Beantwoord

Rode lampje blijft rood, help!

  • 9 September 2021
  • 8 reacties
  • 1548 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo T-Mobile community,

 

Eergisteren (07-09) is de monteur langs geweest om de modem met glasvezel te installeren.

Leek allemaal vlekkeloos te verlopen, maar er kwam geen glasvezelsignaal binnen.

Monteur direct contact opgenomen met KPN en die zouden naar de lokale centrale gaan om het glasvezelsignaal door te zetten.

KPN zou contact met mij opnemen en zo niet zou ik het lichtje “zo” vanzelf van rood naar groen zien springen.

Nu weet ik dat “zo” redelijk subjectief is, maar lijkt me niet de bedoeling dat het meer dan 2 dagen duurt.

Gisteren (08-09) contact gehad met de klantenservice (van T-Mobile) en er is me toen wel een voucher voor 1 week gratis  mobiel internet aangeboden.

Ik zocht echter naar een tijdsindicatie van hoe lang het nog duurt voor ik vast internet heb. Hier kon ze mij niet verder mee helpen, dus ik dacht ik stel de vraag hier en zie wat eruit komt.

Vandaag (09-09) dus nog geen internet… Heeft iemand een idee wanneer mijn vaste internet werkende is?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Cdoge 10 September 2021, 13:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Cdoge Superfijn dat het opgelost is en hartstikke tof dat je het met ons deelt! Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, dan weet je ons te vinden.

Geniet van een geweldig weekend! 😁

Hoi @Boris, helemaal vergeten een update te geven…

Gisteren benaderd door KPN, er moest idd nog wat in de wijkcentrale gebeuren. Vanochtend gebeld door de monteur die daar langs is geweest dat alles na een reboot van het apparatuur werkende zou moeten zijn.

Et voila! 

Ik heb de tips van @Waqqas dus niet nodig gehad, maar toch nogmaals super bedankt voor de snelle reacties en hulp!

Mvg, Chris

Reputatie 7

Hoi @Cdoge ,

Wil je ons laten weten of het is gelukt met de tips van @Waqqas ? Vaak willen deze heel goed helpen! 😊 We horen het graag.

Dankjewel voor de snelle reacties Waqqas, ik ben vandaag op kantoor, maar zal het daarna uitproberen!

Reputatie 7
Badge +15

@Cdoge

Ik weet niet of de monteur dit heeft geprobeerd maar als je aan de andere kant kijkt van de mediaconverter dan zie je 6 switches, misschien achter een sticker.

Meestal staat 3 & 4 aan en de rest uit. Wat je kan proberen is de mediaconverter van het stroom halen, switch 3 & 4 uitzetten en 1 & 6 aanzetten. Nu kan je de stroom er weer op aansluiten.

Als 1 & 6 aan staan dan kun je 3 & 4 proberen middels dezelfde procedure.

Het rode lampje waar ik op doelde zit trouwens op de modem 

 

Hallo Waqqas,

Ik heb de zwarte mediaconverter en alleen het lampje linksonder brand niet. Op de foto niet heel goed te zien maar voeg m toch even toe. 

Heb de mediaconverter ook van de stroom gehaald zoals in het geen interent stappenplan staat, maar geen resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cdoge 

Heb je de witte of zwarte mediaconverter en welke lampjes branden/knipperen of zijn uit op de mediaconverter, misschien kan je ook eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter?

Helpt het even stroomloos halen van de mediaconverter ook niet?