Beantwoord

Regelmatig wegvallen van Internetverbinding

  • 13 August 2021
  • 16 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 4

In januari 2021 werd een Zyxel T50 modem/router geïnstalleerd ter vervanging van de Draytek.

Gelijktijdig werd de nieuwe Amino Aria 610x TV-box aangeleverd ter vervanging van een verouderde TV-box

Ik heb sindsdien storingsloos en tot volle tevredenheid kunnen genieten van het grote aanbod aan TV-programma's en Youtube videos.

Tot…..ca 3 weken geleden. Daarna werd ik dagelijks en op de meest onverwachte momenten en in toenemende mate geconfronteerd met het wegvallen van Internetverbindingen. Youtube videos konden niet bekeken worden. Zwart beeld of het radertje bleef maar draaien in afwachting van de aanvoer van data. Telkens kon ik snel op de Instellingen van mijn LG OLed TV zien dat er geen verbinding was op de bedrade verbinding. Soms liep ook de TV-Box helemaal vast.

Vaak werd het probleem verholpen door het verbreken van de stroom van de Zyxel T50, en de TV-Box. Maar dat was steeds van tijdelijk aard. Op dit moment valt de bedrade Internetverbinding tussen mijn TV en Zyxel zo vaak weg, dat ik nauwelijks nog naar Youtube videos kan kijken. Het TV beeld dat aangevoerd wordt via de TV-Box verslechterd OOK vaak.

De Zyxel is BEDRAAD aangesloten aan TV, TV-Box, Notebook en printers. Allemaal met individuele Cat 6a UTP-kabels.

Zoals eerder vermeld, heb ik het probleem getracht te verhelpen door de apparatuur telkens gedurende 10 minuten van de stroom te halen. De UTP-kabel die de TV-zelf (niet de TV-Box) verbindt met de Zyxel heb ik op een andere RJ45 poort van het modem aangesloten. Zonder succes.

Ook heb ik de DSN-nummers op het modem gewijzigd in 8.8.8.8. en 8.8.4.4. Eveneens zonder dat het tot succes heeft geleid.

Mijn vraag allereerst:

Is T-Mobile bereid om remote het modem en de verbindingen door te meten om na te gaan of er al of  geen technische problemen zijn?

Of hebben jullie er al een verklaring voor? En zo ja, hoe kan een en ander verholpen worden?

Graag spoedige reactie!

 

 

icon

Beste antwoord door Bram058 14 August 2021, 07:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7

Hoi @Bram058 ,

Superfijn om te zien hoe je in dit vraagstuk bent geholpen door de toppers in de topic!

@J33Bee, @Waqqas en @Hidden.nld - dank en hulde! 

 

Reputatie 4

Even een UPDATE. Gisteravond lange tijd TV gekeken. Zowel Youtube filmpjes als TV programma;s op de reguliere zenders. Weergaloos en volkomen storingvrij beeld gehad gedurende lange tijd. Het lijkt erop dat het tijdelijk van de stroom afhalen van de Mediaconverter (van glasvezel naar UTP kabel) de heilige graal misschien is geweest om het specifieke probleem op te lossen. Althans bij mij, “fingers crossed”. Mogelijkerwijs in combinatie met het onderbreken van de stroomvoorziening van Modem, TV-Box en TV. Mocht er zich toch weer dezelfde storingen gaan voordoen, zal ik mij weer melden in ditzelfde draadje. Vooralsnog dank voor jullie adviezen en uitleg!

Reputatie 4

Enfin, er is een Media converter, die de glasvezel data converteert naar UTP kabel, die dan vervolgens verbonden is met het Zyxel modem.

Heb 'm 15 minuten van de stroom gehaald.

@Hidden.nld Dank voor de tip. Klopt schakelaartjes 3 en 4 staan op ON.

In het weekend ga ik eens kijken of ik nog getroffen zal worden door het plotseling verbreken van de Netwerkverbindingen, nadat ik de stroom heb afgehaald van het Zyxel modem en de converter alsmede van de TV zelf en de TV-Box.

Ik laat jullie meer weten na het weekend. Vooralsnog dank voor jullie input!!

Reputatie 7

@Bram058 bij de glasvezel aansluiting zit de mediaconvertor. Aan de onderkant zitten 8 schakelaars (rood wit) hiervan moet 3 en 4 op on staan en de andere op off. 1 en 6 werkt ook alleen is 3 en 4 beter in Leeuwarden

Reputatie 7
Badge +15

@WaqqasOh, dat is een goed idee. Daar had ik niet aan gedacht. Wel heb ik gisteren de UTP Patchkabel tussen Converter en Modem vervangen. De installateur had een brakkig geel Cat 5e vol met kruekn en vouwen aangesloten. Heb ik inmiddels vervangen met een Cat 6a kabel. Ik constateerde daarna WEL dat de kwaliteit van de TV-beelden VEEL beter was geworden.

Maar nogmaals, ik ga de converter ook maar eens van de stroom halen. Dank voor de tip!!

Normaal hoort er een nieuwe CAT6? kabel in het installatiepakket te zitten voor tussen de mediaconverter en modem..

Reputatie 4

@Bram058de ONT == de converter…

Zodra je weer problemen ervaart, is het (ook) interessant om de LEDjes op dat ding te controleren ipv alleen je Zyxell.

Nu weten we alleen nog steeds niet welke converter == ONT jij hebt hangen...

Reputatie 4

@WaqqasOh, dat is een goed idee. Daar had ik niet aan gedacht. Wel heb ik gisteren de UTP Patchkabel tussen Converter en Modem vervangen. De installateur had een brakkig geel Cat 5e vol met kruekn en vouwen aangesloten. Heb ik inmiddels vervangen met een Cat 6a kabel. Ik constateerde daarna WEL dat de kwaliteit van de TV-beelden VEEL beter was geworden.

Maar nogmaals, ik ga de converter ook maar eens van de stroom halen. Dank voor de tip!!

Reputatie 4

De UTP kabels heb ik doorgemeten en zijn in perfecte staat. Blijft maar 1 conclusie over: het ligt aan het Modem.


Lees eerst even goed, wat @Waqqas en ik proberen duidelijk te maken :)

Reputatie 4

De UTP kabels heb ik doorgemeten en zijn in perfecte staat. Blijft maar 1 conclusie over: het ligt aan het Modem.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bram058 

De mediaconverter die tussen het glasvezelaansluitpunt en modem zit kan je ook even stroomloos houden en dan weer opstarten, het kan helpen.

Reputatie 4

Dat begrijp ik, maar die Zyxell zit ook nog ergens aan vast waar het glas binnen komt (klein kastje met UTP naar de Zyxell)? Of is dit (ook) geen glasvezel verbinding van T-Mobile?

Reputatie 4

De TV is rechtstreeks met een UTP kabel verbonden met het Zyxel modem. En is de TV-Box OOK rechtstreeks  met een UTP kabel verbonden met het Zyxel modem.

Reputatie 4

Duidelijk. Blijft voor mij staan, welke ONT zit er voor die Zyxel, zoals aangegeven in de bovenstaande post en welke lampjes branden er dan wel/niet zodra je problemen hebt.

Reputatie 4

@J33Bee Bijv. ik kijk naar een Youtube videootje, vervolgens wil ik naar een ander Youtube videootje kijken en verschijnt dat videootje gewoonweg niet. Op dat moment check ik op mijn TV naar de Netwerk instellingen en constateer dan dat er dan geen Internet verbinding is. En soms neem ik waar dat plotseling weer wel verbinding is (bedraad!). Maar evenzo goed wordt de Internet verbinding dan na verloop van korte tijd weer verbroken. Dan resteert mij alleen nog om het Zyxel modem van de stroom te halen. Maar binnen een paar uur doet het probleem van wegvallende verbindingen zich weer voor.

Reputatie 4

Hoe bedoel je precies “wegvallen van internetverbindingen”? Alsin deels werkte het, deels niet? Of had je gewoonweg geen verbinding in zijn geheel? Wat zit er voor die Zyxell aangesloten (de ONT)? Een wit, grijs of zwart kastje?

Reputatie 4

Nog even voor de goede orde: ik beschik over een Glasvezelverbinding.

Het is mij inmiddels opgevallen dat mijn beschreven probleem een al geruime tijd bestaand probleem is. En het is mij nog niet opgevallen dat er een structurele oplossing is. Maar ik hoop natuurlijk wel dat het een oplosbaar probleem is.

Reageer