Beantwoord

rood lampje wandcontactdoos zyxel t50 modem

  • 9 October 2020
  • 12 reacties
  • 4261 Bekeken

Beste,

vanaf vandaag mocht ik overstappen naar tmobile en mijn tmobile thuis installeren. Netjes tot 18:00 uur gewacht om te installeren. Alle stappen netjes gevolgd en mijn modem aangesloten met de telefoonkabel aan de wandcontactdoos in huis en de dsl poort van het modem. 
 

Echter branden de meeste lampje groen behalve de wereldbol, die is rood. Hoe los ik dit zo snel mogelijk op?


Kabels vaker losgekoppeld, een reset gedaan ect. Helpt niet

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 October 2020, 21:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lennartzweemer 

Ik het een wandcontactdoos waar een stekker in moet met 4 pinnen?

Zou je hem dan eens willen openschroeven en een foto van de bedrading plaatsen?

@Waqqas 

 

Reputatie 7
Badge +15

@lennartzweemer 

Kan je rood in plaats van oranje aansluiten en blauw in plaats van wit.

Werkt het dan?

@Waqqas dit levert geen groene lampjes meer op

@Waqqas ze gaan ook niet meer aan, rood of groen...

Reputatie 7
Badge +15

@lennartzweemer 

Als je in de meterkast kijkt hebt je daar een hoofd ISRA waar een blauwe KPN kabel binnenkomt?

@Waqqas nee dat zit er niet.

Reputatie 7
Badge +15

@lennartzweemer 

Als dit je enige ISRA is dan lijkt er toch iets mis met de lijn, het signaal staat meestal op rood en blauw, soms op oranje en wit.

@Waqqas gisteren deed mijn tele2 het nog gewoon op oranje en wit. Sinds vandaag t-mobile, maar na installatie via de instructies kreeg ik enkel dat rode lampje

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @lennartzweemer, ik wilde direct uitgebreid voor je aan de slag, maar ik ben erg blij om te zien dat je inmiddels al 2 dagen van ons internet aan het genieten bent! :smile: Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis en heel veel plezier met ons internet gewenst!

Hallo, vraagje waarom rood lampje gebrand? en de internet paar dagen geleden doet het goed en nu niet meer!!!

wat kan ik hier doen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hussain1234, welkom op de Community!

Internet is ontzettend belangrijk. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! Eerst controleren we de belangrijkste zaken.  

1) Kijk op het modem welke lampjes branden. Bij jou brandt het wereldbolletje niet, dat noemen we de WAN-lamp. Haal het modem (en de zwarte of witte converter die tussen het modem en het aansluitpunt zit) voor 20 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. 
2) Gaat het om Wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden.  
3) Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit. 

Werkt het hierna nog steeds niet? Check dan ons speciale topic (de link is klikbaar). Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen. Lukt het niet met dit stappenplan? Stuur me dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Laat het me weten, dan ga ik voor je aan de slag! 

UPDATE: ik zie dat je inmiddels al meer dan een dag onafgebroken online bent, dat is goed nieuws! Als ik je toch nog met iets kan helpen, laat het me alsjeblieft weten. 

Stay safe en een schitterend weekend toegewenst!

Reageer