Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021


Reputatie 4
  • is een Master Poster
  • 138 reacties

Wederom routering issues… Hebben jullie de change die 22-11 de boel grotendeels stuk maakte nu opnieuw geïmplementeerd?

https://gathering.tweakers.net is niet bereikbaar via T-Mobile Thuis icm eigen DNS servers. Via een 4G verbinding van Vodafone wel…

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2021, 14:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 7

Wat een top nieuws @RoHa en @feeverts! Super om te lezen dat het weer werkt. Als jullie nog andere vragen hebben, klop dan gerust weer aan. Voor nu een heel mooi weekend allebei! 😁

@RoHa & @Jason bij mij werkt ook alles ineens weer

Hoi @Jason, zonder dat ik verder met de webhost of eigenaar contact heb gehad (omdat ik dit reeds eerder had gehad) met betrekking tot de FTP diensten  kan ik de website oudekerk-naaldwijk.nl sinds vanmorgen weer benaderen en doet de transmitter het ook weer. Dus waar het aan heeft gelegen….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @feeverts en @RoHa, ik vermoed dat het contact verdergegaan is via privéberichten of via de techneuten, maar voor alle zekerheid plaats ik hier nog de updates vanuit onze kant:

Alle websites zijn bereikbaar, dit is door meerdere techneuten getest. Jullie zouden contact kunnen opnemen met de eigenaren van de desbetreffende websites. Wij gaan niet over de werking van FTP diensten op deze site, sorry!

Zie mijn eerdere reactie. Nog weer 20 sec van stroom gehaald, maar haalt niets uit. Mijn site http://oudekerk-naaldwijk.nl doet het nog steeds niet. De andere sites doen het bij mij wel.

 

Modem van het stroom gehaald voor 20 seconden.

Ik heb wel een net iets andere setup denk ik: WIFI AP is een Unifi AP PRO (htpc settings naar de modem), DNS verloopt via Cloudflare (dns queries resolven hetzelfde als een willekeurige dns lookup dienst)

 

http://123-webdesign.nl/ Werkt niet
https://www.vimexx.nl/ Werkt wel
http://oudekerk-naaldwijk.nl Werkt wel
http://mandynieboercoaching.nl Werkt niet

 

Via een vpn dienst werken alle websites

Ik heb de stroom kort van het modem gehaald. Echter zonder resultaat.

Ik gebruik. 

 

 Hopelijk komt het eens goed.

Gr. Roelof.

Reputatie 7

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb voor jullie beiden een nieuwe individuele opdracht gemaakt. 

 

Checks

  • Ik ben ervan uitgegaan dat jullie de DNS en IP adres (192.etc) van T-Mobile gebruiken. 
  • Ik ben ervan uitgegaan dat jullie de hardware (modem) van T-Mobile gebruiken. 
  • Het gaat om deze sites: http://123-webdesign.nl/https://www.vimexx.nl/, oudekerk-naaldwijk.nl, FTP Transmit, mandynieboercoaching.nl

Als mijn aannames niet kloppen of als er nog meer sites zijn die niet beschikbaar zijn, laat het mij weten!

 

Verzoek

Zouden jullie allebei het modem nog eens kort van de stroom willen halen? Voor de zekerheid, het kan geen kwaad!

Helaas nog steeds onbereikbaar.

Nog steeds onbereikbaar

Reputatie 7

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Excuus voor de vertraging. Ik had deze berichten gemist. We zijn nu alweer even verder en de meeste sites waren inmiddels weer bereikbaar. Van jullie twee was dit nog niet het geval. Is er de afgelopen tijd iets veranderd en zijn de sites weer te bereiken? Zo nee, dan start ik het odnerzoek weer op!

@Sander 

Advies: Zou je willen proberen met een andere browser de site te bezoeken? En/of cookies verwijderen? En wellicht met een ander apparaat? 

Ik heb net Google Chrome geïnstalleerd en daarmee kan ik ook niet met de site en Transmit concerten.

De cookies etc had ik had in het weekend verwijderd en de router en laptop opnieuw gestart. Bij een kennis met een andere provider en laptop de site en Transmit laten open en dat lukte. Mijn broer heeft ook T-mobile en daar lukte het met Transmit ook niet. (Eerder ook met een andere transmitter lukte het ook niet)

Bij mij in de buurt zit een onbeveiligd netwerk Linksys. Hiermee verbonden op mijn laptop en daarmee werkte zowel de site en Transmit.

Net weer even met 4G via mijn mobile en daarmee lukt het ook zonder problemen.

Groet

Roelof

@Sander Nog niet.
Nee nog niet, als ik via het 4g netwerkt ga, dan wel.
 


Hierbij ook de trace:

Tracing route to mandynieboercoaching.nl [185.104.29.124]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Vigor.router [192.168.1.1]
  2     2 ms     2 ms     3 ms  1-0-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.0.1]
  3     6 ms     6 ms     5 ms  10.10.10.162
  4     5 ms     5 ms     5 ms  10.10.80.118
  5     *        5 ms     4 ms  10.10.80.145
  6     9 ms    10 ms     9 ms  ams-ix-gw1.serverius.net [80.249.211.95]
  7     9 ms     9 ms     9 ms  178.21.17.2
  8     7 ms     7 ms     8 ms  185.8.179.38
  9     9 ms    18 ms     9 ms  93.158.217.189
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

Reputatie 4

 

@Sander  ik kan we inderdaad weer bij ! Heeft T-Mobile iets aangepast ?

 

Ooh maak je maar geen zorgen, T-Mobile past regelmatig zaken aan waardoor iets niet/weer werkt… :yum:

Reputatie 1

Hoi @feeverts en @Keukrn,

 

Hoe vergaat het jullie sinds maandag? Kunnen jullie de sites weer bereiken?

 

 

 

@Sander  ik kan we inderdaad weer bij ! Heeft T-Mobile iets aangepast ?

Reputatie 7

Hoi @feeverts en @Keukrn,

 

Hoe vergaat het jullie sinds maandag? Kunnen jullie de sites weer bereiken?

 

@RoHa,

 

Zou je willen proberen met een andere browser de site te bezoeken? En/of cookies verwijderen? En wellicht met een ander apparaat? Zo kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

Sorry ik was te enthousiast. ik kon de site openen omdat ik via een ander netwerk en provider verbonden was. Het probleem bij mij is nog niet opgelost.

 

Advies herstart opgevolgd en kan de website en Transmit weer openen.:grinning:

Ik heb vanmorgen mijn complete thuisnetwerk herstart en mijn laptop nog een keer herstart nadat ik vanmorgen nog geen VPN connectie kreeg. Nu kan ik weer overal bij zo te zien. Mocht iemand nog problemen hebben probeer even alles te herstarten :)

Succes !!

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Ik ben bezig dit te onderzoeken. Zodra ik meer weet of meer informatie nodig heb, zal ik het hier aangeven. Ik hoop tijdens het weekend nog iets te kunnen melden. Fingers crossed!

Hoi @Sander 

Vanmiddag even via een ander Wifi netwerk met andere provider geprobeerd en daar kan ik de site www.oudekerk-naaldwijk.nl  en Transmit wel openen op mijn laptop. Alleen bij T-Mobile lukt het niet.

Groet,

Roelof.

Hoi @Sander 

Ik kan mijn site nog steeds niet bereiken ook niet via en ander browser en ander laptop. Ook met Transmit lukt het niet. Het lukt wel via mijn mobile 4G.

Hierbij de log van Transmit.

 

**********

 

Date/Time: 2021-11-26 12:18:22 +0000

 

1: Transmit 5.8.2 (x86_64) Session Transcript [Version 12.0.1 (Build 21A559)] (26/11/2021, 13:18)

1: LibNcFTP 3.2.3 (July 23, 2009) compiled for UNIX

1: Canceling…

1: Could not connect to ftp.oudekerk-naaldwijk.nl -- try again later: Operation timed out.

1: Retry Number: 1

1: Could not connect to ftp.oudekerk-naaldwijk.nl -- try again later: Operation timed out.

Reputatie 1

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb geen andere meldingen ontvangen van websites die niet beschikbaar zijn en hoor deze twee voorbeelden ook niet terug van andere klanten. Kunnen jullie de sites inmiddels weer bereiken? Zo nee, zijn de sites wel beschikbaar in een andere browser, internetnetwerk of apparaat? Op die manier kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

 

Hoi @KeesTweakers

 

Puur vanuit mijzelf: hartelijk dank voor de aanpassing van afgelopen woensdag! Heel fijn dat klanten hierdoor toch al snel weer toegang hadden tot de site. En hartelijk welkom op onze community. Fijn om korte lijntjes te hebben. Misschien ook wel leuk om een T-Mobile account te maken op Tweakers. :sunglasses:

 

 

Hoi @Sander ,

 

Ik kan mijn site ook nog steeds niet bereiken:

Bij mij werken websites van vimexx nog niet bv: http://123-webdesign.nl/

 

@feeverts en @Sander , ik zit ook bij Vimexx.. 

 

Een oplossing zou wel fijn zijn! ! Dit kost redelijk veel 4G voor site onderhoud...

 

Groet,

Jelmer

Nog steeds problemen. Dns resolved wel. Ga ik op 4g dan werkt alles naar behoren. Ik heb hier verschillende websites van klanten draaien en zou vervelend zijn als mensen er niet bij kunnen omdat ze bij T-Mobile zitten, het is ook lastig uit te leggen.