router huawei hg659


Ik wil eigen mesh netwerk aanleggen met tp link ac1200. Echter dit netwerk maakt geen verbinding met internet. Volgens leverancier moet ik de router functie uitzetten op de HG659. Hoe doe ik dat? Graag eenvoudig antwoord. Weet hier niet veelvan


11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronaldelise 

De UTP zit in een LAN poort van de Huawei naar de WAN poort van de TP-LINK?

Ik denk dat ze beide hetzelfde IP hebben 192.168.1.1, wijzig die van de TP-LINK in de interface naar 192.168.0.1

Hmm, ik loop vast dat het netwerk van de TP link geen internetverbinding maakt. Het kan geen IP adres aanmaken. Heb instellingen staan op Dynamic Ip

Reputatie 7
Badge +15

@Ronaldelise 

Als je een laptop hebt verbonden met een UTP aan je TP-LINK dan kun je wel zonder internet in de interface inloggen en daar volgens mij onder advanced > LAN de default gateway/LAN IP wijzigen van 192.168.1.1 naar 192.168.0.1

Dit heb ik nog niet geprobeerd, dus niets aan de instellingen van de Huawei veranderen? wAt is het adres van de TPlink?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Ronaldelise,

Zowel de Huawei modem als de TP-link C1200 ondersteunen geen mesh. De routerfunctie van de Huawei modem kan niet uitgezet worden.

Je kunt alleen de C1200 als accesspoint gebruiken. Het makkelijkste is om de C1200 in accesspoint mode te zetten. 

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

@Ronaldelise 

Het IP adres van de TP-LINK staat op de sticker onder de router, ik denk dat het 192.168.1.1 is.

Reputatie 7
Badge +2

Het IP adres van de TP-link C1200 is 192.168.0.1.

Start de C1200 opnieuw op, geef bij voorkeur een fabrieksreset, en sluit deze met een utp kabel aan op een pc/laptop op één van de gele poorten.

Log op de C1200 in. De eerste keer moet je zelf een admin wachtwoord instellen.

Heb je een ouder model dan heeft deze geen accesspoint mode. In dat geval zet je onder netwerk de dhcp uit. De meeste modellen kan je wel als a.p. instellen onder geavanceerd. (bedrijfsmode)

 

Dank je wel.

De TP-link AC1200 is een set van 3 waarvan er 1 aan de modem gekoppeld wordt en de andere 2 als versterker ergens in het huis neergezet kunnen worden om het mesh wifi netwerk te vormen. Alle 3 zijn identiek.

Ik moet er voor zorgen dat dit systeem niet conflicteert met de router functie van de Huawel 

 

ronald

Reputatie 7
Badge +15

@Ronaldelise 

Bedoel je met een set van 3 dat het geen 3 aparte routers zijn maar een multiroom mesh systeem?

Je sluit het het hoofdstation dan aan op poort 1 of 2 van de router en via de app kan je hem eenvoudig instellen als Acces Point, dan kan je de WiFi op de Huawei uitzetten.

@Waqqas Wifi router uitgezet. Nog steeds problemen dat 1 van de drie identieke systemen geen internetverbinding maakt. Pff, dag 3 dat ik hier tijd insteek

@Marcel MCi Dit is het adres van de Huawei router, niet van de TP Link. Ik heb geen laptop met UTP aansluiting dus ik moet deze eerst loskoppelen en aan mijn desktop verbinden

 

Reputatie 7
Badge +15

Misschien helpt deze pagina je verder.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Reageer