Beantwoord

Router: maar twee poorten beschikbaar?

  • 13 September 2017
  • 38 reacties
  • 3480 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heb sinds kort T-Mobile thuis met een Huawei Home Gateway. Nu kom ik er achter dat van de vier ethernetpoorten er maar twee lijken te werken. Op dit forum kom ik als reactie op een andere vraag tegen dat er twee poorten gereserveerd zijn voor Televisie. Is dat inderdaad het geval bij de Home Gateway? Zo ja, is dat op een of andere manier uit te zetten? Ik gebruik geen TV en heb wel een extra poort nodig 🙂.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 September 2017, 18:28

Bekijk origineel

38 reacties

Vanochtend kon ik de klantenservice niet bereiken, vandaar dit topic. Net alsnog geprobeerd, bevestigd gekregen dat poort 3 en 4 alleen voor de DTV zijn en niet zijn uit te zetten, ook niet als je geen DTV gebruikt. Ga kijken of ik met een splittertje toekom, voor wie dit topic later terug vindt nog even deze update.
Reputatie 7
Hi, excuses voor de late reactie en welkom op het forum! Neem zeker ook een kijkje in onze andere topics! Het klopt inderdaad dat poort 3 en 4 gereserveerd zijn voor de de TV en een splitter/switch is inderdaad beste oplossing als je van meer poorten gebruik wil maken. Mocht je nog andere vragen hebben stel ze dan gerust!
Hi, bedankt voor je antwoord. Zoals aangegeven had ik dit antwoord inmiddels ook al van de klantenservice ontvangen. Alleen is het niet helemaal zo simpel, want veel splitters gebruiken PoE en dit ondersteunt de router niet. Ik heb dus nu al een extra apparaat moeten aanschaffen omdat T-Mobile de router expres minder functioneel heeft gemaakt, maar nu bijkt de voorgestelde oplossing niet voldoende en moet ik nogmaals een extra apparaat gaan halen (en een extra stopcontact gebruiken, wat in mijn meterkast ook niet handig is). Is hier echt niets aan te doen verder? De router heeft die poorten gewoon tenslotte en voor zover ik het kan zien zou het bij de fabrieks-firmware gewoon moeten werken met dit model.
Reputatie 7
Hallo OhZucht,

Helaas het T-Mobile modem is een managed modem welke op afstand geconfigureerd. dus het is niet firmware afhankelijk. Je kan een switch gebruiken of een eigen dsl modem, bij de laatste is het echter niet mogelijk om telefoon van T-Mobile te gebruiken maar scheelt het wel een stopcontact
Hoi Hidden.nld,

Ik volg je niet helemaal: als ik naar handleidingen van dit exacte model zoek kom ik voldoende voorbeelden tegen waarbij alle poorten gewoon normaal werken. Daarom leek het me iets wat T-Mobile express heeft uitgezet / aangepast in de firmware, of begrijp ik je verkeerd?
Hoe dan ook, ik heb een Internet (only) abonnement dus ik heb die TV niet nodig. Ik snap niet helemaal waarom ik functionaliteit moet inleveren voor iets wat ik niet eens kan gebruiken, juist als het op een of andere manier een configuratie is zou dit toch makkelijk weer geactiveerd moeten kunnen worden?
Reputatie 7
Hoi OhZucht,

ik begrijp helemaal wat je bedoeld alleen is het modem van TMobile en heb je deze in bruikleen. ze hebben er (helaas) voor gekozen om tv in een apart vlan te gooien. en om 1 uniforme configuratie te hebben op het modem. je kan alleen inloggen als gebruiker en niet als admin. hierdoor is het dus ook niet mogelijk deze aanpassing te doen. tmobile beheerd het modem zij leveren een modem met 2 internet poorten en 2 tv poorten. er is geen aparte configuratie voor een internet only waardoor je 4poorten internet heb.
dit is voor dsl en glasvezel het zelfde.
Hoi Hidden.nld,

Bedankt voor je reactie, 'mooi' hoe mensen op het forum meer weten dan de klantenservice. Ik zal dus helaas een switch moeten aanschaffen en wat moeten rommelen met de stroomvoorziening in mijn meterkast.

Mocht iemand dit later terugvinden, koop géén splitter ook al raad de klantenservice dit aan, want een splitter werkt helemaal niet met dit modem. Je zult echt een switch moeten aanschaffen.
Of nog beter, neem geen T-Mobile Thuis want alle andere providers beiden wel een fatsoenlijk geconfigureerd modem aan.
Reputatie 7
Hi OhZucht, dat is juist de kracht van het forum! 🙂 Wij proberen je altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn maar weten niet alles. Zeker als het aan komt op het gebruik van je eigen apparatuur zoals switches, routers of splitters. Maar gelukkig zijn er altijd een aantal knappe koppen op het forum die je hier prima mee kunnen helpen!
Beste Brian, uiteraard is een forum mooi en hoeft men bij de klantenservice zeker niet alles te weten. Maar je collega die me te woord stond raadde me stellig aan een splitter aan te schaffen, wat helemaal niet blijkt te werken. Om dat 'eigen apparatuur' te noemen vind ik nogal vreemd, ik heb die splitter op basis van jullie foutieve advies gekocht en als het modem normaal was geconfigureerd was het überhaupt niet nodig geweest...
Is er inmiddels al meer bekend over het vrijgeven van de poorten en te gaan werken met de methode van KPN? Anders kan ik beter bij KPN Blijven. Ik zie ook dat T-Mobile hier NOG STEEDS NIET VOOR WAARSCHUWT BIJ EEN AANVRAAG !!! En dit is wel heel erg belangrijk voor velen, zeker als je ook signaal via het stroomnet door wilt geven. En dat zijn er toch velen.
Reputatie 7
Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Aha, dat is mooi.
Reputatie 4
Beste Hidden.nld, per wanneer krijgen nieuwe klanten een Zyxel modem "die deze beperkingen niet heeft". Wij zijn klant van dec 2018 dus nog niet zolang geleden en hebben een Huawei HG659 ontvangen. Wij kampen sinds die tijd al een aantal malen met uitval van wifi, internet en TV. In het verre verleden toen wij nog bij de grote concurrent zaten werd er niet moeilijk gedaan met het leveren van nieuw spul om daarmee te testen. Het zou een grote positieve toevoeging zijn voor T-Mobile als zij hier ook aan meewerken.
Reputatie 7
Hallo @Michel_1970

Iedereen die na 8-5 besteld heeft. denk dat de eerste klant nog niet eens is aangesloten.
Het omruilen is op dit moment nog niet mogelijk. wel is het zo dat Any Port Any Service ook op korte termijn naar de andere modems word uitgerold.

Mocht je problemen ervaren met je verbinding kan je het beste even een eigen topic aanmaken
Reputatie 4
Hoi @Hidden.nld

dan is het even wachten op de uitrol van "Any Port Any Service" voor de Huawei HG659.
In dat geval zou ik één LAN poort overhouden en kan de switch er tussen uit.

Voor het probleem van vandaag heb ik al "wederom" een eigen topic aangemaakt alleen daar is nog geen reactie op.
Zie hiervoor deze link TV box geen verbinding

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

?? Wordt er niet duidelijker op. Gratis vervangen lijkt me. Ik vind het allemaal wel echt een fout en dat laten gewaarschuwd moeten worden voor beperkingen. Dat moeten we in verzekeringen ook, dus waarom bij telecom niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Dan komt overstappen weer dichterbij, zodra KPN is afgelopen en mits er tot een scherpe aanbieding ligt.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Hoi @Darkfedo, je deed het overkomen alsof je al een Zyxel modem had en de Klantenservice jou vertelde dat dit modem geen APAS heeft, althans zo vatte ik het op! 😊

Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen. 

Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren. 

@Sanderex Als we je ergens bij kunnen helpen, geef een gil! De Community denkt graag mee en we zitten altijd voor je klaar! 😄

Hallo @Sanderex,

Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.

Hoi, 

Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.

Hoi @Darkfedo, het Zyxel modem wordt sinds vorig jaar medio mei geleverd aan alle nieuwe klanten. Dit is bij zowel DSL als Glasvezel het geval. De Zyxel T-50 beschikt over APAS (Any Port Any Service) zodat alle vier de LAN-poorten op de achterzijde bruikbaar zijn voor een TV- en computeraansluiting. 

Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! 😊

Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken. 

Hoi @Darkfedo, je deed het overkomen alsof je al een Zyxel modem had en de Klantenservice jou vertelde dat dit modem geen APAS heeft, althans zo vatte ik het op! 😊

Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen. 

Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren. 

@Sanderex Als we je ergens bij kunnen helpen, geef een gil! De Community denkt graag mee en we zitten altijd voor je klaar! 😄

Hoi, 

 

Maakt het uit wat voor prijs de switch is (zodat jullie de helft nog betalen)? Ik moet er wel een hebben die 1000 mbit/s ondersteund namelijk. 

Reputatie 6

Hoi @Darkfedo, goed dat je dat nog even checkt! Ik kan jou een bedrag tot maximaal € 25,00 vergoeden. Het is dan wel belangrijk dat je de aankoopbon naar ons toe kan sturen. Ik denk dat je daarvoor een goede switch kunt uitzoeken! 😉

Hoi @Darkfedo, goed dat je dat nog even checkt! Ik kan jou een bedrag tot maximaal € 25,00 vergoeden. Het is dan wel belangrijk dat je de aankoopbon naar ons toe kan sturen. Ik denk dat je daarvoor een goede switch kunt uitzoeken! 😉

Dus ik zou een switch van 50 euro mogen kopen en krijg dan 25 euro van jullie? Begrijp ik dat goed?

En waar kan ik dit indienen? 

Reputatie 7
Badge +16


Hoi @Darkfedo, ik heb je een privébericht gestuurd omdat we besloten hebben je een switch toe te sturen vanuit T-Mobile. Wegens miscommunicatie zijn mijn collega's en ik tot deze coulance gekomen. Dan hoef je én zelf niets te bestellen én sturen wij je het pakket toe. Je kunt de switch binnen drie tot vijf werkdagen thuis verwachten - soms zelfs sneller! 😉

Reageer