

Tweakers is even onhandig maar dit is wel echt een must in deze tijd.

 

 

Reputatie 3

Het is wel heel vervelend als je een testuitslag wilt bekijken dit niet kan.

Mail en dan door naar je digiD corona check. 

Tweakers is even onhandig maar dit is wel echt een must in deze tijd.

 

 

Kijk je toch even de uitslag op je telefoon?

Reputatie 3

Het is wel heel vervelend als je een testuitslag wilt bekijken dit niet kan.

Mail en dan door naar je digiD corona check. 

Tweakers is even onhandig maar dit is wel echt een must in deze tijd.

 

 

Kijk je toch even de uitslag op je telefoon?

 dat is op de telefoon. Tuurlijk even om naar 4G en het werkt daar gaat het niet om.

tweakers kan ik ook op met VPN.

 

T-Mobile moet gewoon belangrijke zaken up en running houden

 

Dat ze het maar snel mogen oplossen. :nerd:

Reputatie 2

De verstoring duurt inmiddels meer dan 12u want is voor middernacht begonnen. Heb ik nu recht op een vergoeding?

 

Reputatie 3

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

Reputatie 2

De verstoring duurt inmiddels meer dan 12u want is voor middernacht begonnen. Heb ik nu recht op een vergoeding?

Overigens werkt https://tweakers.net bij mij inmiddels weer, al kan dat wederom tijdelijk zijn.

Reputatie 4

@Beschuit nee joh couponnetje met 4G data en door! Zo lost T-Mobile alles op toch?

Twitch.tv is benaderbaar, maar de livestreams zelf laden niet. Je krijgt hierbij een network error #2000.

Reputatie 4

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

 

Het begint wel vrij sneu te worden dat Tweakers een workaround moet toepassen voor een provider…

 

Desalniettemin, dank voor de effort!

Fijn dat tweakers het weer doet. Ik zie nu dat T-mobile een probleem heeft :-)

Reputatie 2

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

 

Het begint wel vrij sneu te worden dat Tweakers een workaround moet toepassen voor een provider...

Oh Jezus, deze had ik even gemist. Ja dat is inderdaad sneu...https://www.nbip.nl werkt inderdaad nog steeds niet :-(.

Reputatie 3

Zodra https://www.nbip.nl en streams op twitch.tv weer werkt zullen de problemen verholpen zijn. Gelukkig heeft Tweakers aan hun kant een tijdelijk oplossing gedaan zodat T.net toch bereikbaar is.

In dit geval:

https://www.nbip.nl
Streams op https://twitch.tv 

Zijn bij mij het probleem.

Tweakers werkt nu. Maar de streams op Twitch nog steeds niet… :(

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

Start de DDoS bot's maar op dan :grin:

Maar goed, zie inderdaad in lookingglas van amsix dat jullie nu op de algemene route van True zitten ipv een losse announcement van jullie subnet. 

Zou het in theorie nog een issue in de NaWas zelf kunnen zijn? Hoewel het aannemelijker is dat het aan de kant van T-Mobile iets is, zou ik niet gelijk uitsluiten dat het probleem niet elders kan liggen.

Reputatie 1

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

Helden!

Reputatie 7

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

Mooi, helemaal goed

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

 

Okay, dus heel simpel gezegd, tot aan vannacht / morgen hebben wij die er wel last van hebben eventjes pech ?

Niet persoonlijk natuurlijk Sander, maar gewoon even voor mijn beeldvorming.

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

Top hopelijk lost het de problemen op.

Reputatie 1

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

Okay dus morgen doen tweakers,net, NBIP.nl en Twitch.tv het weer en is er wat anders gesloopt?