Beantwoord

Sinds 23 november geen Internet

  • 26 December 2021
  • 10 reacties
  • 121 Bekeken

Momenteel heb ik sinds 23 november geen internet. 23 november zou de installatie van glasvezel worden afgerond en zou de overstap plaats moeten vinden. De monteur heeft die niet succesvol kunnen uitvoeren maar schijnbaar is de oude DSL botweg uitgeschakeld. Na heel veel uren met de klantenservice gesproken te hebben schijnt het zo te zijn dat het probleem opgelost moet worden door een onderaannemer van KPN die vanuit T-mobile niet te bereiken is… Nagenoeg alle afspraken die worden gemaakt met de klantenservice worden niet nagekomen.

Ik verwacht heel spoedig een oplossing hiervoor want inmiddels is de uitspraak van het kastje naar de muur gestuurd worden een understatement.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe dit gecompenseerd gaat worden want het digitaal overleggen heeft een stabiele verbinding nodig en dat biedt een hotspot niet.

 

 

Groet,

 

Giel van Lanen

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 December 2021, 11:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giel van Lanen 

Welke converter heb je en welke lampjes branden of knipperen hierop? Misschien kan je er ook eens een foto van toevoegen.

Dag @Waqqas,

Ik heb een nieuwe converter volgens de monteurs. De converter heeft 3 lampjes: power, connection en alarm. Momenteel brand het lampje alarm rood en power groen. Ik ben nu niet thuis dus morgen zou ik je kunnen voorzien van foto.

 

Groet,

 

Giel

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giel van Lanen 

Het is duidelijk, er staat geen licht op de glasvezelkabel of de Genexis converter maakt geen contact met het glasvezelaansluitpunt.

Dag @Waqqas,

 

Dit kreeg ik ook te horen van de klantenservice. Her probleem ligt dus bij KPN. Echter zijn we inmiddels bijna 5 weken verder en heb ik nog steeds geen internet.

De klantenservice heeft mij ook verteld dat het opnieuw activeren van de DSL niet zomaar mogelijk is. Dit zet mij met de rug tegen de muur want hierdoor ben ik van een derde partij (KPN) afhankelijk die op zijn beurt weer een onderaannemer (Alinq) gebruikt voor verschillende werkzaamheden.

 

Kan de DSL niet alsnog worden geactiveerd gezien het feit dat de problemen gewoon echt te lang duren en nog steeds uitzichtloos zijn?

 

Groet,

 

Giel van Lanen

 

E

Reputatie 7
Badge +15

@Giel van Lanen 

Als de DSL lijn door KPN is afgesloten dan is deze denk ik niet meer te heractiveren door T-Mobile maar 5 weken is wel erg lang, ik zal kijk of ik een moderator kan vinden 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Giel van Lanen, ik zie dat er sinds 23 november een verzoek uitstaat bij de netbeheerder om dit te herstellen. Het is inmiddels meer dan een maand later en er is, behoudens een aantal kleine updates, geen enkele duidelijkheid gegeven - dit betreurt me enorme en hiervoor wil ook namens het hele team mijn excuses aanbieden: sorry dat je dit overkomen is!

Ik heb direct een urgentieverzoek ingediend bij de specialisten om dit stante pede op te pakken en het asap op te lossen. Ik zal dit elke dag in de gaten houden voor je, mocht er dan bijvoorbeeld morgen een update zijn, dan plaats ik die direct in jouw topic. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een idee?

@Jason ,

Dank voor de reactie.

 

De hotspot met voucher code is al geregeld maar zoals ik eerder aan heb gegeven is dit gezien het thuiswerken absoluut geen werkbare situatie. Als je iets te ver weg loopt van je hotspot begint de mobiel internet teller te tikken. Mijn vriendin heeft afgelopen maand een telefoon rekening met bijna 100 euro extra kosten gekregen door deze ellendige situatie.

 

Ik waardeer het dat je het elke dag in de gaten wil houden maar om heel eerlijk te zijn kan ik niet meer op een hand tellen hoeveel mensen mij dit van T-mobile hebben beloofd... 

 

Ik ben heel benieuwd hoe T-Mobile deze hele zaak gaat oplossen en compenseren want het loopt volledig de spuigaten uit.

 

Groet,

 

Giel van Lanen

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Giel van Lanen, kan het kloppen dat de netbeheerder contact met je opgenomen heeft voor het maken van een afspraak? 

Dag @Jason 

Gister heb ik contact gehad met KPN om daar de zaak nogmaals aan het licht te brengen. Zij vertelde mij dat het deze week wordt verholpen of dat ze opnieuw contact zullen opnemen met mij.

Over het maken van een afspraak is niet gesproken. In de afgelopen 5 weken is al vaker gezegd dat er contact met mij is gezocht maar dat ik geen gemiste oproepen, gemiste e-mails of iets dergelijks heb. Wellicht proberen ze een verkeerd telefoon nummer maar schijnbaar is het zo geregeld dat ik niet contact met hen (onderaannemer van KPN) kan opnemen.

 

Groet,

 

Giel van Lanen

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat het deze week dan eindelijk opgelost wordt. De afspraak is in dit geval het belletje om door te geven dat er herstelwerkzaamheden plaatsvinden. Het is niet altijd noodzakelijk voor de netbeheerder om ook daadwerkelijk thuis op locatie langs te komen. In dit geval vermoed ik dat er werkzaamheden in/rondom de centrale worden uitgevoerd, dan hoeven ze niet per se bij jou thuis te komen. 

Er staat geen ander telefoonnummer geregistreerd dan het nummer dat bij ons bekend is, dus ik vermoed dan dat er sprake is geweest van onbedoelde miscommunicatie. Mocht jij eerder online komen dan bij ons gemeld wordt, zou je me dat dan in dit topic willen laten weten? De updates lopen nagenoeg één op één door, maar het kan natuurlijk gebeuren dat jij ineens dankzij de werkzaamheden een zetje in de rug krijgt en de verbinding weer actief is. Als dat gebeurt, controleer ik graag direct hoe het er in de lijnmeting uitziet, met jouw goedkeuring natuurlijk!