Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021


Reputatie 4
  • is een Master Poster
  • 138 reacties

Wederom routering issues… Hebben jullie de change die 22-11 de boel grotendeels stuk maakte nu opnieuw geïmplementeerd?

https://gathering.tweakers.net is niet bereikbaar via T-Mobile Thuis icm eigen DNS servers. Via een 4G verbinding van Vodafone wel…

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2021, 14:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 3

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

Reputatie 3

Dat Tweakers het af-en-toe wel lijkt te doen is omdat Tweakers op twee verschillende manieren bereikbaar is; namelijk via een ‘31.22.80.xxx’ adres en een ‘213.239.154.xx’ adres. Dat eerste adres geven we als response uit op ongeveer 5% van de dns-requests, dat tweede adres op de overige 95%.

 

Dat tweede adres is niet bereikbaar vanaf t-mobile, en gezien de verschillende traces die ik heb gekregen lijkt het erop omdat wij op dit moment achter nawas zitten, andere sites bij dezelfde hoster zijn namelijk wel bereikbaar.

 

Dat Tweakers of GoT het afentoe wel doet vanaf je verbinding is hoogstwaarschijnlijk omdat je dan via ons fall-back datacenter verbinding maakt, en die is blijkbaar wel bereikbaar vanaf t-mobile.

Reputatie 7

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

Reputatie 1

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

Okay dus morgen doen tweakers,net, NBIP.nl en Twitch.tv het weer en is er wat anders gesloopt?

Reputatie 7

Dag allen, @Willem Loeven, @J33Bee,

 

Ja, ik lees mee en ben hiermee bezig! Jullie hoeven niet te bellen, ik zal hier updaten. Het is nog even zoeken wat er hier precies aan de hand is. In ieder geval bedankt voor de melding, ik ga op zoek!

Reputatie 4

We hebben tweakers even achter de nawas weggehaald; dat tweakers nu weer werkt wil niet zeggen dat de tmobile problemen over zijn ;)

 

Het begint wel vrij sneu te worden dat Tweakers een workaround moet toepassen voor een provider…

 

Desalniettemin, dank voor de effort!

Reputatie 2

Dank voor de support en heldere communicatie Sander, wordt erg gewaardeerd!

Reputatie 2

Okay dus morgen doen tweakers,net, NBIP.nl en Twitch.tv het weer en is er wat anders gesloopt?

Op de planning voor morgen: youtube.com, spotify.com, imdb.com & booking.com

Reputatie 3

@KeesTweakers , staat jullie website  achter nawas weer ?

Nee; we lopen weer gewoon via de normale routes van onze hoster True

Ook de site van https://www.nbip.nl/nawas/ is ook niet bereikbaar. Zowel Tweakers subnet als ggdghor staan in lookingglass van AmsIX in relatie tot ASN200020 genoemd (=nawas). Wellicht een DDoS vanuit T-Mobile netwerk waardoor zaken automatisch geblokkeerd worden? https://lg.ams-ix.net/search?q=213.239.154.0

Reputatie 3

@Sander Streams op Twitch.tv lijken ook niet te laden. Site zelf werkt prima.

Reputatie 4

Gelukkig is het topic al beantwoord…zzzzzzz!

Reputatie 7

Gelukkig is het topic al beantwoord…zzzzzzz!

Haha, ik heb hem nu weer op onbeantwoord gezet. Ik had dit gedaan om aandacht te vragen voor een vraag van mij. Zo doen we dat vaker, het geldt dan meer als een update die telkens verplaatst kan worden. 

Reputatie 3

Het is wel heel vervelend als je een testuitslag wilt bekijken dit niet kan.

Mail en dan door naar je digiD corona check. 

Tweakers is even onhandig maar dit is wel echt een must in deze tijd.

 

 

Kijk je toch even de uitslag op je telefoon?

 dat is op de telefoon. Tuurlijk even om naar 4G en het werkt daar gaat het niet om.

tweakers kan ik ook op met VPN.

 

T-Mobile moet gewoon belangrijke zaken up en running houden

 

Twitch.tv is benaderbaar, maar de livestreams zelf laden niet. Je krijgt hierbij een network error #2000.

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

 

Okay, dus heel simpel gezegd, tot aan vannacht / morgen hebben wij die er wel last van hebben eventjes pech ?

Niet persoonlijk natuurlijk Sander, maar gewoon even voor mijn beeldvorming.

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

 

Ik denk dat het ook komt omdat er maar weinig mensen last van hebben en het aantal sites wat hiermee te maken had, ook zeer beperkt is. Dat valt moeilijk te testen na een update

Tja als je engineers zelf de website tweakers niet eens gebruiken. Haha.

Overigens de testen kun je natuurlijk ook voorbereiden met diverse geautomatiseerde scripts

Advies herstart opgevolgd en kan de website en Transmit weer openen.:grinning:

@Sander 

Hier (8242) draait de boel weer, sinds gister middag laat eigenlijk al.

Maar wel alles op halve snelheid...?!?

Wordt dat nog gefixt?

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Ik zie één melding dat het allemaal weer beschikbaar is. Kan ik hiermee bevestigen dat Twitch en GGD weer te bereiken zijn voor iedereen? Kan ik het afmelden?

Reputatie 2

Alles werkt weer volgens mij

Ook hier bij tele2 thuis werkt het laden van videos in twitch weer.

Reputatie 1

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb geen andere meldingen ontvangen van websites die niet beschikbaar zijn en hoor deze twee voorbeelden ook niet terug van andere klanten. Kunnen jullie de sites inmiddels weer bereiken? Zo nee, zijn de sites wel beschikbaar in een andere browser, internetnetwerk of apparaat? Op die manier kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

 

Hoi @KeesTweakers

 

Puur vanuit mijzelf: hartelijk dank voor de aanpassing van afgelopen woensdag! Heel fijn dat klanten hierdoor toch al snel weer toegang hadden tot de site. En hartelijk welkom op onze community. Fijn om korte lijntjes te hebben. Misschien ook wel leuk om een T-Mobile account te maken op Tweakers. :sunglasses:

 

 

Hoi @Sander ,

 

Ik kan mijn site ook nog steeds niet bereiken:

Bij mij werken websites van vimexx nog niet bv: http://123-webdesign.nl/

 

@feeverts en @Sander , ik zit ook bij Vimexx.. 

 

Een oplossing zou wel fijn zijn! ! Dit kost redelijk veel 4G voor site onderhoud...

 

Groet,

Jelmer

Betreffende routering, ik kan nog steeds de website die ik onderhoud ( www.oudekerk-naaldwijk.nl ) niet openen via Wifi openen ook bij Transmit lukt dit niet. Voor beide lukt dit wel via de hotspot op mijn telefoon. Is de storing nog niet volledig opgelost ?

Reputatie 7

Lees ik het goed dat er zowel met onze DNS en andere DNS servers geen verbinding is met bijvoorbeeld tweakers, GGD en DigiD?

 

Dan kunnen we de DNS in ieder geval (weer) uitsluiten.